آگهی/ 11 غذای رژیمی که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود

3

1402/4/12

22:07


غذاهای رژیمی مانند آن‌هایی که دارای برچسب کم‌چرب، کم‌کالری یا بدون چربی هستند، به‌طور خاص برای افرادی عرضه می‌شوند که به‌دنبال کاهش وزن خود هستند. با این حال، بسیاری از این غذاها ممکن است بیشتر از اینکه برای شما مفید باشند به شما آسیب برسانند و در واقع، باعث افزایش وزن شما شوند. در ادامه با این غذاهای رژیمی آشنا می‌شوید.

آگهی/ 11 غذای رژیمی که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود

شیرین‌کننده‌های سالم

آگهی/ 11 غذای رژیمی که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود

این روزها بسیاری از افراد سعی کرده‌اند که شکر سفید را از رژیم غذایی خود حذف کنند و در عوض، از شیرین‌کننده‌های جایگزین که با عنوان شیرین‌کننده‌های سالم در بازار عرضه شده‌اند استفاده کنند. برای مثال از میان این شیرین‌کننده‌ها می‌تواند به شکر خرما اشاره کرد. با این حال، به یاد داشته باشید که مصرف بیش‌ازاندازه شیرین‌کننده‌ها حتی شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند انواع خرما مضافتی و پیارم می‌تواند باعث افزایش وزن شود. بنابراین، اگر قصد خرید شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند خرما و شکر خرما با قیمت ارزان را دارید حتما مصرف به‌اندازه آن را به یاد داشته باشید. می‌توانید خرما را از طریق خرید اینترنتی نیز تهیه کنید.

میوه خشک

میوه‌های خشک سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. با این حال، از آنجایی که میوه خشک کوچکتر و شیرین‌تر از میوه طبیعی است ممکن است به‌راحتی بیش‌ازاندازه مصرف شود. علاوه بر این، یک وعده میوه خشک نسبت به مقدار برابر میوه تازه، قند و کالری بیشتری دارد. بنابراین، اگرچه مصرف میوه خشک راحت‌تر است، مصرف میوه تازه همیشه گزینه سالم‌تری است.

نوشابه رژیمی

نوشابه رژیمی به دلیل نداشتن کالری اغلب به‌عنوان یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته می‌شود اما تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این نوشیدنی نه‌تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه با افزایش وزن نیز ارتباط دارد. علاوه بر این، مصرف نوشابه رژیمی می‌تواند با قند خون و فشار خون بالا همراه باشد.

تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که این نوشیدنی می‌تواند بر روی باکتری‌های روده تاثیر منفی بگذارد و احتمال ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک را افزایش دهد. با این وجود، به یاد داشته باشید که این تحقیقات تنها ارتباط میان مصرف نوشابه رژیمی و مشکلات سلامتی را نشان داده‌اند. بنابراین، هنوز رابطه علت و معلولی میان آن‌ها اثبات نشده است.

نوشیدنی‌های ورزشی

نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند برای ورزشکاران و همه افرادی که در تمرینات ورزشی شدید و طولانی‌مدت شرکت می‌کنند مفید باشند. با این حال، این نوشیدنی‌ها برای افراد دیگر غیرضروری است. این نوشیدنی‌ها ممکن است قند بالایی داشته باشند و بنابراین، باعث افزایش کالری مصرفی شوند. همچنین، افزایش مصرف قند می‌تواند با افزایش مقاومت به انسولین و افزایش وزن همراه باشد.

چاشنی‌های کم‌کالری

چاشنی‌های کم‌کالری مانند سس سالاد و سس گوجه‌فرنگی کم‌کالری ممکن است قندهای پنهان افزوده‌شده داشته باشند و درنتیجه به افزایش وزن کمک کنند. ممکن است برای شما عجیب باشد که بسیاری از سس‌های کم‌کالری سرشار از قند هستند.

سوشی

آگهی/ 11 غذای رژیمی که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود

سوشی بسته به اینکه محتویات آن چیست، می‌تواند غذایی سالم یا ناسالم باشد. برای مثال، سوشی‌هایی که از میگو تمپورا یا سس‌های شیرین تهیه شده‌اند می‌توانند کالری بالایی داشته باشند. بنابراین، اگر به مصرف این غذا علاقه‌مندید، بهتر است سوشی‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد اولیه سالم مانند سبزیجات تازه، آووکادو، ماهی تازه یا میگو کبابی هستند. علاوه بر این، برای افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی خود بهتر است به‌جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید.

غلات صبحانه کم‌کالری

اگر در تلاش هستید که وزن خود را کاهش دهید، ممکن است در ابتدای این مسیر سعی کنید صبح‌های خود را با مصرف غلات کم‌کالری شروع کنید. اگرچه این غلات ممکن است کالری کمی داشته باشند، اغلب مملو از قند هستند. علاوه بر این، بسیاری از غلات کم‌کالری، چربی سالم و پروتئین کمی دارند تا از مصرف آن‌ها لذت ببرید.

قهوه‌های طعم‌دار

تقریبا همه افراد می‌دانند که قهوه می‌تواند تاحدی اشتها را سرکوب کند. به همین دلیل، افرادی که در تلاش هستند وزن خود را کاهش دهند، معمولا بیشتر قهوه مصرف می‌کنند. اگرچه قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد اما اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید مهم است از مصرف برخی از نوشیدنی‌های طعم‌دار قهوه اجتناب کنید. بسیاری از این نوشیدنی‌ها از جمله لاته و کاپوچینو کالری و قند بالایی دارند و می‌توانند باعث شوند که تلاش شما در جهت کاهش وزن بیهوده باشد.

سالادهای آماده

اگرچه سالاد به دلیل داشتن سبزیجات زیاد غذایی مقوی و سرشار از فیبر و ویتامین‌هاست و همچنین، می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد، سالادهایی که بر روی آن‌ها سس‌های پرکالری ریخته شده یا در آن‌ها از مواد ناسالم استفاده شده، می‌توانند قند و چربی‌های ناسالم بسیار زیادی داشته باشند. بنابراین، به‌جای اینکه سالادهای آماده بخرید، بهتر است خودتان آن را با مواد سالم تهیه کنید.

کره بادام‌زمینی رژیمی

کره بادام‌زمینی رژیمی نسبت به کره بادام‌زمینی معمولی کالری و چربی کمتری دارد و ممکن است برای افرادی که رژیم گرفته‌اند، گزینه خوبی به نظر برسد اما این نوع کره چربی ناسالم و قند بسیار بالایی دارد. بنابراین، حتما قبل از خرید کره بادام زمینی رژیم به برچسب روی آن توجه کنید و مطمئن شوید که چربی و قند کمی دارد.

نبات

اگرچه برخی افراد برای بهبود دل‌درد و سایر مشکلات سلامتی نبات مصرف می‌کنند، این شیرین‌کننده از شکر بسیار زیادی تهیه شده است و بنابراین، نه‌تنها به شما در کاهش وزن کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند به سلامت شما آسیب بزند و باعث افزایش وزنتان شود. بنابراین، حتما نبات را به‌اندازه مصرف کنید. در حال حاضر، انواع مختلفی از نبات در بازار موجودند که از میان آن‌ها می‌توان به نبات زعفرانی یا زرد و نبات سفید اشاره کرد. انواع نبات به صورت چوبی، نی دار یا کیلویی قابل خریداری هستند. شما می‌توانید آن‌ها را از طریق خرید اینترنتی با قیمت مناسب تهیه کنید.

برای مطالعه بیشتر درمورد رژیم‌های غذایی که باعث افزایش وزن می‌شوند اینجا کلیک کنید.

در پایان، اگرچه بسیاری از غذاهای رژیمی سالم هستند، ممکن است تلاش‌های شما برای کاهش وزن را هدر بدهند. از سوی دیگر، تحقیقات نشان داده‌اند که بهترین راه برای کاهش وزن، رژیم گرفتن نیست. در عوض، شما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی کامل و سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و محصولات تازه، وزن خود را به‌تدریج کاهش دهید و بدن سالمی نیز داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو