بهترین فیلم های مورگان فریمن ؛ 16 تا از فیلم های برتر Morgan Freeman

بهترین فیلم های مورگان فریمن ؛ 16 تا از فیلم های برتر Morgan Freeman


منبع: فیگار

3

1402/7/4

18:59


همه ما آن صدای عمیق، آرام و متمایز را می‌شناسیم. از فیلم هفت تا رستگاری در شاوشنک، در این مقاله بهترین فیلم های مورگان فریمن معرفی خواهند شد.

بهترین فیلم های مورگان فریمن ؛ 16 تا از فیلم های برتر Morgan Freeman

همه ما آن صدای عمیق، آرام و متمایز را می‌شناسیم. از فیلم هفت تا رستگاری در شاوشنک، در این مقاله بهترین فیلم های مورگان فریمن معرفی خواهند شد.

مورگان فریمن نه تنها با صدای آرام‌بخش خود در گویندگی استعداد دارد، بلکه بازیگر و کارگردانی شگفت‌انگیز است که از دهه 1960 در صنعت سینما حضور داشت. اما قبل از اینکه در سینما ظاهر شود، در واقع به رقصیدن علاقه داشت و از مهارت‌های خود برای شروع حرفه‌ای در نمایشنامه‌های برادوی استفاده کرد. چیزی که واقعاً حرفه بازیگری او را آغاز نمود، نقش مهم او در فیلم خیابان هوشمند (1987) بود.

در واقع، فریمن یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران جهان تا سال 2023 است که احتمالا این موضوع توضیح دهد که چرا وقتی هشت زن اتهامات تجاوز جنسی در مورد او مطرح کردند، هیچ کس واقعاً اهمیتی نداد. اگر از طرفداران این بازیگر مطرح و برجسته سینما هستید، تیم تحریریه فیگار بنا بر تجربه خود، لیستی از بهترین فیلم های مورگان فریمن را تهیه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بهترین فیلم های مورگان فریمن

برترین فیلم های Morgan Freeman

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های مورگان فریمن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های مورگان فریمن

مورگان فریمن، یکی از بزرگترین بازیگران صنعت سینما، با تلفیق استعداد بازیگری برجسته و کاریزمای خاص خود، به عنوان یکی از بهترین هنرمندان هالیوود شناخته می‌شود. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، در فیلم‌های متنوعی بازی کرده و نقش‌هایی استثنایی را به تصویر کشید. با بازی‌های قوی و تاثیرگذار خود، فریمن توانسته است در ذهن و قلب تماشاگران جا باز کند. در ادامه، بهترین فیلم های مورگان فریمن را به شما معرفی خواهیم کرد.

The Dark Knight

بهترین فیلم های مورگان فریمن

کریستوفر نولان بزرگ با انتخاب مورگان فریمن در نقش استاد فناوری، لوسیوس فاکس، در سه گانه شوالیه تاریکی انتخاب بی عیب و نقصی داشت. فریمن اگرچه نقش یک شخصیت فرعی را ایفا می‌کرد، اما گه‌گاه با کار ماهرانه خود کانون توجه بیننده را می‌دزدید.

اگر وسایل نقلیه و تجهیزات توسط لوسیوس ارائه نمی‌شد، بروس وین نمی‌توانست شهرت خود را حفظ کند. فریمن به طرز باورنکردنی مفهوم شخصیت خود را در این فیلم درک کرده بود. این اثر جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار می‌گیرد.

Unforgiven

بهترین فیلم های مورگان فریمن

یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن ، فیلم نابخشوده (1992)، ساخته کلینت ایستوود که برنده جایزه بهترین فیلم شد، جای خود را در میان فیلم‌های وسترن بزرگ باز کرد. داستان فیلم درباره ویلیام مانی با بازی ایستوود، یک قانون شکن و قاتل سالخورده است که پس از یک زندگی مسالمت آمیز به عنوان یک کشاورز، مجبور به بازگشت به زندگی جنایتکارانه خود می‌شود.

فریمن در به تصویر کشیدن شخصیت ند لوگان، دستیار قدیمی شخصیت اصلی، فوق العاده است. جای تعجب نیست که او به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این فیلم تبدیل شد. این اثر یکی از بهترین فیلم های اکشن مورگان فریمن است که نباید آن را از دست بدهید.

Street Smart

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم جنایی Street Smart در سال 1987 به کارگردانی جری شاتزبرگ، گزارشگری مبارز با بازی کریستوفر ریو را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد داستانی درباره یک دلال محبت در میدان تایمز بسازد، اما او نمی‌تواند اطلاعاتی برای نوشتن یک مقاله معتبر به دست آورد.

این فیلم موفق می‌شود به فریمن فرصتی برای کاوش در یک شخصیت پست و بی رحم، کاملاً برعکس نقش‌های معمولش، بدهد. فریمن برای بازی خود نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. این اثر یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که ارزش تماشا را دارد.

Invictus

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم Invictus سومین همکاری بین یکی از بهترین کارگردانان و بازیگران است؛ کلینت ایستوود و مورگان فریمن. این بار، فریمن در اولین سال‌های ریاست‌جمهوری خود نقش نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور فقید را ایفا نمود، زیرا او تلاش می‌کرد تا کشور را با شرکت در جام جهانی راگبی ۱۹۹۵ متحد کند.

فیلم Invictus برگرفته از شعر مورد علاقه ماندلا است که توسط ویلیام ارنست هنلی نوشته شد. اگرچه درست است که می‌شد روی لهجه او در این نقش کمی بیشتر کار کرد، اما فریمن عملکرد درخشانی داشت. مردی که خود را با چنین وقاری حمل می‌کند، انتخابی عالی برای نشان دادن نیروی شخصیتی ماندلا بود. این فیلم برای او نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت. این اثر یکی از فیلم های برتر مورگان فریمن است که به سرعت مورد توجه سینما دوستان قرار گرفت.

Lucy

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم لوسی داستان زنی به نام لوسی با بازی اسکارلت جوهانسون را دنبال می‌کند که به طور تصادفی با یک ماده مخدر آلوده شد که باعث می‌شود او توانایی‌های عجیبی پیدا کند. برای اینکه بفهمد چه اتفاقی برای او می‌افتد، او به دنبال یک متخصص مغز و اعصاب با بازی مورگان فریمن می‌گردد تا به او کمک کند تا این روند را کنترل نماید. این اثر یکی از برترین فیلم های Morgan Freeman در سال 2014 است.

خود فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد. یک طرف بازیگران را به خاطر بازی‌های خیره‌کننده‌شان تحسین می‌کند، اما طرف دیگر از نظریه غیرقابل قبولی در مورد کارکرد مغز ما تنها با 10 درصد پتانسیل کامل خود انتقاد کرد. در مورد بازیگری فریمن، ایفای نقش یک دانشمند خردمند چیزی است که کاملاً با شخصیت او مطابقت دارد.

Lean On Me

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فریمن در ایفای شخصیت‌هایی که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند، فوق العاده است. فیلم درام  Lean On Me یکی از آنهاست. او نقش جو کلارک، مدیر سابق دبیرستان ایست ساید را برعهده گرفت که به خاطر اقدامات انضباطی غیر متعارف و بحث برانگیزش معروف بود. به شخصیت فریمن دبیرستانی در نیوجرسی واگذار می‌شود که در شرف فروخته شدن به دولت ایالتی است.

او تصمیم می‌گیرد همه چیز را تغییر دهد و بچه‌ها را تنبیه کند تا آنها رفتار خود را اصلاح نمایند و نمرات خود را بهتر کنند. شخصیت قوی فریمن برای کسی که ترسی از ایستادن روی حرف خود ندارد کاملاً مناسب است. او به لطف بازی شگفت انگیزش، جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این اثر یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که حتما باید آن را تماشا کنید.

The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم The Shawshank Redemption که در اکتبر 1994 اکران شد، علیرغم اهمیت فرهنگی آن در حال حاضر، با درآمد 16 میلیون دلاری خود در آن زمان، یک موفقیت در باکس آفیس بود. این فیلم داستان دو زندانی به نام‌های اندی دوفرسن با بازی تیم رابینز و الیس ردینگ با بازی مورگان فریمن را روایت می‌کند که طی دو دهه در زندان ایالتی شاوشنک با یکدیگر دوست می‌شوند و به سمت رستگاری می‌روند.

این فیلم به خودی خود تکان دهنده است. اگرچه فیلم بسیار طولانی بود، اما حتی یک صحنه خسته کننده ندارد. بازی فریمن باز هم شگفت انگیز است و داستان را بسیار جذاب می‌کند. این فیلم را می‌توان به عنوان بهترین فیلم مورگان فریمن در نظر گرفت، زیرا در رده اول فیلم‌های برتر Imdb قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم رستگاری در شاوشنک ؛ سازگاری از جنس رهایی به سوی مرگ

Se7en

بهترین فیلم های مورگان فریمن

هیچ کلمه‌ای برای توصیف فیلم Se7en وجود ندارد جز بازیگران و کارگردان شگفت انگیز. این اثر بهترین فیلم جنایی مورگان فریمن است. فریمن شخصیت یک کارآگاه کهنه کار به نام ویلیام سامرست را به تصویر می‌کشد. کارگردانی این فیلم به عهده دیوید فینچر بود که عملکرد بسیار فوق العاده‌ای داشت.

یک کارآگاه تازه کار به نام دیوید میلز با بازی برد پیت به او نزدیک می‌شود که برای حل پرونده یک قاتل زنجیره‌ای که از هفت گناه مرگبار به عنوان انگیزه استفاده می‌کند، از او کمک بگیرد. پیت و فریمن نقش پلیس خوب و پلیس بد را به خوبی بازی می‌کنند. فیلم هفت، جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن است و افرادی که ناراحتی‌های قلبی دارند نباید آن را تماشا کنند.

Driving Miss Daisy

بهترین فیلم های مورگان فریمن

مورگان فریمن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش هوک کولبرن در فیلم Driving Miss Daisy دریافت کرد. او نقش یک راننده شخصی را برای یک زن ثروتمند با بازی جسیکا تاندی در جنوب ایالات متحده بازی می‌کند. رابطه آنها در طول سالها از طریق یک جاده پر دست انداز می‌گذرد، زیرا آنها به آرامی پیوند زیبایی را بین یکدیگر ایجاد می‌کنند.

شخصیت فریمن در اصل تبدیل به بهترین دوست دیزی می‌شود. هوک به اندازه کافی خشم خود را نگه‌می‌دارد و می‌داند که در صورت دیدن ظلم چه زمانی از آن استفاده کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که فیلم از کمدی او به عنوان یک جنبه‌ی خاص استفاده کرد، اما فریمن دقیقاً همان راننده‌ای است که فیلم به آن نیاز دارد. فیلم Driving Miss Daisy یکی از فیلم های برتر عاشقانه مورگان فریمن است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

Million Dollar Baby

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم Million Dollar Baby یک درام ورزشی دیگر به کارگردانی کلینت ایستوود است که مورگان فریمن در نقش ادی دوپریس، دستیار سالن بدنسازی بازی می‌کند. داستان روی مری فیتزجرالد با بازی هیلاری سوانک متمرکز است که سعی دارد با کمک مربی خشن خود با بازی کلینت ایستوود و ادی تبدیل به بهترین بوکسور شود.

این فیلم بیشتر به درون شیطانی انسان‌ها می‌پردازد تا مضامین ورزشی. نقطه قوت داستان قطعاً یک سیر دوستانه با روایتی هیجان‌انگیز از این سفر است، اما همه اینها با بازی و کارگردانی فوق العاده شکل می‌گیرند. روایت فریمن برای داستان که کار را با لحنی غم انگیز پیش می‌برد، بسیار خوب عمل می‌کند. بازی فوق‌العاده‌اش در نقش مکمل، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد. این فیلم بدون شک یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که باید آن را تماشا کنید.

Deep Impact

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فریمن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده کاملاً دلسوز و مقتدر است که باید به مردم خود اطلاع دهد که کشور در شرف نابودی قرار دارد. او به ملت اطلاع می‌دهد که تعداد معینی از مردم وجود دارند که می‌توانند در پناهگاه‌هایی که در غارها ساخته شده‌اند، محافظت شوند تا در صورت وقوع چنین رویدادی جان سالم به در ببرند. این فیلم قطعا یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است.

The Bucket List

بهترین فیلم های مورگان فریمن

این فیلم کمدی، فریمن و نیکلسون را در نقش دو مردی که به سرطان ریه مبتلا هستند نشان می‌دهد که تصمیم می‌گیرند بقیه عمر خود را صرف کارهایی کنند که همیشه می‌خواستند انجام دهند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که داستانی جذاب را روایت می‌کند و ایفای نقش جک نیکلسون به همراه مورگان فریمن جذابیت بیشتری به آن می‌دهد.

Red

بهترین فیلم های مورگان فریمن

این فیلم اکشن هیجان انگیز به دلیل داشتن بازیگرانی که به طور متوسط ​​کمی مسن‌تر از افرادی بودند که معمولاً در فیلم‌های اکشن می‌بینید مورد تحسین قرار گرفت. بروس ویلیس نقش یک مامور سابق CIA را بازی می‌کند که دوباره به این راه کشیده شده است.

فریمن نقش یک مربی را بازی می‌کند که اکنون در یک خانه سالمندان مبتلا به سرطان کبد است. این فیلم تحسین برانگیز به شدت مورد توجه سینما دوستان قرار گرفت و جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن است که از تماشای آن منصرف نخواهید شد.

Gone Baby Gone

بهترین فیلم های مورگان فریمن

فیلم Gone Baby Gone اولین کارگردانی بلند بن افلک را رقم زد. این فیلم داستان آدم ربایی را در زادگاه افلک در بوستون روایت می‌کند. فریمن نقش رئیس پلیس را بازی کرد که در حال تحقیق درباره ناپدید شدن ناگهانی افراد است. بازی فریمن در این فیلم بسیار ستودنی بود و این اثر را جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار داد.

Amistad

بهترین فیلم های مورگان فریمن

این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بر اساس یک داستان واقعی، داستان محاکمه گروهی از برده‌ها را روایت می‌کند که کشتی حامل آنها را به آمریکا تحویل می‌دهند. فریمن به عنوان دستیار وکیل مدافع آفریقایی‌ها نقش حمایتی دارد و عملکرد فوق العاده‌ای از او در این فیلم شاهد هستیم.

Nurse Betty

بهترین فیلم های مورگان فریمن

Nurse Betty یک فیلم کمدی سیاه به کارگردانی نیل لابیوت است. این فیلم با بازی رنه زلوگر در نقش اصلی، همراه با مورگان فریمن و کریس راک در نقش‌های مکمل ساخته شد. فیلم Nurse Betty یک داستان منحصربه‌فرد و جذاب از خیال و واقعیت به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم درباره‌ی بتی سایزمور است، یک پیشخدمت مهربان و ساده‌لوح که به تماشای یک شخصیت از سریال تلویزیونی معتاد می‌شود. بتی در اثر یک واقعه ناگوار، باور دارد که واقعیت و دنیای او به هم گره خورده‌اند و تصمیم می‌گیرد به دنبال آن شخصیت در دنیای واقعی بگردد. این سفر بتی را به مواجهه با خطرات و ماجراجویی‌های بیشماری می‌برد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که حتما باید آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های مورگان فریمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو