4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس


منبع: تالاب

5

1402/4/14

13:27


دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب درباره 4 کودک کـه بـه مدت 40 روز پس از سقوط هواپیما از دست داده بودند در جنگل کلمبیا زنده پیدا شدند صحبت خواهیم کرد.   جزئیاتی از پیدا شدن 4 کودک در جنگل پس از سقوط هواپیما در بوگوتا، کلمبیا – چهار کودک بومی از سقوط هواپیمای آمازون […]

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب درباره 4 کودک کـه بـه مدت 40 روز پس از سقوط هواپیما از دست داده بودند در جنگل کلمبیا زنده پیدا شدند صحبت خواهیم کرد.

 

جزئیاتی از پیدا شدن 4 کودک در جنگل پس از سقوط هواپیما

در بوگوتا، کلمبیا – چهار کودک بومی از سقوط هواپیمای آمازون کـه منجر بـه کشته شدن سه بزرگسال شد جان سالم بـه در بردند و سپس بـه مدت 40 روز بـه تنهایی در جنگل سرگردان شدند تا این کـه توسط سربازان کلمبیایی زنده پیدا شدند.

 

مقامات این کشور آمریکای جنوبی روز جمعه نجات خودرا اعلام کردند و پایان خوشی را برای یک حماسه با فراز و نشیب بـه ارمغان آوردند، زیرا جستجوگران دیوانه وار در جنگل هاي‌ بارانی برای شکار جوانان رد می‌شدند. تا روز شنبه، هنگامی کـه کودکان در بیمارستان نظامی در بوگوتا، پایتخت، تحت درمان قرار گرفتند، مشخص نبود کـه چگونه خواهر و برادرها، از جمله یک کودک 11 ماهه، توانستند زنده بمانند.

 

کودکان پیدا شده در جنگل های کلمبیا چند ساله بودند؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

مادر خواهر و برادرهای بومی 13؛ 9؛ 4؛ 11 ماهه در تصادف جان باختند. با پیدا شدن ردپاها، شیشه شیر بچه، پوشک، میوه هاي‌ گاز گرفته شده توسط انسان، امیدها برای بقای بچه ها همان‌ گونه بالا بود.

 

سخنان رئیس جمهور کلمبیا در مورد کودکان پیدا شده

رئیس جمهور گوستاوو پترو پس از بازگشت از کوبا، جایی کـه با نمایندگان گروه شورشی ارتش آزادیبخش ملی آتش بس امضا کرد، این خبر را جشن گرفت. او قرار اسـت شنبه با بچه ها دیدار کند. پترو انها را “نمونه اي از بقا” خواند و پیشبینی کرد کـه حماسه آن ها “در تاریخ خواهد ماند.”

 

حال بچه های پیدا شده در جنگل کلمبیا چگونه است؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

داماریس موکوتوی، عمه بچه ها، بـه یک ایستگاه رادیویی گفت کـه «بچه ها خوب هستند» علیرغم این کـه علائم کم آبی و نیش حشرات در انها دیده شد. موکوتویی کـه در سپیده دم بـه همراه سایر اعضای خانواده وارد بیمارستان شد، گفت کـه بـه کودکان خدمات بهداشت روانی ارائه شده اسـت.

 

چگونه متوجه شدند بچه ها زنده اند؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

این هواپیمای کوچک مدت کوتاهی بعد از رادار سقوط کرد و جستجوی دیوانه وار برای بازماندگان آغاز شد. دوهفته پس از سقوط، در 16 می، یک تیم جست‌وجو هواپیما را در قسمت انبوهی از جنگل‌هاي‌ بارانی پیدا کردند و پيکر سه بزرگسال سرنشین هواپیما را پیدا کردند، اما بچه‌هاي‌ کوچک جایی پیدا نشدند.

 

کشف رد پا در 30 ماه مه از یک پای کوچک امید را برای یافتن این کودکان پس از سقوط هواپیمای انها در 1 می دوباره زنده کرد. ارتش کلمبیا با احساس این کـه آن ها ممکن اسـت زنده باشند، شکار را تشدید کرد و 150 سرباز رابا سگ ها بـه منطقه برد. ده ها داوطلب از قبایل بومی نیز بـه جست‌وجو کمک کردند.

 

در طول جست و جو، در منطقه اي کـه دید بـه دلیل مه و شاخ و برگ هاي‌ ضخیم بسیار محدود اسـت، سربازان سوار بر بالگرد جعبه هاي‌ غذا را بـه داخل جنگل انداختند، بـه این امید کـه بـه حفظ بچه ها کمک کند.

 

هواپیماهایی کـه بر فراز جنگل پرواز می کردند برای کمک بـه خدمه جست‌وجو در زمین در شب، شعله هاي‌ آتش شلیک می کردند و امدادگران از بلندگوهایی استفاده می کردند کـه پیام ضبط شده توسط مادربزرگ خواهر و برادر را منفجر می کردند و بـه انها میگفت دریک مکان بمانند.

 

بچه ها را چگونه پیدا کردند؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

ویدئویی از نیروی هوایی نشان داد کـه یک بالگرد از خطوط برای بالا کشیدن جوانان استفاده میکند زیرا نمی‌تواند در جنگل بارانی متراکم جایی کـه آن ها پیدا شده اند فرود بیاید. این کشتی در نور محو شدن بـه پرواز درآمد، نیروی هوایی گفت کـه بـه سن خوزه دل گواویار، شهر کوچکی در لبه جنگل میرود.

 

بچه های پیدا شده در جنگل های کلمبیا چگونه زنده ماندن؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

هیچ جزئیاتی در مورد این کـه چگونه این چهار خواهر و برادر 13؛ 9؛ 4 و 11 ماهه توانستند بـه تنهایی برای مدت طولانی زنده بمانند، منتشر نشد، اگر چه آن ها متعلق بـه یک گروه بومی هستند کـه در منطقه دور افتاده زندگی می‌کنند.

 

هواپیماچگونه سقوط کرد؟

4 کودک گمشده در جنگل کلمبیا پس از 40 روز زنده پیدا شدند + عکس

این کودکان، اعضای جامعه بومی هویتوتو، بـه همراه مادرشان و یک رهبر بومی از جامعه کوچک آمازون آراراکوارا، کلمبیا، بـه شهر کوچکی در مرکز کلمبیا در امتداد رودخانه گواویار، سن خوزه دل گواویار، سفر کرده بودند. خلبان از نقص موتور خبر داد و قبل از ناپدید شدن هواپیما از رادار درحدود ساعت 7:30 صبح روز 1 می، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

نیروی هوایی کلمبیا و سایر شاخه هاي‌ ارتش بـه زودی هواپیماها و هلیکوپترهای جست‌وجو و نجات و همچنین تیم هاي‌ زمینی و رودخانه اي را مستقر کردند. جوامع بومی منطقه بـه این تلاش پیوستند.

 

آن ها با استفاده از یک بلندگو کـه صدایی بـه اندازه کافی بلند تولید می‌کند تا در شعاع تقریبا یک مایلی شنیده شود، صدای ضبط شده اي را کـه توسط مادربزرگ بچه ها بـه زبان مادری هویتوتو ساخته شده بود پخش کردند و بـه بچه ها می‌گفت کـه دریک مکان بمانند و مردم بـه دنبال انها هستند. .

 

بچه ها در چند متری هواپیما پیدا شدند؟

مقامات نگفتند کـه بچه ها در زمان پیدا شدن چقدر از محل سقوط هواپیما فاصله داشتند. اما تیم‌ها در شعاع 4.5 کیلومتری «تقریبا 3 مایلی» از محلی کـه هواپیمای کوچک بـه کف جنگل فرود آمده بود، جست‌وجو می کردند.

 

با پیشرفت جست‌وجو، سربازان سرنخ‌هاي‌ کوچکی را در جنگل پیدا کردند کـه آن ها را بـه این باور رساند کـه بچه‌ها هنوز زنده هستند، از جمله یک جفت رد پا، یک بطری بچه، پوشک و تکه‌هاي‌ میوه کـه بـه نظر می رسید توسط انسان گاز گرفته شده بود.

 

در پایان

چهار کودک بومی از سقوط هواپیمای آمازون کـه منجر بـه کشته شدن سه بزرگسال شد جان سالم بـه در بردند و سپس بـه مدت 40 روز بـه تنهایی در جنگل سرگردان شدند تا این کـه توسط سربازان کلمبیایی زنده پیدا شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو