بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024

بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024


منبع: فیگار

3

1402/6/28

21:59


کمپانی Warner Bros، یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای ساخت فیلم است. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024 خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024

کمپانی Warner Bros، یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای ساخت فیلم است. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024 خواهیم پرداخت.

از دوران اولیه سینمای هالیوود و آمریکا تا همین امروز، استودیوی برادران وارنر یکی از شرکت‌های تولید کننده پیشرو در صنعت فیلم‌سازی بوده است. این استودیو که در سال 1923 تأسیس شد، تعداد زیادی از محبوب‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را منتشر و خلق کرد.

نوآوری و تمایل مداوم آنها برای نمایش فیلم‌های بزرگ‌تر و بهتر، اسم برادران وارنر را به مدت 100 سال در صف اول اسامی بهترین کمپانی‌های صنعت فیلم در جهان نگه داشته است. آن‌ها در اکثر شهرها و کشورهای مهم جهان استودیو دارند. برخی از مهم‌ترین استودیوهای آن‌ها، در بربنک، کالیفرنیا، و جنوب شرقی انگلستان واقع شده است.

اخیراً، استودیوی برادران وارنر، فیلم باربی از گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ را اکران کرد که توانست به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و برترین فیلم های کمپانی برادران وارنر لقب بگیرد. به دلیل بازاریابی فوق‌العاده سخت‌گیرانه و انتظارات شدید، این فیلم با فروش بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی، موفقیت بزرگی داشت.

بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024

فیلم های برتر Warner Brothers

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های برادران وارنر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

قرن بیستم، زمان هیجان انگیزی برای هالیوود بود. با نگاهی به تکامل صنعت فیلم از سال 1901 تا 2000، می‌توان پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در حوزه سینما ایجاد شده را دید؛ اما چیزی که در کمپانی برادران وارنر ثابت ماند، میل شدید به گفتن داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیز در سینما بود.

از فیلم‌های عصر طلایی کلاسیک مانند Cool Hand Luke و Dirty Hairy گرفته تا فیلم‌های امروزی مانند The Shawshank Redemption و Se7en، یا فیلم 2024 وارنر برادرز که Godzilla x Kong: The New Empire نام دارد، طیف گسترده‌ای از فیلم‌های باورنکردنی توسط این کمپانی ساخته شده‌اند که در این نوشتار، بهترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های برادران وارنر تا سال 2024 خواهیم پرداخت.

Se7en

بهترین فیلم های برادران وارنر

در سال 1995، برد پیت و مورگان فریمن با یکدیگر همکاری کردند تا در فیلم جنایی و معمایی دیوید فینچر، یعنی فیلم Se7en بازی کنند. این فیلم که تحت حمایت برادران وارنر ساخته شد، یکی از غیرمنتظره‌ترین، هیجان‌انگیزترین و بهترین فیلم های برادران وارنر بود که در دهه 90 به انتشار رسید.

داستان فیلم، درباره یک کارآگاه بازنشسته و یک پلیس جدید با بازی مورگان فریمن و برد پیت است که برای حل یک سری قتل‌های کاملاً برنامه‌ریزی شده و وحشتناک، مأموریت پیدا می‌کنند تا به دنبال حل معما و قاتل بگردند. گوئینت پالترو و کوین اسپیسی نیز نقش‌های باورنکردنی دیگری را در این فیلم بازی می‌کنند و باعث می‌شوند تا فیلم جذاب‌تر پیش برود.

The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های برادران وارنر

یکی دیگر از فیلم‌های مورگان فریمن و مسلماً یکی از تأثیرگذارترین و حماسی‌ترین فیلم‌های دهه 90، رستگاری در شاوشنک است که در همان زمان اکران، به یکی ار برترین فیلم های کمپانی برادران وارنر تبدیل شد. داستان باورنکردنی فیلم، دو فرد زندانی را دنبال می‌کند که در حال گذراندن حبس ابد در زندان هستند. فیلم، در سال 1940 میلادی رخ می‌دهد و چگونگیِ تبدیل شدن این دو زندانی، به دو فرد غیر عادی را به نمایش می‌گذارد.

رابطه اندی و رد الهام بخش است و به همه ما امیدواری می‌دهد که حتی در بدترین شرایط ممکن همیشه باید امیدوار و به دنبال بهترین انسان‌ها بود. اگرچه این فیلم برادران وارنر در سال 1994 ساخته شده، اما امروز به همان اندازه روز اکرانش تأثیرگذار است.

Goodfellas

بهترین فیلم های برادران وارنر

مارتین اسکورسیزی به راحتی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کارگردانان تمام دوران لقب بگیرد. انتخاب سبک منحصر به فرد او و داستان‌های هیجان‌انگیزش، در طول سالیان دراز، فیلم‌های او را به آثار کلاسیک مطرحی تبدیل کرده است. “رفقای خوب”، “گاو خشمگین” و “راننده تاکسی” تنها تعداد کمی از فیلم‌های باورنکردنی و تحسین‌شده‌ای هستند که او ساخته است.

Goodfellas، تنها فیلم او تحت حمایت برادران وارنر بود که داستان واقعی هنری هیل، یک مرد ایتالیایی-ایرلندی ساکن نیویورک را دنبال می‌کند که در زندگی اوباشی که در اطراف او احاطه شده است، غرق می‌شود. او در ادامه مسیر زندگی‌اش، تبدیل به یک گانگستر موفق و مهم شده و در این فیلم، ما از اوج زندگی گانگستری هنری تا سقوطی که در این حرفه دارد را خواهیم دید.

The Shining

بهترین فیلم های برادران وارنر

استنلی کوبریک ، فیلمساز و داستان‌نویس نابغه‌ای بود که بر عناصر ناخوشایند و عادی زندگی انسان مانند جنگ و عشق تمرکز می‌کرد. یکی از مشهورترین فیلم‌های او، اقتباس از رمان ترسناک درخشش استیون کینگ بود. جک نیکلسون نقش جک تورنس نمادین را بازی می‌کند. او مردی است که به عنوان سرایدار هتل Overlook در کلرادو، در فصل زمستان استخدام می‌شود.

همسر جک، وندی و پسرش دنی با بازی شلی دووال و دنی لوید، در هتل شروع به تجربه یک سری رفتارهای عجیب می‌کنند. آنها به سرعت متوجه می‌شوند که هتل خالی از سکنه است و پیش از اینکه خیلی دیر شود، باید فرار کنند.

A Clockwork Orange

بهترین فیلم های برادران وارنر

A Clockwork Orange، یکی دیگر از فیلم‌های باورنکردنی کوبریک برای استودیوی برادران وارنر بود که مردم هنوز هم آن را تماشا می‌کنند. اگرچه تماشای آن گاهی آزاردهنده است؛ اما لحظات فلسفی بسیار زیادی در این فیلم وجود دارند که نشان می‌دهد چرا کوبریک کارگردانی مبتکر و فیلم‌های او قابل احترام هستند.

داستان فیلم، در آینده‌ای نزدیک در شهری فرضی به نام لندن اتفاق می‌افتد و داستان بر جوانی به نام الکس دلارجو و گروهش متمرکز است. A Clockwork Orange با تمرکز بر مسائل انسانیت، خشونت، آزادی اراده و اثرات مخرب قدرت و سیستم، یکی از فیلم‌های برجسته و مورد تحسین استنلی کوبریک است.

طرح فیلم A Clockwork Orange مخاطب را عمیقاً به این فکر می‌اندازد که چرا با شخصیت‌های فیلم ارتباط برقرار می‌کند. مالکوم مک داول در نقش الکس در یکی از نمادین‌ترین نقش‌های خود در تمام دوران را در این اثر بازی می‌کند.

2001: A Space Odyssey

بهترین فیلم های برادران وارنر

فیلم ادیسه فضایی، نه تنها تأثیر زیادی بر جامعه گذاشت، بلکه انقلابی عظیم در صنعت جلوه‌های ویژه و استفاده از فناوری در فیلم‌های آن زمان ایجاد کرد. 2001: A Space Odyssey در سال 1968 اکران شد و کارگردان فیلم استنلی کوبریک بود.

داستان فیلم در زمان و مکان‌های مختلفی رخ می‌دهد. اولین قسمت فیلم در دوران پیش از تاریخ انسانیت آغاز می‌شود؛ جایی که موجودات بیگانه‌ای به نام “مونولیت‌ها” ظاهر شده و تاثیرات عمده‌ای روی تکامل بشر می‌گذارند. 2001: A Space Odyssey، با تمرکز بر موضوعاتی همچون تکامل، هوش مصنوعی ، ارتباط انسان با کیهان و هدف زندگی، یکی از فیلم‌های برجسته در تاریخ سینما است.

جیمز کامرون که به خاطر استفاده از جلوه‌های ویژه و نوآوری‌های تکنولوژیک در فیلم‌هایی مانند Aliens 2، Terminator، Avatar و البته تایتانیک شهرت دارد، یکی از افرادی بود که از فیلم 2001: A Space Odyssey الهامات زیادی گرفت. ادیسه فضایی، یک فیلم کلاسیک کالت است و به عنوان یکی از انقلابی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما و بهترین فیلم های برادران وارنر شناخته می‌شود.

A Streetcar Named Desire

بهترین فیلم های برادران وارنر

اتوموبیلی به نام هوس که در سال 1951 منتشر شد، یکی دیگر از فیلم‌های کلاسیک کالت از برادران وارنر است. مارلون براندو در این فیلم به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند و یکی از نمادین‌ترین نقش‌های خود در تمام دوران را به نمایش می‌گذارد.

او در مقابل ویوین لی، بازیگر نقش بلانچ و همچنین کارل مالدن، کیم هانتر، پگ هیلیاس و رودی باند قرار می‌گیرد. براندو در این فیلم تسلط کامل بر نقش خود دارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. یکی از سکانس‌های دیدنی او در این فیلم، جایی است که شخصیت او در پایین پله‌ها گریه می‌کند. این سکانس، همچنان در بین منتقدان به عنوان یکی از تأثیراگذارترین سکانس‌های سینمایی شناخته می‌شود.

Casablanca

بهترین فیلم های برادران وارنر

در کنار همشهری کین و سرگیجه، فیلم کازابلانکا نیز یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ و فیلم های برتر Warner Brothers محسوب می‌شود. این فیلم که تحت حمایت برادران وارنر ساخته شد، نه تنها بخشی از تاریخ سینما است، بلکه داستانی باورنکردنی با بازی‌های شگفت‌انگیزِ هامفری بوگارت و اینگرید برگمن را به نمایش می‌گذارد که هر انسانی حداقل یک بار باید آن را تماشا کند.

تماشای این دو اسطوره هالیوودی در کنار همدیگر بر روی پرده سینما بسیار زیباست. این فیلم عاشقانه و درام ، در سال 1942 اکران شد و در حال حاضر امتیاز 99 درصد را از سمت منتقدان Rotten Tomatoes دریافت کرده است.

Bonnie and Clyde

بهترین فیلم های برادران وارنر

Bonnie and Clyde نه تنها یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های تاریخ است، بلکه در فرهنگ پاپ نیز تأثیرات زیادی بر جای گذاشته که در آن زمان فیلم را به یکی از بهترین فیلم های برادران وارنر تبدیل کرد. فی داناوی و وارن بیتی، برندگان جایزه اسکار، دو افسانه‌ای هستند که در فیلم Bonnie and Clyde بازی می‌کنند.

این فیلم در تاریخ 4 آگوست 1967 در سینماها اکران شد و از آن زمان تاکنون بخش بزرگی از تاریخ سینما باقی مانده است. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ماجراجویانه ساخته شده است که به زوجی دزد به نام‌های “بانی پارکر” و “کلاید بارو” در دهه 30 میلادی می‌پردازد.

Enter the Dragon

بهترین فیلم های برادران وارنر

فیلم اکشن و رزمی اژدها وارد می‌شود به کارگردانی رابرت کلوز، بدون شک یکی از بهترین فیلم های برادران وارنر است که در آن زمان به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. این فیلم، یکی از بهترین آثار بروس لی فقید بود که با داستانی جذاب و بازیگران شگفت انگیز ترکیب شده است.

در طول فیلم، صحنه‌های اکشن زیادی نشان داده می‌شود و لی با مبارزان حرفه‌ای دیگری می‌جنگد. او باید با استفاده از مهارت و دانش رزمی، به دنبال روشن کردن توطئه‌های مخفی باشد و در نهایت با مردی شرور به نام هان رقابت کند.

Enter the Dragon، به عنوان یکی از فیلم‌هایی که به ترکیب عناصر اکشن و مهارت‌های فنون رزمی می‌پردازد معروف است. در دهه 70، فیلم اژدها وارد می‌شود، نقش مهمی در شهرت و شناخت بروس لی در سرتاسر جهان داشت. بروس لی بازیگر برجسته‌ای است که در این فیلم در نقش خودش را بازی می‌کند. او نه تنها در پرده سینما با استعداد بود، بلکه در هنرهای رزمی ترکیبی به عنوان استاد کونگ فو شناخته می‌شد.

Godzilla x Kong: The New Empire

بهترین فیلم های برادران وارنر

Godzilla x Kong: The New Empire یک فیلم هیولا‌محور آمریکایی به کارگردانی آدام وینگارد است. این فیلم توسط شرکت Legendary Pictures تولید و توسط Warner Bros در سال 2024 نیز منتشر می‌شود. این فیلم، سی و هشتمین فیلم از فرانچایز گودزیلا، سیزدهمین فیلم در فرانچایز کینگ کنگ است که به طور کامل توسط یک استودیو فیلم آمریکایی ساخته می‌شود.

با توجه به موفقیت فیلم Godzilla vs. Kong در فروش و پخش جریانی در طول همه‌گیری کووید-19، شرکت Legendary Pictures در مارچ 2022 اعلام کرد که دنباله آن تولید خواهد شد. در ماه مه 2022، اعلام شد که آدام وینگارد به عنوان کارگردان بازگشته و دن استیونز در نقش اصلی حضور خواهند داشت.

فیلمبرداری در ژوئیه 2022 در Gold Coast، کوئینزلند، آغاز شد و در نوامبر 2023 به پایان رسید. فیلم Godzilla x Kong: The New Empire یکی از بهترین فیلم های برادران وارنر در سال 2024 است، در تاریخ 12 اپریل 2024 اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های برادران وارنر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع مقاله: Movieweb

پرسش های متداول

کدام کارگردان تمامی فیلم‌هایش را برای کمپانی برادران وارنر ساخته است؟

استنلی کوبریک، پس از انتشار نخستین فیلمش، قراردادی مادام‌العمر با برادران وارنر بست و تمام فیلم‌هایش را برای این کمپانی به انتشار رساند.

عنوان فیلم 2024 کمپانی برادران وارنر چه نام دارد؟

مهم‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر در سال 2024، Godzilla x Kong: The New Empire است و انتظار می‌رود یکی از بهترین فیلم های برادران وارنر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو