توزیع کارت بسته حمایتی عید غدیر برای این خانوارها | دریافت کالا کارت عید غدیر با کد دستوری

5

1402/4/16

11:38


توزیع کارت بسته حمایتی عید غدیر برای این خانوارها | دریافت کالا کارت عید غدیر با کد دستوری

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به صورت همزمان دو پویش «احسان غدیر» و «نسیم احسان» به مناسبت عید غدیر خم جهت طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیر و توزیع وسایل سرمایشی در مناطق گرمسیر و کم ‌برخوردار آغاز شد.

علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص مسئولیت های اجتماعی ستاد اجرایی به بازار گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برنامه های متنوعی را در راستای محرومیت زدایی، توانمند سازی و حمایت از مردم مناطق کم برخوردار به اجرا در می آورد.

وی افزود: در حوزه محرومیت زدایی بنیاد برکت مسئولیت هایی را از طریق ایجاد اشتغال برای مردم روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن ها بر عهده دارد که توانمندسازی تا تامین زیرساخت های اشتغال زایی را شامل می شود.

عسگری با اشاره به فعالیت هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با استفاده از بازوی خود یعنی بنیاد احسان انجام می دهد گفت: بخشی از خدمات ستاد اجرایی حمایتی است که بنیاد احسان مسئولیت انجام آن ها را بر عهده دارد. در این راستا این بنیاد هر ساله چندین پویش را انجام می دهد.

وی با اشاره به پویش های بنیاد احسان تاکید کرد: این پویش ها از ابتدای سال شروع شده؛ به طوری که نخستین پویش امسال با اهدای بسته های معیشتی آغاز شده است. به طور کلی امسال توزیع یک میلیون بسته در دستور کار است که بخشی از آن در فصل بهار انجام شده است. توزیع بخشی دیگر از بسته های معیشتی که مربوط به فصل تابستان است در دستور کار قرار دارد. این بسته ها بیشتر شامل بسته های پروتئینی می شود.

طی پویش نسیم احسان حدود ۵ هزار وسیله سرمایشی به مردم محروم در مناطق کم برخوردار و گرمسیر اهدا می شود

بسته حمایتی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه پویش بعدی که اکنون زمان اجرای آن فرا رسیده است افزود: پویش بعدی، پویش نسیم احسان است که طی این پویش وسایل سرمایشی به مردم محروم در مناطق کم برخوردار و گرمسیر اهدا می شود؛ چرا که گرمای هوا قابل تحمل نیست و خیلی از مردم نیز توان خرید وسایل سرمایشی را ندارند.

وی تصریح کرد: سال گذشته این پویش انجام شد و امسال هم مرحله دوم آن انجام می شود. امسال حدود ۵ هزار وسیله سرمایشی اهدا می شود و سال گذشته این رقم در حدود ۸ هزار دستگاه بود. البته امیدواریم امسال نیز با کمک های مردمی وسایل سرمایشی بیشتری را برای مردم مناطق کم برخوردار تامین کنیم.

 

گفتنی است این وسایل سرمایشی قرار است در استان های گرمسیری همچون خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و مناطقی که گرمای هوا غیر قابل تحملی دارند توزیع شود.

عسگری افزود: پویش بعدی با نام پویش غدیر به مناسبت عید غدیر برگزار می شود که طی آن غذای گرم به مردم مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه پویش بعدی بنیاد احسان مشق احسان است که طی آن لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق کم برخوردار توزیع می شود گفت: این پویش حدود ۵ سال است انجام می شود و طی آن نوشت ابزارهای ایرانی اسلامی به مناطق کم برخوردار ارسال می شود.

عسگری افزود: به مناسبت فصل زمستان نیز پویش دلگرمی احسان برگزار خواهد شد که طی آن وسایل گرمایشی به استان های سردسیر توزیع خواهد شد. به خصوص که تامین وسایل گرمایشی نیز همچون وسایل سرمایشی برای مردم بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: یک پویشی هم از سال گذشته آغاز شد که طی آن آزاد سازی زندانیان مورد توجه قرار گرفت و امسال هم امید است این پویش تکرار شود. این پویش با تهیه پابند الکترونیکی برای زندانیان انجام می شود که برای اجرای آن تفاهم نامه ها با سازمان زندان ها و قوه قضاییه انجام شده است. اکنون نیز تولید پابند ها آغاز شده و امیدواریم طی یک ماه آینده عملیاتی شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پاسخ به این سوال که منابع مالی بنیاد احسان از چه محلی تامین می شود بیان داشت: منابع مالی اجرای پویش های محرومیت زدای بنیاد احسان از طریق گروه های جهادی و مردمی تامین می شود. در بعضی از این پویش ها منابع ما در حدود ۵۰ درصد و در برخی دیگر نیز بیشتر است.

وی افزود: اکنون به این سمت حرکت می کنیم که سهم مردم را بیشتر کنیم. اما در مجموع بودجه بنیاد احسان برای فعالیت های اجتماعی هزار میلیارد تومان است. امیدواریم علاوه بر این منابع مالی، بتوانیم حدود ۲ الی ۳ هزار میلیارد تومان نیز از طریق مردم و گروه های جهادی جمع آوری کنیم.

١٢ هزار گروه جهادی برای تحقق پویش های بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میدان آمده‌ اند تا توزیع بسته های معیشتی تا وسایل سرمایشی و گرمایشی را بر عهده گیرند

عسگری تصریح کرد: فعالیت های بنیاد احسان به همین جا محدود نمی شود و بنیاد احسان هشت قرارگاه جهادی تخصصی نیز برای محرومیت زدایی در اختیار دارد. این قرارگاه های جهادی شامل عدالت آموزشی، مسجد و سبک زندگی، پیشرفت روستایی، بانوان و سلامت و غیره می شود که بخشی فعال و بخشی هم به زودی فعال خواهند شد و به شکل تخصصی کار جهادی را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: برای مثال قرارگاه سلامت به صورت تخصصی کار سلامت را در مناطق محروم با استفاده از توان گروه های جهادی انجام می دهد. در عدالت آموزشی هم موضوع آموزش به بچه ها در مناطق محروم دنبال می شود.

به گفته عسگری ١٢ هزار گروه جهادی برای تحقق پویش های بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میدان آمده‌ اند تا توزیع بسته های معیشتی تا وسایل سرمایشی و گرمایشی حتی به دست مردم محروم ساکن در مناطق صعب‌ العبور عشایری و روستایی نیز برسد. همچنین شناسایی مردم نیازمند نیز به دست همین گروه های جهادی همکار با بنیاد احسان انجام می شود. البته در این مسیر سامانه های کمیته امداد، بهزیستی و وزارت رفاه نیز کمک می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو