بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان


منبع: فیگار

4

1402/6/30

18:59


فیلم‌ها منابع اصلی سرگرمی در جهان هستند و برخی کمپانی‌ها بهترین فیلم‌های تاریخ را تولید کردند. در ادامه به بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان می‌پردازیم.

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

فیلم‌ها منابع اصلی سرگرمی در جهان هستند و برخی کمپانی‌ها بهترین فیلم‌های تاریخ را تولید کردند. در ادامه به بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان می‌پردازیم.

مردم علاقه زیادی به سرگرمی دارند. برای بسیاری از ما، فیلم‌ها منبع اصلی این سرگرمی بوده‌اند. آیا شما می‌خواهید در میان یک منطقه جنگی قرار بگیرید یا به سیارات دوردست منتقل شوید، فیلم‌ها به ما فرصتی برای فرار از واقعیت و غرق شدن در تمایلات خیالی‌مان می‌دهند. پشت هر کدام از این فیلم‌ها یک استودیو فیلمسازی وجود دارد.

در طول سال‌ها، استودیوهای فیلم به عنوان غول‌های فیلمسازی با نام‌های قابل احترام رشد کرده‌اند. در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین استودیوهای فیلم و تأثیر آن‌ها بر این صنعت خواهیم پرداخت. تولید یک فیلم بدون وجود استودیوها غیرممکن است. آنها منابع مالی و منابع لازم برای تولید بهترین فیلم های جهان را فراهم کرده‌اند. در این مقاله، تیم تحریریه‌ی فیگار تمام سعی خود را کرده تا با بررسی فیلم‌های تک تک این کمپانی‌های بزرگ در صنعت فیلمسازی به بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان برسد و آن را به شما معرفی کند.

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

بهترین شرکت های فیلمسازی جهان

شما می‌توانید فهرست بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

برای تولید یک فیلم مدرن که مقیاس بزرگی دارد، نیاز به حمایت یک استودیو فیلمسازی برای اتمام چنین کار بزرگی خواهد بود که گاهاً سال‌ها به طول می‌انجامد. استودیوها بهترین کارگردان‌ها و بازیگران را گرد هم می‌آورند تا یک اثر ماندگار برای بینندگان تولید کنند. در ادامه به معرفی بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان می‌پردازیم.

Paramount Pictures Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

برای شروع لیست‌مان، شما را به محل تولد فیلم Titanic می‌بریم. استودیوی بسیار شناخته شده‌ی پارامونت پیکچرز، عضوی از شش استودیوی بزرگ در آمریکا است. پارامونت تنها ۳ فیلم از ۵۰ فیلم پرفروش جهان را تولید کرد. فیلم‌های The Wolf of Wall Street ،Top Gun و The Godfather و بسیاری از فیلم‌های محبوب دیگر توسط استودیو پارامونت پیکچرز ساخته شدند.

پارامونت پیکچرز یکی از شرکت‌های بزرگ و معروف در صنعت فیلمسازی است. این استودیو در سال ۱۹۱۲ تأسیس شده و تا به امروز فیلم‌های برجسته‌ای را تولید کرد. موفق‌ترین فیلم این کمپانی، “تایتانیک” به کارگردانی جیمز کامرون بود که در طول اکران خود به فروش ۲ میلیارد دلاری دست یافت. همچنین ناگفته نماند که استودیوی انیمیشن پارامونت به عنوان بزرگترین تولید کننده فیلم در جهان ، با شرکت‌های دریم‌ورکس، والت دیزنی و پیکسار رقابت دارد.

Sony Pictures

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

گروه فیلمسازی سونی پیکچرز موشن، بخشی از سونی انترتینمنت است و زیرمجموعه‌ای از سونی به حساب می‌آید. بزرگترین شرکت تابع آن، کلمبیا پیکچرز است که در سال ۱۹۸۹ با هزینه ۳.۴ میلیارد دلار از کوکاکولا خریداری شد. سونی پیکچرز یکی از بزرگترین استودیوهای فیلمسازی است و در طول سال‌ها فیلم‌های بسیار خوبی تولید کرد.

فیلم‌هایی مانند “مرد عنکبوتی“، “مردان سیاه‌پوش” و “رزیدنت ایول” از جمله آثار این کمپانی محبوب هستند. بزرگ‌ترین سرمایه این شرکت، کلمبیا پیکچرز است که از سال ۱۹۲۴ در تولید انواع فیلم فعالیت دارد. سونی توانایی ایجاد تحول در هر حوزه‌ای که وارد شود را خواهد داشت و صنعت فیلمسازی نیز از این قاعده مستثنا نیست. سونی پیکچرز جزو بهترین شرکت های فیلمسازی جهان است که آثار بسیار فوق العاده‌ای را تولید کرد.

Lionsgate

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

یکی از بهترین کمپانی های فیلمسازی آمریکا ، لایزگیت است. لاینزگیت فیلمز یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فیلمسازی در آمریکای شمالی و همچنین هفتمین استودیوی پردرآمد دنیا است. این استودیو در سال ۱۹۶۲ تأسیس گردید و در سال ۱۹۹۷ توسط گروه لاین گیت انترتینمنت خریداری شد تا به استودیویی که امروزه می‌شناسیم تبدیل شود. لاینزگیت فیلمز با همکاری استودیوهای دیگری مانند وسترون پیکچرز و آرتیزان انترتینمنت به موفقیت فعلی خود دست یافت.

این استودیو مجموعه‌ای از فیلم‌های بسیار خوب مانند “کیک آس”، سری فیلم‌های “بی مصرف‌ها” و “بازی‌های گرسنگی” را تولید کرد. در بین شرکت‌های تابع متعلق به لاینزگیت، سامیت انترتینمنت نیز وجود دارد که احتمالاً موفق‌ترین شرکت تابعه آن‌ها در حال حاضر است و فیلم‌های موفقی مانند “گرگ و میش” و “اکنون مرا می‌بینی” از ساخته‌های این شرکت محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینمای جهان ؛ برترین فیلم های خنده دار

MGM Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

استودیو Metro Goldwyn Mayer یا MGM یکی از معروف ترین شرکت های فیلم سازی است که در زمینه تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند. این شرکت فیلمسازی در سال ۱۹۲۴ تأسیس شد و در آن زمان به عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین استودیو تاریخ شناخته می‌شد. در طول سال‌های مختلف، چندین بار مالک استودیو MGM تغییر کرده است و در سال ۲۰۱۰ به ورشکستگی رسید، اما در حال حاضر به عنوان یک شرکت فیلمسازی کوچک در نظر گرفته می‌شود.

MGM تعداد زیادی از فیلم‌های کلاسیک را تولید کرده است، از جمله “بن‌هور”، “دسته‌بندی کثیف” و “گلدن آی”. بدون شک، بسیاری از موفقیت‌های MGM در سال‌های بعد از انتشار فیلم‌های مجموعه جیمز باند بدست آمد. در واقع موفقیت یا عدم موفقیت آینده آن‌ها به فروش فیلم‌هایشان در باکس آفیس وابسته است. زمان نشان خواهد داد که آیا آن‌ها قادر خواهند بود به عنوان یکی از بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان به اوج برگردند یا خیر.

Marvel Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

در حقیقت، دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) تأثیر بزرگی بر صنعت فیلم‌سازی داشته و یکی از بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان است. تولید بیش از 30 فیلم که همگی با یکدیگر در ارتباط هستند و یک جهان سینمایی مشترک را شکل می‌دهند، یک دستاورد شگفت‌انگیز برای یک استودیوی فیلمسازی است. این فیلم‌ها بی‌شک بسیار محبوب شده‌اند و فیلم “انتقام جویان” پایان بازی” به عنوان دومین فیلم پرفروش جهان شناخته می‌شود.

آن‌ها به تنهایی پتانسیلی جدید را برای فرانچایزهای سینمایی تعریف کرده‌اند. به طور کلی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تا به امروز بیش از 17 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و این فرانچایز را در رتبه اول پرفروش‌ترین مجموعه‌های تاریخ قرار دادند. همچنین، میانگین نامزدی برای هر فیلم مارول حدود ۶۴ بار است. اگرچه در ظاهر این فیلم‌ها به نظر می‌رسد جذابیت بیشتری را برای علاقه‌مندان به کمیک داشته باشند، اما مارول به سرعت صنعت فیلمسازی را مال خود کرده است. اگر می‌خواهید آثار ساخته شده توسط این کمپانی را تماشا کنید، مقاله ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول را مطالعه نمایید.

Universal Pictures

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

شرکت فیلمسازی یونیورسال پیکچرز که به ان‌بی‌سی یونیورسال تعلق دارد، بخشی از گروه کام کست است. این شرکت فیلمسازی در سال ۱۹۱۲ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان محسوب می‌شود. در طول سال‌ها، یونیورسال استودیوز برخی از فیلم‌های کلاسیک و ماندگار را تولید کرده است؛ به عنوان مثال پارک ژوراسیک و آرواره‌ها که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده‌اند.

بخش دیگری از این شرکت فیلمسازی، ایلومینیشن است که در سال ۲۰۰۷ توسط کریس ملداندری تأسیس گردید. این استودیو با انیمیشن من نفرت انگیز به موفقیت جهانی رسید و فروشی بالغ بر ۵۴۶.۱ میلیون دلار داشت. بخش‌ها و شرکت‌های تابعه یونیورسال شامل استودیوهای خانگی، شرکت دریم ورکس انیمیشن و… می‌شوند. یقیناً یونیورسال استودیوز یکی از تأثیرگذارترین و بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان است و همچنین یک لوگوی بی‌نظیر و شناخته‌شده دارد.

Pixar Animation Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

پیکسار، یکی از بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان که توسط لوکاس فیلم تأسیس شده بود و پیش از جدایی از آن در سال ۱۹۸۶، در سال ۱۹۹۵ فیلم “داستان اسباب‌بازی‌ها” را منتشر کرد و توانست با این انیمیشن نظر مثبت منتقدان را جلب کرده و موفقیت چشمگیری در باکس آفیس کسب کند. از آن زمان به بعد، پیکسار با انیمیشن‌های کلاسیکی مانند “در جست‌وجوی نمو” به کارگردانی اندرو استنتون و “شگفت‌انگیزان” به کارگردانی برد بیرد، موفقیت عظیمی را به دست آورد.

قسمت اول “داستان اسباب‌بازی‌ها” که در سال ۱۹۹۵ توسط جان لستر کارگردانی شد و کاملاً کامپیوتری بود، پس از عرضه‌اش، صنعت انیمیشن را به طور کامل تغییر داد. این اثر با عناوین مؤثر و مهم، به سرعت صنعت انیمیشن را به سمت انیمیشن‌های کامپیوتری سوق داد و باعث شد تا محبوبیت انیمیشن‌های استاپ موشن به طور قابل توجهی کاهش یابد. این کمپانی بهترین انیمیشن های تاریخ را تولید کرد و سابقه بسیار درخشانی در این صنعت دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن 2023 + [12 عنوان منتخب از بهترین انیمیشن های 2023 مورد انتظار]

20th Century Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

شرکت 20th Century Fox که از زیرمجموعه‌های بزرگ شش استودیوی فیلمسازی محسوب می‌شود، از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۳ تحت مالکیت شرکت New Corporation قرار داشت. سپس این شرکت به دو بخش News Corp و 20th Century Fox تقسیم شد. استودیوی فیلمسازی “فاکس قرن بیستم” در سال ۱۹۳۵ تأسیس گردید و به دلیل تولید آثار موزیکال‌ و همکاری با شرلی تمپل، بازیگر معروف و پرطرفدار آمریکایی، به شهرت زیادی دست یافت.

بزرگ‌ترین اثر معاصر این استودیو فیلمسازی فیلم “آواتار” است که در حال حاضر با بیش از ۲.۷ میلیارد دلار فروش، رکورد بالاترین فروش فیلم در تمام تاریخ را دارد. کمپانی 20th Century Fox به تولید فیلم‌های شگفت‌انگیز و موفقی مشغول بوده است. از فیلم‌هایی که توسط این استودیو تولید شده، می‌توان به “سنگ‌های یخ” و “مردان ایکس” اشاره کرد.

همچنین، آن‌ها مجموعه فیلم‌های “جنگ ستارگان” را قبل از خریداری شدن توسط دیزنی تولید کرده بودند. بخش انیمیشن این شرکت فیلمسازی تحت عنوان “20th Century Fox Animation” در سال ۱۹۹۴ با هدف رقابت با استودیوی انیمیشن والت دیزنی تأسیس شد. در آن زمان، انیمیشن‌های موفقی مانند “علاءالدین”، “شیر شاه” و “دیو و دلبر” تولید می‌شدند. واحد تولید اصلی آن به نام “Fox Animation Studios” بود. آن‌ها در سال ۲۰۰۰ به دلیل موفقیت فیلم “آناستازیا” که توسط منتقدان تحسین شد، موفقیت بزرگی کسب کردند.

Walt Disney Studios

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

استودیوهای والت دیزنی انیمیشن‌ها و فیلم‌های کوتاه تولید می‌کنند. برخی از این انیمیشن‌ها برای بسیاری از ما در دوران کودکی تأثیرگذارترین فیلم‌ها بوده‌اند. از “سفید برفی و هفت کوتوله” در سال ۱۹۳۷ تا “انتقام جویان: پایان بازی” در سال 2019، همه آ‌نها توسط این کمپانی بزرگ فیمسازی ساخته شدند. از نظر فنی، دیزنی این لیست را تولید کرده است.

شرکت پیکسار، ۲۰th سنچری فاکس و مارول استودیو از زیر مجموعه‌های دیزنی هستند. به طور کلی، دیزنی بزرگترین استودیوی فیلمسازی است، با بیشترین فروش و بیشترین تعداد فیلم منتشر شده در میان تمام استودیوهای جهان، اما با تولید برخی از فیلم‌های جادویی و دوست‌داشتنی، هر یک از استودیوها در فهرست بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان جای خود را دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های کمدی جهان

Warner Bros. Pictures

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

شرکت فیلمسازی برادران وارنر در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد و برخی از بهترین فیلم‌هایی که در هالیوود ساخته شده‌اند، متعلق به این شرکت فیلمسازی هستند. این شرکت اولین فیلم صوتی به نام “جاز خوان” را در سال ۱۹۲۷ تولید کرد و به تولید فیلم‌های گانگستری موفق با بازی همفری بوگارت، موزیکال‌های بازبی برکلی در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ و کارتون‌های “لونی تونز” پرداخت.

برادران وارنر همچنین دارای بخش‌ها و شرکت‌های تابع دیگری مانند نیو لاین سینما (New Line Cinema)، شرکت کسل راک انترتینمنت (Castle Rock Entertainment)، کمپانی ترنر انترتینمنت (Turner Entertainment)، شرکت وارنر برادرز (Warner Bros)، شرکت انیمیشن و فیلم دی‌سی است. وارنر برادرز یکی از بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان است که فیلم‌های ماندگار و فوق العاده‌ای را تولید کرد. از این فیلم‌ها می‌توان به فیلم‌های “هری پاتر”، “ماتریکس” و “بتمن” اشاره کرد.

A24

بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان

کمپانی A24 یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولید فیلم در دهه ۲۰ است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و با تمرکز بر فیلم‌های مستقل و خلاقانه، به سرعت توانست جایگاه برجسته‌ای در صنعت سینما کسب کند. A24 به عنوان یکی از بهترین کمپانی های فیلم سازی مستقل هالیوود ، تلاش می‌کند تا فیلم‌ها و آثاری را تولید نماید که از طریق داستان‌های قوی، تصویربرداری خلاقانه و بازیگری برجسته، بر تماشاگران تأثیر گذار باشد. آثار این کمپانی معمولاً طرفداران پایبندی دارند و به عنوان فیلم‌های هنری و عمیق شناخته می‌شوند.

A24 برخی از فیلم‌های برجسته و تأثیرگذاری را تولید کرده است که توانسته‌اند جوایز معتبر را دریافت کنند. فیلم‌های “بره”، “نهنگ”، “خانم پرنده”، “بیو می‌ترسد” و “نیمه تابستان” از محصولات برجسته‌ی این کمپانی هستند که با استقبال گسترده‌ای از سوی تماشاگران و منتقدان مواجه شده‌اند. این کمپانی طی سال‌های فعالیت خود توانست به عنوان یکی از بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان شناخته شود. اگر به آثار این کمپانی علاقه دارید، می‌توانید مقاله بهترین فیلم های A24 را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمپانی های صنعت فیلم در جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو