تعبیر خواب بارداری؛ ۱۳ معنا و مفهوم دیدن خواب بارداری

تعبیر خواب بارداری؛ ۱۳ معنا و مفهوم دیدن خواب بارداری


منبع: خبرنما

5

1402/4/12

18:32


تعبیر خواب بارداری چیست؟ مطابق با بسیاری از کتاب‌های تعبیر خواب، دیدن خواب بارداری هنگام کار روی یک پروژه بزرگ، زمانی که خلق و خوی خلاقانه‌ای دارید، یا زمانی که‌احساس غرق شدن و خستگی فراوان می‌کنید، معمول است…

خواه بخواهید بچه دار شوید یا به شدت آرزوی باردار شدن را داشته باشید و خواه‌اصلاً در موردش فکر نکنید، ممکن است در خواب ببینید که باردار هستید! بله خوب خواب تقریبا عجیبی است و احتمالا هر کسی را به فکر فرو می‌برد! اما تعبیر خواب بارداری چیست؟ مطابق با بسیاری از کتاب‌های تعبیر خواب، دیدن خواب بارداری هنگام کار روی یک پروژه بزرگ، زمانی که خلق و خوی خلاقانه‌ای دارید، یا زمانی که‌احساس غرق شدن و خستگی فراوان می‌کنید، معمول است.

در واقع، رویای بارداری به ندرت ربطی به بارداری دارد. لوری لوونبرگ، تحلیلگر و نویسنده حرفه‌ای تعبیر خواب، می‌گوید: «رویاهای بارداری معمولاً به چیز دیگری در زندگی شما مرتبط هستند، چیزی که در مرحله رشد و توسعه‌است. شاید برنامه‌هایی در دست اجرا دارید، یا کاری که وقتی به نتیجه برسد، زندگی جدیدی برای شما رقم خواهد زد!

لوونبرگ می‌گوید خواب بارداری روش ضمیر ناخودآگاه شماست برای انتقال احساساتی که در دنیای بیداری باز کردن‌شان سخت است. وقتی در خواب هستید، مجبور می‌شوید روی چیزهایی تمرکز کنید که ممکن است نادیده بگیرید یا چشم‌تان را روی آنها ببندید یا آنها را نپذیرید. بنابراین، خواب و رویا با ارائه‌ آن در شکلی متفاوت، درک بهتری از وضعیت فعلی‌مان به ما می‌دهد.

در این مطلب مهم‌ترین تعابیر دیدن خواب بارداری را با هم خواهیم دید. با ما همراه باشید!

اگر خواب ببینید که به تازگی حامله شده‌اید

کارهای خطرناک در بارداری
تعبیر خواب بارداری

لوونبرگ می‌گوید: «مهم نیست در کدام مرحله از بارداری باشید، به هر حال این خواب به ‌طور مستقیم نشان‌دهنده چیز جدیدی است که در زندگی‌تان کم کم رشد می‌کند و توسعه می‌یابد.

اگر خواب ببینید که در سه ماهه سوم بارداری هستید

لوونبرگ می‌گوید تعبیر بارداری در خواب مستقیماً پیشرفت هدف یا پروژه شما است. اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید، به این معناست که به پایان راه می‌رسید و هر کاری که روی پروژه‌تان انجام داده‌اید، به نتیجه می‌رسد.

اگر خواب ببینید که حالت تهوع صبحگاهی دارید

تهوع صبحگاهی می‌تواند بخشی طبیعی از بارداری باشد و شما هم ممکن است آن را در خواب ببینید. لوونبرگ می‌گوید تهوع بارداری در خواب بارداری ممکن است نشان دهنده ناراحتی عاطفی در مورد چیزی در زندگی‌تان باشد، چیزی که کم کم در حال رشد و بیشتر شدن است.

این خواب نشان می‌دهد که موضوعی که رویش کار می‌کند با مشکلاتی مواجه است، حتی ممکن است رابطه‌‌تان دچار مشکل شده باشد. بنابراین باید از خود بپرسید، آیا فلان برنامه یا رابطه مشکلی دارد که من در حال نادیده گرفتنش هستم؟ شاید بهتر باشد واقعیت را بپذیرید و تن به شکست دهید.

اگر خواب ببینید دوقلو یا سه قلو باردار هستید!

لوونبرگ توضیح می‌دهد: «شاید مشغول دو برنامه یا پروژه مهم باشید یا شاید چندین جنبه در یک موضوع و برنامه اهمیت زیادی داشته باشد. بنابراین ممکن است ضمیر ناخودآگاه‌تان اینطور احساس کنید که موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کنید و به نوعی کم آورده‌اید!

تعبیر خواب زایمان در حالی که بچه را گم کرده‌اید یا از دست داده‌اید

تعبیر خواب بارداری

لوونبرگ می‌گوید: «چنین خوابی می‌تواند هشداری از جانب ناخودآگاه شما باشد مبنی بر اینکه آنچه برایش زحمت کشیده‌اید را به سادگی از دست ندهید. شما زمان زیادی روی فلان پروژه یا رابطه صرف کرده‌اید و نباید اجازه بدهید چالش‌های کوچک شکست‌تان بدهد!

تعبیر خواب بارداری دختر مجرد

خواب باردار بودن یک دختر مجرد می‌تواند نشانه‌ای از ترس، گناه یا اضطراب در مورد اعمال یا تصمیمات فرد در یک رابطه باشد.

دیگر تعبیر خواب بارداری دختر مجرد، امکان وجود یک شروع جدید در زندگی است. بارداری نماد شروع یک زندگی جدید و شروعی تازه است و می‌تواند به این معنی باشد که زن مجرد برای فصل جدیدی در زندگی خود آماده است، خواه مسیر شغلی باشد و خواه یک رابطه جدید. این رویا می‌تواند نشانه ای باشد از اینکه زمان رشد و تغییر فرا رسیده است.

خواب باردار شدن یک دختر مجرد همچنین می‌تواند نشان دهنده میل او به مادر شدن باشد. اگر زنی در حال حاضر ازدواج نکرده اما خواب بارداری می‌بیند، تعبیرش می‌تواند این باشد که او می‌خواهد در آینده تشکیل خانواده دهد و رویا بازتابی از این تمایل است.

اگر در خواب دیدید که یک موجود غیر انسان را باردار هستید

لوونبرگ می‌گوید: «تعبیر خواب بارداری به این صورت در واقع پیشرفت جدید در زندگی شماست آن هم در زمینه چیزی که برای شما عجیب به نظر می‌رسد. این پیشرفت چیزی نیست که منتظرش بوده باشید. بنابراین این خواب پیامی از ناخودآگاه شماست به این معنا که باید این وضعیت جدید را بشناسید و به نحو احسن از آن استفاده کنید.

اگر خواب بارداری‌تان به این صورت باشد که یک موجود یا هیولای ترسناک را باردار هستید، می‌توان گفت این خواب نشان از بخش تاریک وجودتان است که خودتان هم آن را دوست ندارید و سعی در پنهان کردنش دارید.

اگر خواب ببینید همسر سابقتان شما را باردار کرده‌است

لوونبرگ می‌گوید: «خواب دیدنِ همسر سابق تقریباً به اندازه خواب بارداری رایج است. اگر در خواب ببینید که همسر سابقتان شما را باردار کرده‌است، این نشانه بسیار خوبی است به داین معنا که شما چیزهای زیادی از آن رابطه یاد گرفته‌اید. در واقع آن رابطه به شما این امکان را می‌دهد که بخش جدیدی از خود را به این دنیا بیاورید. حاملگی نشان دهنده تمام این دانش و خرد جدیدی است که به لطف آن رابطه قدیمی در درون شما در حال رشد و توسعه ‌است.

اگر خواب دیدید که زایمان می‌کنید اما دردی حس نمی‌کنید…

بهترین حالت خواب در دوران بارداری
تعبیر خواب بارداری

لوونبرگ می‌گوید: «تعبیر خواب بارداری و بعد زایمان در حالی که دردی را احساس نمی‌کنید و اصلا دردی وجود ندارد، این است که ناخودآگاه‌تان می‌خواهد به شما بگوید نگران نباشید، همه چیز عالی پیش خواهد رفت و برنامه‌های‌تان به ثمر خواهد نشست. فقط ادامه بدهید و به مسیر پیش روی‌تان فکر کنید که همه چیز عالی خواهد شد.

اگر خواب ببینید که در حین زایمان درد دارید

لوونبرگ می‌گوید: «در مورد درد فیزیکی در خواب تعبیر این است: وقتی در خواب احساس درد می‌کنید، اغلب با درد عاطفی در زندگی واقعی مرتبط است. بنابراین این خواب می‌تواند به شما بگوید که تخلیه عاطفی شما شروع شده است و اواخر درد و رنج روحی است. در واقع چیزی نمانده است که به لحاظ احساسی به آرامش برسید!

اگر خواب دیدید که بچه زشتی دارید

هرچند نوزادان همه در نوع خود زیبا هستند، ممکن است در خواب ببینید که باردار هستید و بعد نوزادی نه چندان زیبا به دنیا می‌آورید. لوونبرگ می‌گوید چنین خواب بارداری می‌تواند نشان دهنده ‌این باشد که موضوع جدیدی در زندگی شما وجود دارد که ‌از آن ناراضی هستید. ناخودآگاه شما می‌گوید، موقعیت ناخوشایندی در زندگی شما ایجاد شده‌است، اما شما خودتان آن را بر سر خودتان آورده‌اید. تو هستی که این داستان را به دنیا آورده‌ای!

اگر خواب ببینید از سر یا قسمت دیگری از بدنتان زایمان می‌کنید

در فهرست تعبیر خواب بارداری این یکی عجیب‌ترین است! ممکن است فکر کنید خواب به دنیا آوردن بچه ‌از طریق دست یا سر میت‌واند کاملاً تصادفی باشد، اما لوونبرگ می‌گوید این جزئیات کوچک می‌تواند به شما در باز کردن معنای رویا و تعبیر خواب بارداری کمک کند.

شما باید به دقت توجه کنید که کودک از کدام قسمت بدن‌‌تان خارج می‌شود، زیرا ناخودآگاه شما آن قسمت را به دلیلی انتخاب کرده‌است. سپس از خود بپرسید، این قسمت بدن معمولاً برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

تعبیر خواب بارداری و سقط جنین عمدی

موقعیت خواب مناسب در دوران بارداری
تعبیر خواب بارداری

خواب بارداری و بعد سقط جنین می‌تواند یادآور یک رویداد در گذشته باشد یا نشانه‌ای از اینکه وقت آن رسیده‌است روح‌تان را آرام کنید. شاید اخیراً تصمیم گرفته‌اید که چیزی را رها کنید یا به سراغ یک سرمایه گذاری جدید بروید. شاید برای اولین بار است که خودتان برای خودتان تصمیم می‌گیرید!

اگر خواب ببینید باردارید و جنین‌تان سقط می‌شود

تعبیر خواب سقط جنین در مورد غم و اندوه‌ از دست دادن چیزی است، خواه تصمیمی باشد که نمی‌خواستید بگیرید و خواه چیزی که ‌از دست شما خارج بوده و کنترلی روی آن نداشته‌اید! شما چیزی را از دست داده‌اید و اشکالی ندارد که هر طور دوست دارید ناراحتی خود را ابراز کنید.

کلام پایانی

نکته بسیار مهم این است که در نهایت، خواب‌های شما (مرتبط با بارداری یا نه) تصویر پو تفکری از چیزهایی است که‌اخیراً به‌ آنها فکر کرده‌اید یا با آنها سروکار داشته‌اید. لوونبرگ می‌گوید: «هر چیزی که‌امشب در خواب شما می‌گذرد معمولاً به ‌اتفاقاتی که ‌امروز برای‌تان رخ داده، مرتبط است.

بنابراین هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، و به رویای خود فکر و آن را بررسی می‌کنید، بهترین کار این است که چیزهای درون خواب‌تان را با اتفاقات روز گذشته کنار هم بگذارید. و احساسات‌تان را با احساسی که در خواب داشته‌اید، تطبیق بدهید.

به گفته  بسیاری از معبران خواب، یکی از بهترین راه‌ها برای درک رویاهایتان و تعبیر خواب‌ها از جمله تعبیر خواب بارداری، ثبت آن‌ها در یک دفتر خاطرات ‌است.

همه چیزهایی که در خواب دیده‌اید کنار هم بچینید و همه جزئیات را در دفترچه بنویسید. شاید به این ترتیب بتوانید خواب‌تان را تعبیر کنید و پیام ضمیر ناخودآگاه‌‌تان را به درستی دریافت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو