رئیسی: شناساندن علمای مردمی و انقلابی در خور توجه است

4

1402/4/15

12:54


رئیسی: شناساندن علمای مردمی و انقلابی در خور توجه است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در پیام آیت الله سید ابراهیم رئیسی که استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه آن را در دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله اوحدی در شهر زهان قرائت کرد، آمده است: برگزاری اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان مرزی زیرکوه در خطه خراسان جنوبی برای بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمد صادق اوحدی طاب ثراه فرصتی مناسب برای جامعه فرهنگی و فرهیختگان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است تا از برکت این اجلاسیه با یکی از مفاخر و وارستگان عرصه دین و فقاهت بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: آیت الله اوحدی عالم وارسته، خطیب درد آشنا، محدث، دانشمندی خدمتگزار، جهادگر و مردمی و از چهره‌های دغدمنه دوران ما بود. این فرزانه عالیقدر پس از نیل به مراتب رفیع علوم و معارف دینی و کسب فضایل اخلاقی در محضر علمای اعلام با بازگشت به زادگاه خود شهر زهان منشا خدماتی ارزنده و باقیات صالحات برای مردم متدین و قدرشناس این دیار شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: احیای حوزه علمیه جعفریه شهر زهان، ساماندهی دروس حوزوی و تالیف آثار و تدریس معارف دینی و نهایتا جذب و پرورش جوانان مستعد در آن دیار تنها بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی این روحانی پرتلاش است که می‌تواند منبع الهام و موجب حرکت و امید برای نسل جوان باشد به ویژه در زمانه‌ای که دشمنان اسلام و ایران جنگی نرم و فرهنگی علیه سنت‌ها و مواریث ارزشمند ایران اسلامی و اعتقادات مردم به خصوص جهت دهی به اذهان جوانان به راه انداخته‌اند این موضوع می‌تواند از اهمیت مضاعفی برخوردار باشد.

وی گفت: بی شک تلاش در جهت شناخت، شناساندن و بهره‌گیری از ویژگی‌های برجسته و تاثیرگذار چهره‌هایی همچون آیت الله اوحدی که در مسیر معرفت و عرفان همچنان روحیه مردمی و انقلابی خود را در میدان خدمت به مردم همواره حفظ کرد و مشفقانه با وجود سختی‌های بسیار به ساماندهی امور و رفع دغدغه‌های مردم زادگاه خود پرداخت در خور توجه و تحسین است.

آیت الله رئیسی افزود: امیدوارم دانش آموختگان علوم دینی و همه مشتاقان و جویندگان حقیقت که به کسوت علم و دانش اهل بیت (ع) آراسته‌اند با الهام از این عالم بزرگ در قالب جهاد تبیین که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد با برپایی پایگاه‌ها و مراکز دینی و تبلیغی به ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی ائمه اطهار به خصوص در مناطق دورافتاده و کم برخوردار این منطقه اهتمام ورزند.

وی بیان کرد: با گرامی داشت یاد و خاطره همه عالمان دین و مجاهدان سنگر ترویج مفاهیم قرآنی به ویژه مرحوم آیت الله اوحدی، از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست فرهنگی، تربیتی و تبیینی قدردانی می‌کنم و توفیقات روزافزون همه علمای صاحب نظران استادان و طلاب عزیز را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی از علمای برجسته خراسان جنوبی امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر زهان شهرستان زیرکوه برگزار شد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به این اجلاسیه پیام داد.

آیت الله "محمد صادق اوحدی" عالم فرزانه و دانشمند توانا در علوم دینی، سال ۱۳۲۱ هجری قمری در خانواده مذهبی و عالم‌پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی در مدرسه جعفریه زهان از توابع شهرستان زیرکوه نزد والد خویش و سایر علمای محل تحصیل کرد و سپس در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

مرحوم آیت الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و سال ۱۳۴۲ ساختمان مدرسه نیز به همت وی، تجدید بنا و در سال ۱۳۴۷ فعالیت مدرسه رسما شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا آیت الله اوحدی از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو