هر آنچه از فیلم Barbie با بازی مارگو رابی باید بدانید

منبع: فوت و فن

6

1402/4/17

00:04


برای چندین دهه است که ساخت اثری لایو اکشن بر اساس عروسک‌های باربی مورد بحث بوده اما این اتفاق تاکنون رخ نداده تا الان که فیلم باربی (Barbie) قرار است روی پرده سینماها اکران شود، فیلمی که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2023 میلادی بوده است.

هر آنچه از فیلم Barbie با بازی مارگو رابی باید بدانید

برای چندین دهه است که ساخت اثری لایو اکشن بر اساس عروسک‌های باربی مورد بحث بوده اما این اتفاق تاکنون رخ نداده تا الان که فیلم باربی (Barbie) قرار است روی پرده سینماها اکران شود، فیلمی که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2023 میلادی بوده است. سکان کارگردانی این اثر را گرتا گرویگ در دست دارد و در آن، مارگو رابی نقش اصلی را ایفا می‌کند. در کنار وی نیز بازیگران برجسته و متعددی حضور دارند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این فیلم سینمایی آشنا شوید.

اطلاعات کلی درباره فیلم باربی

  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۲۳
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی – رایان گاسلینگ – سیمو لیو
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی و فانتزی

عوامل سازنده فیلم Barbie

نامزد جایزه اسکار گرتا گرویگ سکان کارگردانی فیلم «باربی» را در دست دارد و خود او نیز به همراه نامزدش نوآ بومبک فیلم‌نامه این اثر را نوشته‌اند. مارگو رابی نیز نه‌تنها نقش اصلی این اثر سینمایی را بازی می‌کند بلکه در کنار شوهرش به نام تام آکرلی از جمله تهیه‌کننده‌های این اثر سینمایی نیز محسوب می‌شوند. رودریگو پریتو فیلم‌بردار این اثر است و نیک هوی آن را تدوین می‌کند. موسیقی آن را نیز جروج دراکولیاس می‌سازد.

داستان فیلم Barbie

یکی از دلایلی که ساخت فیلمی لایو اکشن بر اساس عروسک‌های باربی بسیار طول کشیده بود، به‌خاطر این بود که هیچ ساختار اطلاعاتی مناسب برای داستان آن وجود نداشت. این در حالی بود که از زمان شروع تولید این اثر سینمایی نیز اطلاعات و جزئیاتی از داستان آن آشکار نشده است.

با این وجود، می‌توان گفت که فیلم «باربی» همان طور که از نامش پیدا است، در سرزمین باربی جریان دارد که پر از باربی‌های مختلفی همچون باربی نویسنده، باربی فیزیک‌دان، باربی رئیس جمهور و تعداد زیادی کن است. این فیلم داستان باربی با بازی مارگو رابی را دنبال می‌کند که سعی دارد از سرزمین باربی خارج شود و به دنیای واقعی برود. در همین حین نیز کن با بازی رایان گاسلینگ که شیفته او است، او را در این سفر همراهی می‌کند.

بازیگران فیلم Barbie

همان طور که در بالا گفته شده بود، در فیلم «باربی» مارگو رابی نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند و این در حالی است که رایان گاسلینگ در مقابل وی نقش کن را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این دو بازیگر برجسته و با استعداد، بازیگران بسیار زیادی در فیلم «باربی» حضور دارند که در ادامه بیشتر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کیت مک‌کینون در نقش باربی عجیب، اما مک‌کی در نقش باربی فیزیک‌دان، الکساندرا شیپ در نقش باربی نویسنده، شارون رونی در نقش باربی وکیل، نیکولا کوگلان در نقش باربی دیپلمات، آنا کروز کین در نقش باربی قاضی، ریتو آریا در نقش باربی روزنامه‌نگار، ایسا رای در نقش باربی رئیس جمهور، دوآ لیپا در نقش باربی پری دریایی و هری نف در نقش باربی دکتر از جمله بازیگران نقش‌های باربی در این اثر هستند.

فیلم «باربی» به معرفی کن‌های مختلفی نیز می‌پردازد که بازیگران مختلفی این نقش‌ها را ایفا می‌کنند و شامل سیمو لیو، کینگزلی بن ادیر، انکوتی گاتوا و اسکات ایوانز است. جان سینا نیز در این اثر نقش مرمن کن را به تصویر می‌کشد. مایکل سرا در نقش بهترین دوست کن به نام آلن و امرالد فنل در نقش بهترین دوست باربی به نام میج نیز از جمله دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در فیلم «باربی» و در دنیای انسان‌ها، ویل فرل نقش رئیس یک شرکت اسباب بازی را بازی می‌کند و کانار سوئیندل نیز نقش کارآموزی در این شرکت را به تصویر می‌کشد. جیمی دیمیتریو نیز از جمله بازیگران نقش کارکنان این شرکت محسوب می‌شود. هلن میرن نیز راوی فیلم «باربی» است. از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «باربی» نیز می‌توان به آمریکا فررا، آریانا گرینبلات، ماریسا آبلا و ریا پرلمن اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Barbie

فیلم «باربی» یکی از فیلم‌های بسیار مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه 30 تیر 1402) روی پرده سینماها اکران شود. این اثر همزمان با یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار امسال یعنی فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ساخته کریستوفر نولان اکران خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو