طرز تهیه ترایفل پرتقال یک دسر عالی و معرکه در خانه

منبع: آرگا

3

1402/7/1

18:08


ترایفل پرتقال یکی از ترایفل های خوشمزه و یک دسر دوست داشتنی با طعم پرتقال می باشد که می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و یا حتی دورهمی های ساده و دلچسب تر کردن عصرانه هها از آن بهره ببرید. در این مطلب طرز تهیه ترایفل پرتقال را به دو روش آموزش می دهیم.

ترایفل پرتقال دسری خوش طعم و لایه لایه می باشد که تشکیل شده از کرم پرتقال و بیسکوییت پودر شده است. علاوه بر طعم دلچسبی که دارد از نظر ظاهری نیز زیبا و اشتها برانگیز هم است. در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه ترایفل پرتقال به دو روش ساده و شکلاتی آشنا می کنیم.

اغلب وقتی حرف پذیرایی در مهمانی ها پیش کشیده می شود، لیست بلند و بالایی از دسرها قد علم می کنند، یکی از این دسرهای خوش طعم و محبوب ترایفل پرتقالی است، همانطور که از نامش هم مشخص است این دسر با طعم میوه پرتقال است که انتخاب فوق العاده ای محسوب می شود. پرتقال یکی از میوه های محبوب فصل سرما است که شاید به جرات بتوان گفت پرکابردترین طعم برای تهیه دسرها، نوشیدنی ها و … همچون کیک پرتقالی، شربت پرتقالی، دونات پرتقالی اشاره داشت.

آشنایی با رسپی ترایفل پرتقال خوش طعم

مواد لازم

  • صد گرم خامه
  • دو پیمانه آب پرتقال
  • سی گرم کره
  • یک پیمانه شکر
  • چهار قاشق غذاخوری نشاسته گندم
  • یک قاشق مرباخوری پوست پرتقال رنده شده
  • یک پیمانه آب
  • اندازه نیاز پرتقال برش زده
  • اندازه نیاز بیسکوییت پودر شده
  • اندازه کافی خامه شکل گرفته (برای تزیین)

طرز تهیه ترایفل پرتقال خوشمزه

نشاسته را همراه آب  و یا آب پرتقال درون ظرفی ریخته و با یکدیگر ترکیب نمایید تا نشاسته به خوبی حل گردد، اگر به جای آب از آب پرتقال استفاده می کنید، لازم است از ۳ پیمانه بهره ببرید.

سپس پس از حل شدن نشاسته در آب، آب پرتقال و شکر را به آن افزوده و داخل قابلمه ای ریخته و بر روی شعله متوسط بگذارید. به طور پیوسته این مواد را بهم بزنید تا نشاسته ته نگرفته و به هم نچسبد. هنگامی که کرم غلیظ شد و شبیه فرنی گردید، کره را به آن افزوده و ترکیب نمایید. بعد خامه را بیفزایید و بهم بزنید تا یکنواخت گردد و سپس کنار بگذارید. بعد از خارج شدن حرارت آن، پوست پرتقال رنده شده را به آن بیفزایید و کرم را بهم بزنید.

اندازه شکر بسته به ذائقه شما متغیر است، اگر پرتقال شما ترش باشد شکر بیشتری نیاز است، اما اگر پرتقال شما شیرین باشد؛ شکر کمتری نیاز می باشد. به طور کلی مواد این دسر هنگام خنک شدن غلظت دار می گردد، در صورت غلیظ بودن مقداری آب پرتقال و یا آب به آن بیفزایید. داخل ظرفی پودر بیسکوییت بریزید و بعد لایه ای از کرم خنک شده را بر روی آن بیفزایید، دوباره پودر بیسکوییت را ریخته و در نهایت کرم پرتقالی را بریزید. میان لایه ها و لبه های ظرف برش پرتقال قرار دهید. در نهایت هم دسر را با استفاده از خامه شکل گرفته تزیین نمایید.

آموزش دستور تهیه ترایفل پرتقال

مواد لازم

  • دو قاشق غذاخوری اسانس پرتقال
  • ۷۵ گرم پودر کاکائو
  • ۳۵۰ گرم شکلات
  • ۱۲۰ گرم خامه

دستور تهیه ترایفل شکلات پرتقالی

ابتدا شکلات ها را درون ظرفی نسوز ریخته و خامه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و بعد شکلات را بر روی خامه ریخته و به مدت پنج دقیقه زمان دهید تا بجوشد، برای حرارت دادن خامه از ظرف تفلون استفاده کنید. سپس اسانس را بیفزایید و ظرف را کناری گذاشته و بهم بزنید تا موادی یکنواخت به دست آید.

مواد را در دمای اتاق قرار دهید تا سرد گردد، بعد برای دستکم چهار ساعت داخل یخچال بگذارید باقی بماند. نوک قاشق مرباخوری مواد را با دست برداشته، گرد نمایید، (به اندازه گردو باشد). پودر کاکائویی که الک کرده اید را داخل یک ظرف بریزید و توپ مواد جدا شده را به آن آغشته نمایید. ترایفل پرتقال به همین آسانی تهیه شده است. ترایفل ها را داخل یک ظرف قرار دهید و درون یخچال قرار دهید تا هنگام میل کردن روی ترایفل ها را بپوشانید.

روش های طرز تهیه ترایفل پرتقال و ترایفل شکلات پرتقالی

طرز تهیه ترایفل پرتقال را در این مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید، آموزش دادیم. امیدواریم با استفاده از این آموزش – آشپزی بتوانید تجربه تهیه و چشیدن یک طعم ایده آل و دلخواه را به دست آورید و زیباترین لحظات را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. غیر از ترایفل پرتقال، ترایفل های دیگری نیز از جمله ترایفل انار، ترایفل انگلیسی و ترایفل خرما وجود دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو