فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک جدیدترین رقیب گوگل‌پلی و اپ استور خواهد بود!

منبع: تکراتو

8

1402/4/13

10:32


فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک با هدف رقابت با بزرگانی همچون گوگل‌‎پلی و اپ‌استور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک جدیدترین رقیب گوگل‌پلی و اپ استور خواهد بود!

فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک با هدف رقابت با بزرگانی همچون گوگل‌‎پلی و اپ‌استور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

متا اعلام کرد که به‌زودی فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک را برای رقابت مستقیم با گوگل‌پلی و اپ‌استور راه‌اندازی می‌کند. سال‌هاست که همه کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به‌عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان می‌شناسند و سال‌ها نیز شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا یکه‌تاز این عرصه بود. اما باوجود اینکه مدت‌هاست رقبای سرسختی مانند اینستاگرام جایگاه او را ربوده‌اند، باز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. اما فیس‌بوک حالا تصمیم گرفته که به یک فروشگاه نرم‌افزاری نیز بدل شود تا بتواند در این بازار نیز خودی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: تحلیلگر معروف از رونمایی نمایشگر هوشمند اپل خبر داد

فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

متا قصد دارد به ساکنان اتحادیه‌ اروپا امکان دهد که اپلیکیشن‌ها را مستقیماً ازطریق تبلیغات فیسبوک دانلود کنند. با این تغییر بزرگ، فیسبوک ممکن است در نهایت به رقیب مستقیم گوگل پلی و اپ استور تبدیل شود.

متا نوع جدید تبلیغات فیسبوک را قبل از پایان سال جاری میلادی به‌صورت آزمایشی در دسترس شماری از توسعه‌دهندگان اندرویدی قرار می‌دهد. این اقدام متا نتیجه‌ تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ اروپا است که بهار سال آینده اجرایی می‌شود.

قانون بازارهای دیجیتال، اپل و گوگل را به‌عنوان «دربان» صنعت اپلیکیشن معرفی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که پلتفرم‌های موبایلی‌شان را باز کنند. در پی تغییرات موردبحث، باید امکان دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به روش‌های جایگزین امکان‌پذیر شود.

فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

اندروید سال‌ها است که بارگیری جانبی (سایدلود) اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهد، اما گوگل کاربران را مجبور به استفاده از سیستم مالی پلی استور می‌کند. همچنین به هنگام تلاش برای دانلود اپلیکیشن از منابع خارجی، با هشدارهایی ترسناک روبه‌رو خواهید شد. با این وجود متا معتقد است که آغاز آزمایش حالت فروشگاهی فیسبوک در اندروید منطقی‌تر از iOS به‌نظر می‌رسد.

متا به توسعه‌دهندگان گفته است که سیستم جدیدش باعث افزایش نرخ تبدیل برای تبلیغات حاوی نصب اپلیکیشن می‌شود. متا فعلا قصد ندارد از خریدهای درون‌برنامه‌ای کارمزد دریافت کند، بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند سراغ سیستم مالی مدنظرشان بروند.

فردی به نمایندگی از متا در ایمیلی به ورج این ادعاها را تأیید کرده است. او می‌گوید:

«ما همیشه علاقه‌مند بوده‌ایم به توسعه‌دهندگان برای توزیع اپلیکیشن‌هایشان کمک کنیم و گزینه‌های جدید باعث افزایش رقابت در این حوزه می‌شود.»

متا تنها شرکتی نیست که قصد دارد فروشگاه اپلیکیشن ارائه دهد. در واکنش به تصویب قانون اروپا، مایکروسافت نیز گفته که امیدوار است سال آینده فروشگاهی برای بازی‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو