طرز تهیه کیک پرتقالی مجلسی با پف زیاد

منبع: تالاب

1

1402/11/23

11:29


کیک پرتقالی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کیک‌ها در جهان است. این کیک با […]

طرز تهیه کیک پرتقالی مجلسی با پف زیاد

کیک پرتقالی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کیک‌ها در جهان است. این کیک با عطر و طعم دلپذیر پرتقال، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما و عزیزانتان رقم بزند. کیک پرتقالی را می‌توان به عنوان یک عصرانه یا دسر دلپذیر سرو کرد. همچنین می‌توان آن را برای مناسبت‌های مختلف مانند تولد، سالگرد ازدواج و غیره تهیه کرد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کیک پرتقالی چگونه درست میشود؟ این کیک با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود و پخت آن بسیار آسان است.

 

مواد لازم کیک پرتقالی

کیک پرتقالی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع کیک در سراسر جهان است. این کیک با طعمی ترش و شیرین و بافتی نرم و لطیف، می‌تواند هر ذائقه‌ای را راضی کند. این کیک را می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد و از طعم بی‌نظیرش لذت برد. مواد لازم کیک پرتقالی به شرح زیر است.

  • آرد سفید 2 پیمانه: آرد سفید یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده کیک است. آرد سفید، بافت و شکل کیک را حفظ می‌کند. به جای آرد سفید می‌توان از آرد سمولینا هم استفاده کرد.
  • تخم مرغ 3 عدد: تخم مرغ، یکی دیگر از مواد اصلی کیک است. تخم مرغ، باعث پف کردن و نرم شدن کیک می‌شود.
  • آب پرتقال تازه یک پیمانه: آب پرتقال، طعم و عطر اصلی کیک پرتقالی را به آن می‌دهد.
  • روغن مایع یک دوم پیمانه: روغن مایع، باعث لطافت و نرمی کیک خواهد شد. شما می‌توانید از کره هم استفاده کنید.
  • پوست پرتقال رنده شده یک قاشق غذاخوری: پوست پرتقال رنده شده، طعم و عطر کیک را دو چندان می‌کند.
  • شکر یک پیمانه، یک لیوان شیر، بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری، عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری و نمک قاشق چای‌خوری.

 

مواد لازم کیک پرتقالی مجلسی با پف زیاد

طرز تهیه کیک پرتقالی

هیچ چیز به اندازه یک برش کیک پرتقالی مجلسی با پف زیاد نمی‌تواند یک عصرانه یا دسر خوشمزه و مقوی باشد. این کیک با عطر و طعم بی‌نظیر پرتقال، می‌تواند هر کسی را شیفته خود کند. چنانچه شما هم به دنبال پخت عالی برای کیک پرتقالی هستید، می‌توانید آن را هم با فر و هم بدون فر انجام دهید. اما پیش از آن که طرز تهیه کیک پرتقالی را به شما بیاموزیم، قصد داریم برخی از ترفندهای پخت کیک را بیان کنیم که باعث می‌شوند کیک شما بهتر و خوشمزه‌تر شود.

  • برای اینکه کیک شما پف بیشتری داشته باشد، تخم مرغ‌ها را به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا کشدار و کرم رنگ شوند. همچنین می‌توانید قالب کیک را در وسط فر قرار دهید.
  • برای اینکه طعم پرتقال در کیک بیشتر شود و همچنین کیک خشک نشود، می‌توانید از آب پرتقال تازه استفاده کنید.
  • برای تزیین کیک می‌توانید پودر قند، شکلات آب شده، خامه فرم گرفته یا میوه‌های تازه را مورد استفاده قرار دهید.
  • برای اینکه کیک شما صاف و یکدست شود، قبل از ریختن خمیر کیک در قالب، قالب را با آب سرد بشویید. این کار باعث می‌شود خمیر کیک به قالب نچسبد.
  • برای اینکه کیک شما نسوزد، در 10 دقیقه آخر پخت، دمای فر را به 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) کاهش دهید.

 

کیک پرتقالی خانگی بدون فر

کیک پرتقالی خانگی بدون فر یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید. این کیک به هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارد و تنها با استفاده از چند ماده اولیه ساده می‌توانید آن را در قابلمه روی گاز بپزید. اما بدون استفاده از فر کیک پرتقالی چگونه درست میشود؟

ابتدا پرتقال‌ها را پوست بگیرید و آب آن‌ها را بگیرید. سپس پوست پرتقال‌ها را رنده کنید. کره را در یک ظرف روی حرارت کم، آب کنید. سپس شکر و رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. شیر را اضافه کنید و هم بزنید. آرد، وانیل و بکینگ پودر را الک کنید و به مخلوط اضافه کنید. هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند.

ترفندهای کیک پرتقالی مجلسی با پف زیاد

یک قالب 20 سانتی‌متری را چرب کنید و آرد بپاشید. سپس مواد کیک را داخل قالب بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و قالب کیک را داخل آن قرار دهید. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید کیک به مدت 30 دقیقه بپزد. پس از 30 دقیقه، کیک را با خلال دندان تست کنید. چنانچه خلال دندان خیس بود، نشان دهنده این بوده که کیک نپخته است و باید آن را بیشتر بگذارید. در پایان کیک را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.

شما با استفاده از لوازم و ظروف آشپزی و کیک پزی ما که بسیار باکیفیت، اصل و مقرون به صرفه هستند، می‌توانید کیکی خوش طعم و لطیف بپزید.

 

کیک پرتقالی خانگی با فر

برای تهیه کیک پرتقالی خانگی استفاده از فر را بیشتر توصیه می‌کنیم چون باعث می‌شود که کیک شما پف خوبی داشته باشد. طرز تهیه کیک پرتقالی خانگی با فر را در ادامه برای شما شرح می‌دهیم.

  • فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) روشن کنید و قالب کیک را با کره چرب کنید و با آرد بپاشید.
  • آرد، بکینگ پودر و نمک را در یک ظرف بزرگ ریخته و با هم ترکیب نمایید.
  • شکر و پوست پرتقال را در یک ظرف بزرگ دیگر با یکدیگر مخلوط کنید. پوست پرتقال را با انگشت به شکر بمالید تا شکر به رنگ نارنجی روشن در بیاید.
  • روغن، تخم مرغ، آب پرتقال و وانیل را اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط شوند.
  • ترکیب آماده را داخل مخلوط آرد بریزید و با همزن بزنید تا تمام آرد یکدست شود و سپس خمیر را در قالب کیک آماده شده بریزید.
  • به مدت 45 الی 60 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان که در مرکز کیک فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید، باید بگذارید که کیک بپزد.
  • اگر روی کیک خیلی قهوه‌ای به نظر می‌رسید بعد از حدود 45 دقیقه آن را با فویل بپوشانید.
  • بعد از اینکه کیک به طور کامل پخته شد بگذارید کیک به مدت ربع ساعت در قالب خنک شود.
  • در نهایت کیک را از قالب خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا به طور کامل سرد شود.

 

در نهایت اگر به دنبال لوازم و وسایل برقی آشپزخانه، ظروف پخت و پز، ظروف چوبی، فلزی و شیشه‌ای با کیفیت و قیمت مناسب هستید، ما بهترین گزینه برای شما هستیم. ما همچنین خدمات پس از فروش مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کرده‌ایم تا در صورت بروز مشکل در محصولات، بتوانند از خدمات پشتیبانی فروشگاه بهره‌مند شوند.

 

سخن پایانی

آشپزی یکی از لذت‌‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در خانه انجام داد. اما برای اینکه آشپزی لذت ‌بخش باشد، به وسایل و ابزار مناسب نیاز داریم. وسایل برقی آشپزخانه می‌توانند به ما در آشپزی کمک کنند تا غذاهای خوشمزه و سالم‌تری بپزیم. فروشگاه جویاشاپ یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی لوازم آشپزخانه برقی، دکوراتیو، هدایا و استایل در ایران است. فروشگاه جویا با تنوع گسترده محصولات و خدمات خود، تلاش میکند که رضایت شما همراهان را جلب کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو