طرز تهیه کیک پرتقالی اسفنجی با پف زیاد و سس پرتقالی بدون شیر و ماست

منبع: جدول یاب

1

1402/10/24

13:44


کیک پرتقالی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با آب پرتقال تهیه کنید و یک کیک پاییزی برای مناسبت های مختلف این کیک فوق العاده عالی را آماده کنید و برای عصرانه و دورهمی های خود یک کیک عالی با بافت نرم تهیه کنید. برای تهیه این کیک باید …

طرز تهیه کیک پرتقالی

کیک پرتقالی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با آب پرتقال تهیه کنید و یک کیک پاییزی برای مناسبت های مختلف این کیک فوق العاده عالی را آماده کنید و برای عصرانه و دورهمی های خود یک کیک عالی با بافت نرم تهیه کنید. برای تهیه این کیک باید یک سس پرتقالی نیز به دلخواه آماده کنید و روی کیک بریزید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
آرد ۲ لیوان
روغن ۱/۲ لیوان
آب پرتقال ۱/۲ لیوان
رنده پوست پرتقال ۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه سس پرتقالی

آب پرتقال ۱/۲ لیوان
نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
شکر ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک پرتقالی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد با کمک لیوان فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

ابتدا باید پرتقال ها را از وسط به دو نیم کنید به کمک آبمیوه گیری دستی یا برقی آب پرتقال را بگیرید از صافی رد کنید. تخم مرغ را به همراه شکر با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود حداقل باید برای ۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید روغن و آب پرتقال را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید در حد مخلوط شدن هم بزنید حالا پوست پرتقال رنده شده را اضافه کنید تا طعم عالی به کیک بدهد سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با لیسک یا همزن خاموش هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پرتقالی

قالب مورد نظر را با روغن یا روغن جدا کننده چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و در فر از قبل گرم شده بریزید و در فر گازی به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود. برای تهیه سس نیز باید همه مواد گفته شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود و بعد روی کیک خنک شده بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پرتقالی

  1. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  2. آب پرتقال های شرکتی اصلا مناسب نیستند زیرا شکر دارند.
  3. بهتر است برای بافت اسفنجی شکر را آسیاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو