ماسک های آبرسان پوست با 7 ماسک موثر و عالی برای پوست

منبع: تاپ ناز

3

1402/4/11

14:15


بهترین ماسک های آبرسان پوست

از ماسک های آبرسان میتوانید در جهت حفظ رطوبت و رفع خارش پوست استفاده کنید. پوست خشک به شدت در خطر به وجود آمدن پیری زودرس، چین و چروک و خیلی از مشکلات پوستی دیگر است، پس آب رسانی به پوست امری حیاتی است. آبرسانی و رطوبت به پوست مثل استفاده از کرم ضد آفتاب جزوی از ضروریات مراقبت از پوست به شمار میرود. در بین کارهایی که میتوانید برای آبرسانی به پوست انجام دهید، ماسک های آبرسان گزینه ای عالی محسوب میشوند. این تصور که ماسک آبرسان فقط برای افرادی با پوست خشک است کاملا غلط است.

مثل سایر اعضای بدن پوست هم به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد و همه افراد باید برای آبرسانی و تغذیه پوستشان اقدام کنند. ماسک آبرسان فقط در حد آبرسانی و برگرداندن رطوبت کار نمیکند بلکه با تغذیه پوست سلامت آن را تضمین میکند و به همین علت است که استفاده از این ماسک های آبرسان برای همه افراد با هر نوع پوستی که دارند توصیه میشود. آبرسان پوست انواع مختلف خانگی و شیمیایی دارد که با استفاده از آنها پوستی همیشه شاداب و سالم خواهید داشت.

در این مقاله چند آبرسان پوست شیمیایی و خانگی را برای پوست دور چشم، صورت و همچنین طرز ساخت آبرسان های خانگی را برای شما گردآوری کرده ایم. به علت استفاده از مواد طبیعی، ساختن آبرسان های خانگی تاثیر بیشتری بر روی پوست میگذارد و سالم تر است. بیشتر محصولات فروشگاهی مواد تحریک کننده پوست و سرطان زا دارند و همینطور ریسک وجود محصولات تقلبی بسیار خطرناک که استفاده از آنها تحریک و حساسیت پوست را به دنبال دارد.

البته در صورت استفاده از محصولات معتبر و دارای تاریخ مصرف مشکلی پیش نخواهد آمد ولی استفاده از کرم و ماسک خانگی نسبت به محصولات بازار از نظر اقتصادی هم به صرفه تر است. اگر دنبال ماسک هایی برای آبرسانی به پوست خود هستید با ما همراه باشید.

ماسک های آبرسان پوست

معرفی بهترین ماسک های آبرسان پوست

ماسک ها مکمل های خوبی در کرم ها، لوسیون ها و محصولات دیگر مراقبت از پوست بوده و در جهت سلامتی و تغذیه هرچه بیشتر پوست کمک میکند و تاثیر به سزایی در طراوت، جوانی و شادابی پوست دارد. از این ماسک ها میتوانید به صورت روزانه یا چند روز در هفته با توجه به نیاز پوستی خود استفاده کنید.

ماسک آب پرتقال

آب پرتقال را میتوان به عنوان یک تونر طبیعی برای پوست استفاده کرد، ویتامین سی که در آب پرتقال وجود دارد برای محو چین و چروک های ریز و ترمیم پوست و همچنین در از بین بردن رادیکال های آزاد و زیاد شدن کلاژن سازی نقش مهمی ایفا میکنند. به علاوه آب پرتقال خیلی برای رطوبت پوست مفید است. شما برای استفاده از این ماسک به دو قاشق آب پرتقال طبیعی و نصف قاشق جو دوسر نیاز دارید. بعد از ترکیب این مواد با هم، آنها را روی پوست خود گذاشته و بعد از گذشت یک ربع آن را با آب بشویید.

ماسک موز و عسل

دشواری و سختی درمان پوست های چرب در زمان استفاده از ماسک به کنده شدن پست های خشک شده زیر چربی های سطح پوست برمیگردد. اگر میخواهید پوستی سالم و نرم داشته باشید، استفاده از ماسک موز و عسل توصیه میشود. برای درست کردن این ماسک علاوه بر عسل طبیعی و موز میتوانید از آب پرتقال تازه به صورت اختیاری استفاده کنید. در ادامه در یک کاسه موز رسیده را کاملا له کرده و با اضافه کردن دو قاشق عسل طبیعی، آن را کاملا مخلوط کنید. اگر قصد استفاده از آب پرتقال را دارید، یک قاشق چای خوری از آن را اضافه کرده و مخلوط کنید. قبل استفاده از این ماسک صورت خود را با آب ولرم شسته و بعد ماسک رو بعد مالیدن به صورت، به خوبی ماساژ دهید. بگذارید بیست دقیقه روی صورت بماند تا پوست از همه خواص آبرسانی این ماسک بهرهمند شود. در آخر صورتتان را با آب ولرم بشورید و با یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید. به زودی شاهد اثرات فوق العاده این ماسک خواهید بود.

ماسک های آبرسان پوست

ماسک خیار و آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص بی نظیری برای ترمیم علائم و جلوگیری از پیری پوست دارد و از آن برای رفع خشکی پوست استفاده میشود. برای این که ماسک ما خواص بیشتری داشته باشد به آن خیار هم اضافه میکنیم، خاصیت پاک کنندگی و خنک کنندگی خیار میتواند بسیار مفید باشد.

در ادامه به طرز تهیه این ماسک آبرسان با خیار و ژل آلوئه ورا میپردازیم. ابتدا خیار را نصف کنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. بعد آنها را داخل مخلوط کن ریخته و خیار را به وسیله مخلوط کن کاملا له کنید. در آخر ژل آلوئه ورا را به مقدار دو قاشق غذاخوری به آن اضافه کرد و با مخلوط کردن این ترکیب ماسکی یکدست بدست بیاورید. اگر میخواهید بهترین نتیجه را از این ماسک بگیرید، آن را به صورت مساوی روی صورت خود ماساژ داده و بمالید. خشک شدن ماسک حدود نیم ساعت طول خواهد کشید، تا آن زمان آرامش خود را حفظ کرده و با خواندن کتاب یا دیدن تلویزیون ریلکس کنید. بعد ماسک را با آب خنک شسته و پوست صورت را به وسیله یک حوله نرم خشک کنید. بعد شاید احساس جوانی و طراوت پوست خود خواهید بود.

مطلب مشابه: ماسک های طبیعی آبرسان مو + طرز تهیه آنها برای زیبایی موها

ماسک عسل، شیر و جو دوسر

برای درمان آکنه و جوش لازم نیست حتما از مواد شیمیایی که در بازار وجود دارند استفاده کنید. به جای محصولات بازاری این روش درمانی طبیعی را به شما توصیه میکنیم. یکی از مواد مغذی و طبیعی که در این ماسک وجود دارد عسل است. عسل در حفظ رطوبت مورد نیاز پوست به آن کمک میکند. خاصیت ضد آکنه ای بلغور جو دوسر برای حفظ سلامت و شفافیت پوست مفید است. پس از آماده کردن بلغور جو دوسر، عسل طبیعی و شیر، سه قاشق بلغور جو دوسر را در مخلوط کن ریخته و یک قاشق شیر هم به آن اضافه کنید. برای بدست آوردن یک خمیر آنها را مخلوط کنید. بعد یک قاشق عسل به آن اضافه کرده و آن را به خوبی به خم بزنید. خمیر به دست آمده را از مخلوط کن خارج کنید و آن را به خوبی به صورت خود بمالید. دقت کنید که این کار را به صورت مساوی روی پوست خود انجام دهید. بعد از بیست دقیقه ماسک خشک میشود و میتوانید آن را با آب بشویید. و در آخر طبق روال همیشگی از حوله نرم برای خشک کردن پوست استفاده کنید.

ماسک عسل و نمک اپسوم

اگر هنوز اسم نمک اپسوم را نشنیده اید، این نمک یک ماده معدنی خالص یا همان سولفات منیزیم است که تاثیرات فوق العاده ای روی پوست دارد. این ماده باعث کاشت التهاب و مبارزه با رادیکال های آزاد و همچنین خارج کردن سموم از روی پوست میشود. مخلوط کردن این نمک با عسل که خاصیت آبرسانی قدرتمندی دارد باعث به وجود آمدن ماسک فوق العاده خوبی میشود. بعد از تهیه عسل و نمک اپسوم، دو قاشق نمک اپسوم را درون یک کاسه ریخته و دو قاشق هم عسل به آن اضافه کنید، آن ها را هم بزنید تا یک خمیر تشکیل شود. با مالیدن این خمیر به صورت مساوی روی پوست باید نیم ساعت به آن زمان دهید تا خشک شود. بعد صورتتان را با آب ولرم شسته و به آرامی با حوله نرم خشک کنید.

ماسک انگور

در انگور اسید ضعیفی وجود دارد که میتواند به عنوان یک اکسید کننده ملایم عمل کرده و باعث از بین بردن سلول های مرده پوست به صورت موثری میشود. رطوبت مناسب  برای سالم ماندن پوست به وسیله ویتامین E موجود در انگور تامین میشود. علاوه بر آبرسانی از این ماسک به عنوان لایه بردار هم استفاده میشود. برای درست کردن این ماسک به آرد و دوازده حبه انگور نیاز دارید. برای تهیه این ماسک ابتدا انگورها را به خوبی در یک کاسه له کرده و یک قاشق آرد روی آن بپاشید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود مالیده و یک ربع به آن فرصت دهید. شاید به خاطر اسیدی که در انگور وجود دارد اذیت شوید. در این صورت ماسک را سریعا از صورت خود پاک کنید. اگر اذیت نشدید بعد از گذشت آن ۱۵ دقیقه آن ماسک را از صورت به وسیله آب ولرم شسته و با یک حوله نرم خشک کنید. مشاهده خواهید کرد که پوست نرم تر و کشیده تر خواهد شد.

ماسک های آبرسان پوست

ماسک مخمر

مخمر پر از مواد معدنی و ویتامین ها است. این ویتامین ها و مواد معدنی مثل سلنیوم، کروم و ویتامین B باعث میشود پوستی سالم و مرطوب در تمام روز داشته باشید. این ماسک همچنین برای جلوگیری از چروک بسیار عملکرد مناسبی دارد. برای تهیه این ماسک به عسل، مخمر و شیر گرم نیاز دارید. ابتدا یک قاشق مخمر را در مخلوط کن ریخته و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و سپس خوب آنها را مخلوط کنید. یک چهارم لیوان شیر گرم در این مخلوط ریخته و با هم زدن آنها خمیری صاف بدست خواهید آورد. این خمیر را روی صورت خود مالیده و یک ربع صبر کنید تا آن خشک شود. در آخر بعد از شستن آن با آب ولرم مثل ماسک های دیگر آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

مطلب مشابه: ماسک روشن کننده پوست عالی | 11 ماسک عالی روشن کننده پوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو