کتاب های پرفروش ۱۴۰۲ تا اینجا کدامند؟

منبع: زیبامون

4

1402/4/13

12:35


در این مطلب می‌خواهیم بدانیم کتاب‌های پرفروش ۱۴۰۲ تا اینجا کدامند؟

کتاب های پرفروش ۱۴۰۲ تا اینجا کدامند؟

کتاب‌ها جمع‌وجور هستند و نسبت به وسایل ارتباطی دیگر حمل‌ونقل آسانی دارند. تعدادی از کتاب‌ها باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارند دارای فروش بالایی هستند. این کتب دارای محتواهای ارزشمند، ناشران خوب و مترجمان عالی هستند. ویژگی‌های فراوانی برای یک کتاب می‌توان برشمرد که باعث پرفروش شدن آن‌ها می‌شود. دنیای داستان و شعر همان جایی است که ساعت‌ها شما را در خود غرق می‌کند و به جهانی دیگر سفر می‌کنید و برمی‌گردید.

در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها، نام‌های متفاوت و جذابی می‌بینید که نشان می‌دهد انسان‌ها همواره به دنبال داستان‌هایی هستند تا از زندگی روزانه مقداری دور شوند و ساعاتی را در آرامش بگذرانند. شخصیت‌های این کتاب‌ها به‌راحتی شما را با خود همراه خواهند کرد و به شما درس‌های فراوانی می‌آموزند. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم کتاب‌های پرفروش ۱۴۰۲ تا اینجا کدامند؟

کتاب‌های پرفروش ۱۴۰۲

معرفی کتاب های پر فروش 1402

در سایت بوکلند تعداد زیادی از این کتاب‌های پرفروش قرار دارند که در اینجا به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • کتاب ظهور و سقوط دوچه موسولینی

در این کتاب نویسنده کریستوفر هیبرت به زندگی‌نامه موسولینی رهبر معروف ایتالیایی پرداخته است و ما را با وقایعی از روزگار او آشنا می‌سازد. این کتاب با ترجمه عالی بیژن اشتری به فروش می‌رسد.

  • کتاب داستان کوتاه در ایران/ داستان‌های پسامدرن/ جلد 3

این کتاب نوشته حسین پاینده است و برای افرادی که به داستان‌های کوتاه علاقه دارند بسیار مفید است.

  • کتاب کتابخانه نیمه‌شب

یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز است که محمد صالح نورانی زاده آن را ترجمه کرده است. این کتاب در ژانر فانتزی به چاپ رسیده است. این کتاب جز پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۱۴۰۱ نیز بوده است. در این کتاب شخصیت داستان تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان بدهد. شب می‌خوابد و صبح در دنیایی دیگر بیدار می‌شود.

  • کتاب مرگ در ونیز

کتاب دارنده جایزه نوبل است و در دسته ادبیات داستانی آلمانی قرار می‌گیرد. نویسنده کتاب توماس مان و مترجم محمود حدادی هستند. این کتاب دارای نثری روان و مطالبی آموزنده از دوران قدیم اروپا است.

  • کتاب دایره المعارف یوگا

موضوع کتاب روان‌شناسی و موفقیت است. این کتاب توسط سید عبدالحمید موسوی ترجمه شده است. مبدأ نوشتن این کتاب هند است.

  • کتاب پیمانه و دانه

نوشته دکتر مهدی سیاح زاده در زمینه تفسیر اشعار مثنوی و معنوی مولانا است. تمامی داستان‌ها و اشعار را به زبانی ساده و روان تفسیر کرده است و برای علاقه‌مندان به حوزه ادبیات فارسی و داستانی می‌تواند کتاب جذابی باشد.

  • کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

ترجمه رضا اسکندری آذر است که در زمینه موفقیت و روان‌شناسی است. این کتاب دارای طرف‌داران بسیار زیادی در دنیا است.

کتاب های پر فروش ۱۴۰۲ در جهان کدامند؟

در قسمت بالا کتاب های پرفروشی که در سایت بوکلند به فروش می‌رسند را معرفی کردیم که البته این تعداد فقط تعداد کمی از این کتاب‌های پرفروش سایت است. در این قسمت به بررسی کتاب‌های پرفروش جهان می‌پردازیم که در سایت بوکلند نیز موجود هستند.

  • کتاب معجزه سپاسگزاری که راندا برن نوشته است و به می‌آموزد چگونه هر روز صبح خود را با شکرگزاری آغاز کنیم تا از معجزه آن در طول روز بهره‌مند شویم.

  • کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی که فروش فوق‌العاده خوبی در سطح دنیا داشته است. در این کتاب نویسنده بر این موضوع تأکید دارد که با انجام‌دادن کارهایی روزمره کوچک می‌توان به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کرد.

  • کتاب ۴ اثر از اسکاول شین جزو ۵ امین کتاب پرفروش دنیا قرار دارد. در این کتاب شما یاد می‌گیرد با قوانین زندگی بسازید و با آن‌ها نجنگید.

  • کتاب مغازه جادویی ۶ امین کتاب پرفروش جهان است. این کتاب نوشته جیمز آر دوتی است. این کتاب دارای داستان‌هایی با منشأ واقعیت است.

  • کتاب تخت و خوابت را مرتب کن جزو ۷ امین کتاب پرفروش است. این کتاب شامل ۱۰ نکته و درس از یک افسر نیروی دریایی است. خواندن این کتاب به همه پیشنهاد می‌شود.

  • کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد ۸ امین کتاب پرفروش است که خلاقیت را در ذهن و زندگی شما به وجود می‌آورد.

  • کتاب مغازه خودکشی که به چاپ ۶۰ ام خود می‌رسد نیز طرف‌داران بسیار زیادی دارد. این کتاب را ژان تولی نگارش کرده است و نشر چشمه آن را منتشر می‌کند.

  • کتاب هرچه باداباد نوشته استیو تولتز است. این نویسنده کتاب جز از کل معروف است.

دراین‌خصوص شما می‌توانید به پر فروش ترین کتاب های بهار 1401 رجوع کنید.

چند ویژگی که یک کتاب را پرفروش می‌کند

ویژگی کتاب های پرفروش

کتابی که مخاطب آن را انتخاب می‌کند ممکن است با ورق‌زدن چند صفحه اول بتواند تصمیم بگیرد که این کتاب خوب است یا نه. فرد دیگری با خواندن محتوای پشت جلد و... از خوب‌بودن کتاب مطمئن می‌شوند. هر کتابی برای‌آنکه به یک کتاب پرفروش تبدیل شود نیاز دارد ویژگی‌هایی داشته باشد. در این جا ما به چند مورد از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. یک شروع عالی و مقدمه خوب

هر فردی انتظار دارد کتابی را که باز می‌کند در همان صفحات ابتدایی جذب کتاب شود و معمولاً نیز این‌چنین است. اگر مطالب و محتوای صفحات اول گیرایی لازم را داشته باشند خواننده تا آخر کتاب را می‌خواند و بالعکس.

  1. شخصیت‌های جذاب

خواننده کتاب تمایل دارد تا با یک شخصیت کامل و غنی روبرو شود. خوانندگان با شخصیت داستان ارتباط برقرار می‌کنند و با او هم‌ذات‌پنداری نیز می‌کنند. لازم است شخصیت داستان را واضح و دقیق توصیف کنید تا خواننده بتواند اتفاقات داستان را با او همسان‌سازی کند.

  1. یک داستان جذاب

زمانی که خواننده شروع به خواندن کتاب کند می‌خواهد از همان ابتدا با یک داستان قوی ارتباط بگیرد. داستانی هیجانی یا عاطفی و... فرقی نمی‌کند. این باید بر نویسنده روشن باشد که چگونه شروع به نوشتن کند. نویسندگان معروف ساعت‌ها برای این کار وقت می‌گذارند و تمام وقایع داستان را پیش‌بینی می‌کنند.

  1. دیالوگ‌های زیاد و تند و جذاب

اغلب افراد جذب کتاب‌هایی می‌شوند که دارای دیالوگ‌های بسیار زیادی باشند. افراد می‌خواهند داستان را از طریق این دیالوگ‌ها پیش ببرند.

  1. سبک منحصربه‌فرد داشتن

کتاب پر فروش

هر نویسنده‌ای دارای سبکی برای نوشتن است که او را از بقیه متمایز می‌کند. چنانچه خواننده تشخیص دهد که یک نویسنده از سبک دیگری تقلید کرده است قطعاً به ادامه خواندن کتاب نمی‌پردازد. نحوه بیان و روش گفتار و... برای هر نویسنده‌ای فرق دارد.

  • کتاب‌های پرفروش اصالت خوبی دارند. این به این معنی است که کتابی که در صدر جدول فروش است قطعاً قبلاً نیز فروش خوبی داشته است و مردم اسم آن را شنیده‌اند و حتی محتوایی کلی از آن را نیز می‌دانند.

  • کتابی که می‌خواهد پرفروش شود می‌داند برای چه کسی و در چه زمانی نوشته شود که البته این را نویسنده کتاب به‌خوبی تشخیص می‌دهد.

  • اگر موضوعی قدیمی است نویسنده آن را به شکل جدید برای دوره خود بازنویسی می‌کند و صراحت بیان را رعایت می‌کند. این امر برای خواننده بسیار جذابیت دارد.

  • کتاب‌های خوب صرفاً دارای داستان‌سرای شاهکاری نیستند؛ ولی همین که دارای نثر روانی باشند و مخاطب را درگیر کنند برای ادامه‌دادن به خواندن کافی است.

  • سخن همینگوی همیشه برای نویسندگان کتب ماندگار باارزش است که می‌گوید سخت و واضح درباره آنچه که ناخوشایند است بنویسید.

  • کتابی اگر جالب باشد و خواننده آن را مطالعه کرده باشد. خواننده تمایل دارد تا آن را برای دیگران نیز بازگو کند و همین امر موجب می‌شود تا افراد دیگر نیز به خرید این کتاب تشویق شوند.

  • کتابی که می‌خواهد پرفروش باشد باید حتماً دارای یک جلد قوی باشد تا بازاریابی خوبی را شامل شود. جلد باید با ژانر کتاب همخوانی داشته باشد.

  • هر کتابی ممکن است چندین جلد داشته باشند. وقتی جلد اول برای مخاطب خوب باشد قطعاً به دنبال خرید جلدهای بعدی نیز می‌رود.

  • کتاب برای فروخته دن نیاز به معرفی و تبلیغات لازم دارد.

در بوکلند چه می گذرد؟

در این سایت معروف هر نوع کتابی که بخواهید قابل یافتن است و برای شما ارسال نیز می‌شود. کتاب‌ها دسته‌بندی‌شده‌اند و برای هر سن و هر سلیقه‌ای دسته و گروه مشخصی وجود دارد. کتاب‌های زبان‌اصلی نیز در این سایت قابل‌دسترسی هستند. این فروشگاه کتاب دارای ۵ شعبه دیگر در کشور است که دسترسی برای خوانندگان را بسیار راحت می‌کند. هرچند سایت بوکلند برای تمامی نقاط ایران قابل‌دسترسی است.

سخن نهایی

در این مطلب ما پرفروش‌ترین کتاب های ۱۴۰۲ تا اینجای سال را معرفی کردیم. سایت‌های مخصوص برای دسترسی آسان شما به این کتب را نیز نام بردیم. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و بودجه خود اقدام به تهیه هر نوع کتابی و هر نوع هدیه‌ای بکنید. قطعاً خواندن کتاب جزو بهترین سرگرمی‌های دنیا به‌حساب می‌آید و برای مدتی افراد را از رویدادهای ناخوشایند زندگی دور می‌کنند.

بعضی از افراد نیز به هدف یادگیری درس خاصی مطالعه می‌کنند و به دنبال اهداف بلندپروازانه خود می‌روند. کتاب بهترین دوستی است که در ساعت و هر جایی از شبانه‌روز می‌تواند کنار شما باشد و همدم همیشگی به‌حساب می‌آید. کتاب های ادبی و شعری و حماسی برای افراد علاقه‌مند به ادبیات و کتب فلسفه و عرفان برای افراد دیگر و به همین ترتیب انواع گوناگونی از کتاب در دنیا وجود دارد. مطمئن باشید هرچه کتاب بخوانید بازهم کتاب‌های بیشتری هستند که آن‌ها را نخوانده‌اید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو