تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران فوری

منبع: پارس ناز

2

1402/5/13

18:25


تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران فوری

چنانچه شما دارای خودروی ال 90 هستید، حتما برای تعمیرات و چکاپ سالانه به تعمیرگاه ال 90 مراجعه کرده‌اید و می‌دانید که تعمیرگاه تخصصی ال 90 چه امکاناتی را در اختیار صاحبان این دسته از خودروها قرار می‌دهد.

 

ما در این مطلب سعی داریم بیشتر به مقوله تعمیرگاه این نوع خودرو پرداخته و امکانات آن را با شما در میان بگذاریم؛ همچنین سعی خواهیم کرد درباره گیربکس خودروهای ال 90 اتوماتیک و چگونگی تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90 اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

 

موبایل : مهندس حامد رضایی 09120996450

 

ال 90 چه خودرویی است؟

ال 90 محصولی از شرکت رنو می‌باشد که چند سالی است وارد بازارهای داخلی کشور ما شده و نسبت به سایر خودروهای این برند از قیمت پایین‌تری برخوردار است، اما این نکته هم وجود دارد که از نظر زیبایی ظاهری این خودرو نتوانسته آن‌طور که باید مشتریان را جذب كند.

 

نکته دیگری که لازم است درباره نگه‌داری و تعمیر اصولی این خودرو در نظر گرفته شود، آن است که باید حتما برای تعمیر و رفع نقایص آن به تعمیرگاه تخصصی ال 90 اینجا کلیک کنید مراجعه کنید تا تکنسین‌ها و مکانیک‌های فعال در این حوزه بتوانند خدمات مناسب را به شما ارائه نمایند.

 

تعمیرگاه ال 90 باید چه امکاناتی را در اختیار مشتری قرار دهد؟

 

باید قبول کرد که همه تعمیرکاران درباره تمامي ماشین‌ها اطلاعی ندارند و تنها روی تعمیر چند نمونه از آن‌ها حرفه‌ای هستند؛ پس اگر برای تعمیر خودرو تندر 90 خود نیاز به مراجعه به تعمیرگاه داشتید، حتما تعمیرگاه تخصصی ال 90 را انتخاب نمایید؛ زیرا افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند، به خوبی با تمام بخش‌ها و عیوبی که می‌تواند برای این خودرو پیش آید آشنايي دارند.

 

* گارانتی تعمیرات:

شاید اولین و مهم‌ترین خدمات یک تعمیرگاه ال 90 را بتوان در ارائه گارانتی دانست؛ زیرا به این ترتیب تعمیرگاه تقبل می‌کند چنانچه قطعه‌ای برای تعمیر خودروی شما در نظر می‌گیرد، اصل بوده و این قطعه را شامل گارانتی نماید تا چنانچه چند روز بعد دوباره مشکلی از همین جهت به وجود آمد، مشتری بتواند به تعمیرگاه مراجعه کرده و قطعه ناسالم را تعویض نماید.

 

* سرعت عمل

همان‌طور که می‌دانید، ورود تکنولوژی به زندگی مردم توانسته روی تمامی ابعاد زندگی تاثیر بگذارد، به خصوص آن‌که سبب شده تا تجهیزات و دستگاه‌های بروزتری وارد کسب‌وکارهای مختلف شده و مشاغل را متحول نماید.

 

یکی از مشاغلی که توانسته با داشتن دستگاه‌ها و تجهیزات مجهز، خدمات بسیار بهتری را به مشتری ارائه نماید، تعمیرگاه تخصصی ال 90 است که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای عیب‌یابی خودرو استفاده می‌کند، به‌گونه‌ای که به سرعت، عیب خودرو تشخیص داده شده و تعمیر آن در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌پذیرد.

 

* قیمت مناسب

بیشتر تعمیرگاه‌هایی که در سطح شهر قرار دارند، به‌خصوص تعمیرگاه ال 90، در تلاش‌اند تا با ارائه خدمات باکیفیت و همچنین استفاده از قطعات اورجینال یا اصلی، سبب شوند تا مشتریان بیشتری به آن‌ها اعتماد کرده و جهت تعمیر خودرو ال 90 خود به این مراکز تخصصی مراجعه نمایند.

 

* ارائه پشتیبانی در طی روز

همان‌طور که می‌دانید، امروزه دنیای دیجیتال زندگی و همچنین کسب‌وکارهای بسیاری را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، به‌گونه‌ای که بدون آن نمی‌توان خدمات لازم را به مشتری با کیفیت بالا ارائه داد. با وجود آنچه گفتیم، صاحبان بسیاری از مشاغل، به‌خصوص تعمیرگاه‌های تخصصی، برآنند تا با به‌روز کردن فعالیت‌های خود و بردن آن‌ها به سمت برنامه‌های مجازی، با مشتریان اراتباط بیشتری برقرار نمایند.

 

در این راستا تعمیرگاه ال 90 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و صاحبان آن‌ها توانسته‌اند با راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فروش بهتر خدمات و محصولات خود کنند و برای تعمیر خودروی ال 90 مشتریان را به خود جذب نمایند.

 

تا اینجا سعی کردیم خدماتی که یک تعمیرگاه ال 90 می‌تواند ارائه دهد را با شما در میان بگذاریم؛ در ادامه قصد داریم به یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای تمامی خودروها و حتی ال 90 پیش آید، یعنی خراب شدن گیربکس بپردازیم و ببینیم چه عواملی سبب بروز این مشکل شده و راه تعمیر و سلامت این بخش چیست؟

 

گیربکس خودرو چه کاری انجام می‌دهد؟

 

پیش از آن‌که به مبحث عوامل خراب شدن گیربکس و راه تعمیر آن بپردازیم، بهتر است ببینیم گیربکس در خودرو چه کاری انجام می‌دهد؟ نیروی گشتاوری که تولید می‌شود باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ‌ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه‌دنده‌ خودرو است. گیربکس به راننده کمک می‌کند تا بتواند در شرایط متفاوت، کنترل گشتاور را تغییر داده و آن را کنترل نماید.

تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران فوری

لازم به ذکر است که این قدرت در خودروهای متفاوت یکسان نیست و گیربکس در خودرو می‌تواند تا بدون نیاز به بالا بردن دور موتور و گشتاور، خودرو را به سرعت دلخواه برساند، اما گیربکس در کنار این وظیفه‌ مهم، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

* پیشگیری از سرعت‌های ناخواسته

گاهی در جاده‌ها و به‌خصوص سراشیبی‌ها اتفاقی رخ می‌دهد که ماشین می‌تواند از کنترل راننده خارج شود به کمک گیربکس می‌توان خودرو را در سراشیبی‌ها و شرایط جاده‌ای که احتمال خروج سرعت از کنترل وجود دارد، اتومبیل را به‌صورت کامل در اختیار راننده قرار داد.

 

* تنظیم جهت حرکت خودرو

با استفاده از گیربکس می‌توان جهت حرکت خودرو را به جلو یا عقب کنترل کرد و به خودرو قدرت حرکت معکوس داد.

 

* کار کردن موتور بدون حرکت خودرو

برای آن‌که ماشین شما روشن بماند، اما هیچ حرکتی نداشته باشد، به کمک گیربکس نیاز دارید؛ زیرا می‌تواند انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را متوقف نماید.

 

گیربکس خودرو به چند دسته تقسیم می‌شود؟

 

گیربکس‌ هر خودرویی یکی از قسمت های مهمی است که بسیار حساس بوده و ممکن است دچار مشکلاتی شود و نیاز به کمک گرفتن از تعمیرگاه ال 90 برای رفع مشکل باشد. گیربکس یا به اصلاح جعبه‌دنده‌ اتوماتیک به چهار قسمت تقسیم می‌شود که هر یک از این قسمت ها کار خاصی را انجام می‌دهد.

 

گیربکس‌های دستی، پیچیدگی خاصی ندارند، اما گیربکس‌هایی که به‌صورت اتوماتیک در خودروهای سواری ال 90 مورداستفاده قرار می‌گیرند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارند؛ به همین دلیل تاکید ما بر این است که برای رفع مشکلاتی که برای گربکس ایجاد می‌شود، حتما به تعمیرگاه ال 90 که به‌طور تخصصی در این حوزه فعالیت دارند مراجعه شود.

 

دنده‌های خورشیدی ساده‌ترین قسمت در گیربکس اتوماتیک ماشین‌های ال 90 به شمار می‌آیند که از سه جزء مهم زیر تشکیل شده‌اند:

 

* دنده خورشیدی

* دنده سیاره‌ای

* دنده دوری

 

لازم است بدانید که این دنده‌ها به‌طور دائم در حال درگیری با یکدیگر هستند و همه آن‌ها به‌صورت آزادانه حول یک محور مشخص به دور هم می‌چرخند. به دلیل حساسیت بالا ست که اصرار داریم حتما برای تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو به تعمیرگاه ال 90 مراجعه کنید و خودروی خود را به یک تعمیرگاه معمولی نسپارید؛ زیرا در این صورت ممکن است با یک اشتباه کوچک همه چیز خراب شده و هزینه‌های زیادی را بر دوش شما بگذارد.

 

اگر بخواهیم بخش‌های مختلف جعبه‌دنده و یا گیربکس خودروهای اتوماتیک امروزی را با شما در میان بگذاریم، باید گفت پیچیده‌ترین و جالب‌ترین قسمت‌ها در اتومبیل همین بخش است و به چهار قسمت مختلف تقسیم می‌شود:

 

* مکانیکی

* هیدرولیک

* برق

* کامپیوتر

 

لازم است بدانید این 4 قسمت چنانچه در هماهنگی کامل با هم کار کنند، گیربکس در بهترین حالت ممکن قرار داشته و موجبات کار کردن و رانندگی راحت‌تر و دلپذیرتری را برای راننده فراهم می‌کنند در غیر این صورت سبب بروز مشکل در گیربکس یا جعبه‌دنده شده و در این زمان ايرادات و اشکالات در گیربکس مشخص می‌شود.

تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران فوری

به چه دلایلی گیربکس اتوماتیک ال 90 خراب می‌شود؟

 

هنگامی که به تعمیر گاه ال 90 مراجعه می‌کنید، با بررسی‌های لازم مکانیک متخصص به شما خواهد گفت که دلایل زیادی می‌توانند سبب خرابی گیربکس شود، ما هم در ادامه سعی داریم به این عوامل پرداخته و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

 

* عوض نکردن روغن گیربکس اتوماتیک

لازم است بدانید گیربکس اتوماتیک بسیار حساس بوده و باید در طی یک بازه زمانی و طی کردن مسافت مشخصی به کیلومتر روغن گیربکس تعویض شود. چنانچه این اتفاق نیفتد، گیربکس در حالت تعویض دنده یک صدای خاصی را تولید خواهد کرد. روغنی که کیفیت خود را از دست داده باشد، داغ می‌شود و در این صورت سبب می‌شود تا لوازم داخل گیربکس آسیب دیده و باعث فرار روغن شود.

 

حال اگر با تعویض روغن این مشکل برطرف شد؛ بنابراين مشکل خاصی نبوده و نیاز به تعمیر نیست، در غیر این صورت اگر همچنان هنگام عوض کردن دنده این صدا شنیده شود، باید در تعمیرگاه ال۹۰، گیربکس باز شده و تعمیرات آن انجام شود.

 

* به درستی استفاده نکردن از گیربکس اتوماتیک ال۹۰

چنانچه هنگام رانندگی فشار زیادی به گیربکس اتوماتیک ال 90 وارد شود، می‌تواند زمینه‌های به وجود آوردن مشکل و آسیب را برای خودروی شما فراهم نماید.

 

جمع‌بندی

 

درنهایت لازم است باز به این موضوع اشاره کنیم که برای داشتن یک خودروی بدون مشکل که دارای گیربکس قدرتمندی باشد، لازم است اولا به خوبی از گیربکس خودرو استفاده کرده و مواردی که برای نگه‌داری از آن مهم است را رعایت کنید.

 

نکته دیگر آن‌که برای داشتن یک خودرو ال 90 سالم، لازم است هر چند مدت یک بار برای چکاپ به تعمیرگاه ال 90 مراجعه کرده و چنانچه مشکل خاصی برای گیربکس خودروی شما پیش آمد، لازم است برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90 به تعمیرگاه تخصصی ال 90 مراجعه کنید تا خودروی شما دچار مشکلات بیشتری نشود.

 

renoir.ir

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو