نشانه صعودی: کاهش هم‌زمان جریان ورودی و موجودی بیت کوین صرافی‌ها

6

1402/4/12

13:13


تعداد آدرس‌های واریزکننده بیت کوین به صرافی‌ها و همین طور عرضه در اختیار پلتفرم‌های معاملاتی طی بیش از یک سال گذشته به‌طور هم‌زمان در حال کاهش بوده است. این جریان می‌تواند نشانه‌ای صعودی برای بازار بیت کوین در بلندمدت در نظر گرفته شود.

یکی از تحلیلگران فعال در پلتفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant) به نام پاپی (Papi)، اخیراً در پستی به کاهش هم‌زمان تعدادهای آدرس‌های واریز‌کننده بیت کوین به صرافی‌ها و همین طور عرضه در اختیار پلتفرم‌های معاملاتی اشاره کرده است.

پاپی می‌گوید آدرس‌هایی که بیت کوین به صرافی‌ها واریز می‌کنند، یا قصد فروش در بازار اسپات را دارند، یا اینکه می‌خواهند سرمایه مورد نیاز برای معاملات خود در بازارهای مشتقه را تأمین کنند و افزایش تعداد این آدرس‌ها به‌طور کلی نشانه‌ای نزولی در نظر گرفته می‌شود.

تعداد آدرس‌هایی که بیت کوین به صرافی‌های متمرکز واریز می‌کنند از اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) تاکنون، یعنی طی ۶۱۲ روز گذشته، ۸۰درصد کاهش یافته است. حال اگر این شاخص را از اوج قبلی خود در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) در نظر بگیریم، باید گفت تعداد این آدرس‌ها تا امروز ۸۴دصد کاهش یافته است.

نشانه صعودی: کاهش هم‌زمان جریان ورودی و موجودی بیت کوین صرافی‌ها

کاهش هم‌زمان تعداد آدرس‌های واریزکننده به صرافی‌ها و بیت کوین‌های موجود در پلتفرم‌های معاملاتی.

به گفته پاپی، دومین کاهش پیوسته بزرگ در تاریخ شبکه بیت کوین به بازار نزولی سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که در آن تعداد آدرس‌های واریز‌کننده به صرافی‌ها در یک دوره ۷۸.۵درصد کاهش یافته بود. این تحلیلگر آن‌چین (درون‌زنجیره‌ای) ریزش اخیر این شاخص را یک انحراف از روندهای تاریخی گذشته و نشانه‌ای صعودی برای بلندمدت معرفی کرده است.

علاوه‌بر این، با وجود جهش‌های مقطعی موجودی بیت کوین صرافی‌ها، عرضه در اختیار پلتفرم‌های معاملاتی از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون در مجموع در حال کاهش بوده و افتی ۳۰درصدی را تجربه کرده است.

موجودی بیت کوین صرافی‌ها در حالی در مارس ۲۰۲۰ به اوج تاریخی خود رسید که طی ۱۰ سال پیش از آن این شاخص پیوسته در حال رشد بود. به عبارتی دیگر، ۱٬۲۰۰ روز بین مارس ۲۰۲۰ تا امروز، اولین دوره کاهش پیوسته موجودی بیت کوین صرافی‌ها در طول تاریخ است.

پاپی می‌گوید این موضوع نشان‌دهنده تحولی پایدار و مثبت در درک عمومی نسبت به بیت کوین است و به این نکته نیز اشاره کرد که «سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگری بیت کوین در اختیار دارند».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو