رده بندی ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش در جهان

رده بندی ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش در جهان


منبع: روزیاتو

4

1402/4/14

21:17


رده بندی ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش در جهان

رده بندی ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش در جهان

در این مقاله قصد داریم در مورد ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش صحبت کنیم. نرخ پذیرش نسبتی است از تعداد کل متقاضیان به کل تعداد دانشجویانی که پذیرفته می‌شوند و معمولا به صورت درصد نشان داده می‌شود.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۳۰. دانشگاه بیله فلد (آلمان)

نرخ پذیرش: ۸۰%

Bielefeld University که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و در رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ جهان قرار دارد، از سبک آموزشی و سازماندهی متفاوت و اصلاحی پیروی می‌کند که به اصلاحات آموزشی در آلمان کمک می‌کند. دانشگاه بیله فیلد با ۱۳ دانشکده در بیش از ۱۱۵ رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

۲۹. دانشگاه فنی فدریکو سانتا ماریا (شیلی)

نرخ پذیرش: ۸۱%

Federico Santa Maria Technical University با رتبه ۱۲۰۱ تا ۱۵۰۰ بین المللی، در سال ۱۹۲۶ در شهر والپارایسو تاسیس شد و با چهار پردیس دانشگاهی، یکی از بهترین دانشکده های مهندسی کشور شیلی است.

۲۸. دانشگاه لیکهِد (کانادا)

نرخ پذیرش: ۸۲%

Lakehead University یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال ۱۹۶۵ در انتاریو تأسیس شد و در رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ جهان قرار دارد.

۲۷. دانشگاه گوئلف (کانادا)

نرخ پذیرش: ۸۲%

University of Guelph که در سال ۱۹۶۴ در انتاریو پس از ادغام سه کالج مختلف تأسیس شد، در رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو در بیش از ۹۰ برنامه تحصیلی است.

۲۶. دانشگاه فناوری دِلفت (هلند)

نرخ پذیرش: ۸۲%

Delft University of Technology با رتبه ۷۰ در جهان و تاسیس در سال ۱۸۴۲، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی در کشور هلند است که هشت دانشکده آن بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجو دارد. بر اساس رتبه‌بندی تایمز، دلفت یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه فناوری است.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۲۵. دانشگاه ساوتهمپتون (بریتانیا)

نرخ پذیرش: ۸۴%

University of Southampton در سال ۱۸۶۲ با نام موسسه هارتلی تأسیس شد و در رتبه ۱۰۸ جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای بیش از ۲۲۰۰۰ دانشجو در هفت پردیس مختلف است و به خاطر برنامه های مهندسی عمران و مهندسی برق و الکترونیک خود مشهور است.

۲۴. دانشگاه نیوکاسل (استرالیا)

نرخ پذیرش: ۸۷%

University of Newcastle که در نیو ساوت ولز واقع شده، در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد و در رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ در جهان قرار گرفته است. این دانشگاه میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از ۱۴۰ کشور و دارای پردیس هایی در سرتاسر جهان است.

۲۳. دانشگاه نیوکاسل (بریتانیا)

نرخ پذیرش: ۸۷%

Newcastle University که در سال ۱۸۳۴ تأسیس شد، در رتبه ۱۳۹ جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای ۱۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی است که در ۱۷۵ برنامه ثبت نام کرده اند و حتی پردیس هایی در سنگاپور و مالزی دارد.

۲۲. دانشگاه نانجینگ (چین)

نرخ پذیرش: ۸۷%

Nanjing University با رتبه ۹۵ در جهان، در سال ۱۹۰۲ تاسیس شد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۶۰۰۰ دانشجو و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی بین المللی است. دانشگاه نانجینگ یکی از اعضای اتحادیه C-9 است – گروهی از موسسات آموزش عالی در چین که اغلب با «آیوی لیگ» آمریکا مقایسه می‌شوند. این دانشگاه همچنین بیش از ۲۰ برنده جایزه نوبل به دنیا شناسانده است.

۲۱. دانشگاه میامی (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۸۹%

Miami University در سال ۱۸۰۹ در اوهایو تأسیس شد و دهمین دانشگاه قدیمی دولتی در ایالات متحده است. دانشگاه میامی رتبه ۱۰۰۱-۱۲۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۲۰. دانشگاه اسکندریه (مصر)

نرخ پذیرش: ۸۹%

Alexandria University که در سال ۱۹۳۸ در شهری معروف به «مروارید مدیترانه» تأسیس شد، یک دانشگاه دولتی با بیش از ۱۵۰۰۰۰ دانشجوی تمام وقت است که در ۲۳ دانشکده مختلف ثبت نام کرده‌اند. این دانشگاه معتبر مصری رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

۱۹. دانشگاه می سی سی پی (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۰%

University of Mississippi یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال ۱۸۴۴ تأسیس شد و در رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ جهان قرار دارد. این دانشگاه به ویژه به دلیل نقاط قوت خود در کشاورزی و مهندسی مورد توجه قرار گرفته است و دارای ۲۳۰۰۰ دانشجو است.

۱۸. دانشگاه قاهره (مصر)

نرخ پذیرش: ۹۰%

Cairo University که در واقع در جیزه و در نزدیکی اهرام بزرگ واقع شده است، در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه کشور مصر است. این دانشگاه دارای بیش از ۲۳۰۰۰۰ دانشجو در بیش از ۲۵ دانشکده است. دانشگاه قاهره در رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ جهان قرار دارد و در میان فارغ التحصیلان آن نام صدام حسین، سیاستمدار مشهور عراقی نیز به چشم می‌خورد.

۱۷. دانشگاه ویرجینیای غربی (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۰%

West Virginia University در سال ۱۸۶۷ تأسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از ۱۱۲ کشور است. دانشگاه وست ویرجینیا در رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ جهان قرار دارد.

۱۶. دانشگاه ایالتی کلرادو – فورت کالینز (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۰%

Colorado State University – Fort Collins در سال ۱۸۷۰ با نام «کالج کشاورزی کلرادو» تأسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ در جهان قرار دارد. از جمله فارغ التحصیلان آن، جان روبنشتاین، یکی از خالقان اصلی آیپاد و آی مک اپل را می‌توان نام برد.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۱۵. دانشگاه رجینا (کانادا)

نرخ پذیرش: ۹۱%

University of Regina که در سال ۱۹۱۱ در استان ساسکاچوان کانادا به عنوان یک دبیرستان فرقه ای خصوصی کلیسای متدیست کانادا تأسیس شد، رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را در جهان کسب کرده است. این دانشگاه بیش از ۱۶۵۰۰ دانش آموز در ۴۱ برنامه تحصیلی مختلف دارد.

۱۴. دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۲%

Pennsylvania State University که در سال ۱۸۶۳ تأسیس شد و بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۹۳ جهان قرار گرفت، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است. این دانشگاه با تعداد دانشجویانی نزدیک به ۹۰ هزار نفر، جزو ۱۰ دانشگاهی است بالاترین شمار دانشجو در آمریکا را دارد و ۱۶۰ رشته در آن ارائه می‌شود.

۱۳. دانشگاه کانزاس (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۲.۸%

University of Kansas که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شد، رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ را در جهان دارد. KU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که ۳۷۰ برنامه تحصیلی مختلف را به بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجوی خود ارائه می‌دهد که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر بین المللی هستند.

۱۲. دانشگاه لِثبریج (کانادا)

نرخ پذیرش: ۹۳%

University of Lethbridge در مکتب آموزشی لیبرال در سال ۱۹۶۷ در آلبرتا تأسیس شد و یک دانشگاه دولتی پژوهش محور است که رتبه ۱۲۰۱-۱۵۰۰ را در جهان دارد.

۱۱. دانشگاه شمال غربی (آفریقای جنوبی)

نرخ پذیرش: ۹۳%

North-West University در سال ۲۰۰۴ در آفریقای جنوبی پس از آپارتاید به عنوان «یک اقدام نمادین قوی برای آشتی ملی» تاسیس شد. دانشگاه نورث وست آفریقای جنوبی در مجموع ۶۸۰۰۰ دانشجو دارد که دو سوم آنها زن هستند. این دانشگاه در رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهان قرار دارد.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۱۰. دانشگاه تگزاس در آرلینگتون (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۳.۲%

University of Texas at Arlington در سال ۱۸۹۵ تأسیس شد و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را در جهان کسب کرده است. این دانشگاه دولتی است و بیش از ۱۸۰ برنامه تحصیلی را به حدود ۴۶۰۰۰ دانشجو ارائه می‌دهد.

۹. دانشگاه ویرجینیای غربی (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۳.۸%

West Virginia University با رتبه ۶۵۱ تا ۷۰۰ در جهان، در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد. این دانشگاه در کل ۳۱۵۵۸ درخواست در چرخه پذیرش سال ۲۰۲۱ دریافت کرد که از این تعداد ۲۹۵۸۹ مورد پذیرفته شد.

۸. دانشگاه ابریستویث (بریتانیا)

نرخ پذیرش: ۹۴%

Aberystwyth University در سال ۱۸۷۲ با نام «دانشگاه کالج ولز» تأسیس شد و یک دانشگاه دولتی است که رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ را در جهان دارد. این دانشگاه تحقیقاتی بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در سه دانشکده دانشگاهی دارد که در ۱۷ دپارتمان تحصیل می‌کنند.

۷. دانشگاه کنتاکی (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۴%

University of Kentucky یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد. این دانشگاه بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو در ۱۶ کالج دارد که برنامه های متنوعی را ارائه می‌دهند. در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه نام دو برنده جایزه نوبل به چشم می‌خورد. دانشگاه کنتاکی رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

۶. دانشگاه یوتا (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۵%

University of Utah که در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد و در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ در جهان قرار گرفته، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی با تعداد دانشجویانی بیش از ۳۲۰۰۰ نفر است. این دانشگاه همچنین در سیستم مراقبت های بهداشتی خود دارای چهار بیمارستان است.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۵. دانشگاه ممفیس (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۵.۳%

University of Memphis در سال ۱۹۱۲ تأسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در ایالت تنسی آمریکاست. این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۴۹۱۶ درخواست دریافت کرد که از این تعداد ۱۴۲۰۹ مورد پذیرفته شد. بزرگترین دانشگاه شهر ممفیس ایالت تنسی رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

۴. دانشگاه ایالتی کانزاس (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۶%

Kansas State University که در سال ۱۸۶۳ تأسیس شد، یک دانشگاه دولتی است که بیش از ۹۲ برنامه لیسانس را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. این دانشگاه رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

۳. دانشگاه نیومکزیکو (ایالات متحده آمریکا)

نرخ پذیرش: ۹۷%

University of New Mexico با رتبه ۳۵۱ تا ۴۰۰ در جهان، یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد. این دانشگاه بیش از ۲۱۵ برنامه تحصیلی را به تعداد بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجوی خود ارائه می‌دهد. دانشگاه نیومکزیکو در مجموع ۱۱۳۴۶ درخواست در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد که از این تعداد ۱۱۰۰۵ مورد پذیرفته شد و نرخ ثبت نام آن ۲۸٪ بود.

۲. دانشگاه میثاق (نیجریه)

نرخ پذیرش: ۹۸%

Covenant University که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و در رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ در جهان قرار گرفته، یک دانشگاه خصوصی مسیحی واقع در اوتا، نیجریه است. این دانشگاه در چهار کالج خود برنامه های تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

۳۰ دانشگاه برتر جهان با بالاترین نرخ پذیرش دانشجو

۱. دانشگاه لاتروب (استرالیا)

نرخ پذیرش: ۱۰۰%

La Trobe در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقر در ملبورن، ویکتوریا است. این دانشگاه برنامه های زیادی را به ۳۴۳۸۶ دانش آموز خود ارائه می‌دهد و در زمینه اطلاع رسانی عمومی تخصص دارد. دانشگاه لا تروب در رتبه ۳۶۱ جهان قرار گرفته است و در صدر فهرست ۳۰ دانشگاه با بالاترین نرخ پذیرش قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو