معرفی تعدادی از مرتفع ترین رستوران های دنیا

معرفی تعدادی از مرتفع ترین رستوران های دنیا


منبع: همگردی

3

1402/4/17

21:32


قرار گرفتن در ارتفاع یکی از مهیج ترین تجربه های انسان است. در ارتفاع، حسهای متفاوتی مثل هیجان، ترس، لذت و ... به سراغ انسانها می آیند. حالا، تصور کنید که بخواهید در ارتفاع زیاد غذا بخورید و در حین خوردن، آرامش و لذت را تجربه نمایید. امروزه، در برخی از ساختمانهای مرتفع شاهد وجود کافه، رستوران و کلوپ های مختلفی هستیم که لحظات هیجان انگیز و به یاد ماندنی را به میهمانان خود هدیه می کنند. به راستی، غذا خوردن در مرتفع ترین رستوران های دنیا می تواند تجربه ای متفاوت و لذت بخش باشد. با ما در مقاله مرتفع ترین رستوران های آسمانی دنیا همراه شوید تا شما را با تعدادی از مرتفع ترین رستوران های جهان آشنا نماییم.

تایوان، رستوران دینگ ژیان 101

ساختمان تایپه 101 علاوه بر اینکه یکی از ساختمانهای مشهور دنیاست، بزرگترین ساختمان سبز بین المللی هم بشمار می رود. در ارتفاع 364 متری از سطح زمین و در طبقه 86 این ساختمان مرتفع، رستوران دینگ ژیان قرار دارد. دلیل اصلی شهرت این رستوران، طبخ غذاهای سنتی تایوان هست. در این مورد از مرتفع ترین رستوران های آسمانی دنیا شما می توانید از غذاهایی که حاصل دست پخت مشهورترین سرآشپزهای تایوان بوده و با طراحی زیبا و خاصی سرو می شوند، لذت ببرید.

تایوان، رستوران دینگ ژیان 101

شیکاگو، رستوران Signature Room

در طبقه 95 مرکز جان هنکاک در شیکاگو، رستوران Signature Room قرار دارد. رستوران دیگری نیز با نام Signature Lounge در طبقه بالاتر این ساختمان دیده می شود. سرآشپزهای مشهوری مانند کاردل رید در این رستورانها فعالیت دارند و افرادی که مایلند غذاهایی بی مثال را امتحان کنند، می توانند به این دو مورد از مرتفع ترین رستوران های جهان بروند.

شیکاگو، رستوران Signature Room

شیکاگو، کلاب متروپولیتن

کلاب متروپولیتن در شیکاگو در برج ویلیس و در ارتفاع 291 متری جای دارد. براساس یک ایده خلاقانه، در این مورد از مرتفع ترین رستوران های جهان شما می توانید با صرف هزینه مناسب، صاحب حق اشتراک ماهیانه شوید. این حق اشتراک، دسترسی به ناهار و مراسم تست غذای سرآشپز را برای شما میسر می کند. این رستوران طراحی فوق العاده ای داشته و بطور شبانه روزی به مشتریان خدمات می دهد. در کلاب متروپولیتن می توانید علاوه بر تجربه یک پذیرایی لوکس و عالی، از مشاهده مناظر فوق العاده شیکاگو هم لذت ببرید.

شیکاگو، کلاب متروپولیتن

تورنتو، رستوران 360 درجه

رستوران 360 درجه در برج سی ان قرار دارد. این مورد از مرتفع ترین رستوران های دنیا هر 72 دقیقه یک دور کامل به دور خود چرخیده و شما را به چشم انداز 360 درجه ای از مناظر زیبا و فوق العاده تورنتو میهمان می کند.

تورنتو، رستوران 360 درجه

هنگ کنگ، رستوران توسکا

رستوران توسکا در ارتفاع 413 متری از سطح زمین جای داشته و بلندترین رستوران هنگ کنگ محسوب می شود. این رستوران در برج ریتز کارلتون و در طبقه 102 واقع شده و منوی آن براساس تغییر فصول و با در نظر گرفتن اینکه مواد لازم برای طبخ غذا می بایست تازه باشند، متغیر است. سرویس دهی در این مورد از مرتفع ترین رستوران های دنیا در سه وعده اصلی انجام شده و غذاهای ایتالیایی آن معروف هستند.

هنگ کنگ، رستوران توسکا

چین، رستوران آسمان

رستوران آسمان در ارتفاع 303 متری و در طبقه هفتاد و دوم مرکز مالی و اعتباری جهانی تیان جین جای دارد. تماشای مناظر بی نظیر و زیبای شهر تیان جین از این رستوران مرتفع باید فوق العاده حیرت انگیز باشد. ممکن است غذاهای چینی برای اغلب مردم دنیا دلچسب و مقبول نباشند ولی غذاهای رستوران آسمان مورد تایید و تقدیر انجمن بین المللی غذا قرار گرفته اند. این رستوران برای طبخ مناسب غذا اهمیت ویژه ای قائل بوده و تهیه غذا متناسب با فرهنگ ملل دیگر دنیا را محترم میشمارد.

چین، رستوران آسمان

شیکاگو، کلوپ Mid-Americo

یکی دیگر از رستورانهای مرتفع دنیا در شیکاگو این کلوپ بوده که در طبقه هشتاد و هشتم Aon-Center جای دارد. این رستوران با داشتن ارتفاع 322 متر از سطح زمین، بلندترین رستوران شیکاگو هست. قیمت های منوی این رستوران بین 31 تا 50 دلار متغیر بوده و افرادی که عضویت در این کلوپ داشته باشند، می توانند از خدمات و تخفیف های ویژه برخوردار شوند. از مزایای دیگر این رستوران، میدان دید سراسری و وسیعی بوده که آن را از دیگر رستورانهای شیکاگو متمایز می کند.

شیکاگو، کلوپ Mid-Americo

بانکوک، رستوران سیروکو

سیروکو در بانکوک و در ارتفاع 245 متری جای دارد. در این رستوران نوازندگی جز برنامه های ثابت بوده و با قرار گرفتن در ارتفاع زیاد، چشم انداز شگفت انگیز و زیبایی را از بانکوک به میهمانان ارائه می دهد. همچنین این رستوران با داشتن چهار بخش غذا، نوشیدنی، فضا و خدمات به جایگاهی عالی در دنیا رسیده است. رستوران سیروکو در تمام ساعات شب و بامداد فعالیت دارد و همین امر، حق زندگی و تفریح در شبهای طولانی را تایید می کند.

بانکوک، رستوران سیروکو

دبی، رستوران at.mosphere

رستوران at.mosphere مرتفع ترین رستوران دنیا بوده و در برج خلیفه جای دارد. این رستوران در ارتفاع 435 متری و در طبقه 22 برج خلیفه واقع شد. ابعاد شیشه ای این رستوران تماشای مناظر حیرت انگیز شهر دبی را امکان پذیر می کند و از این رستوران امواج زیبای خلیج فارس را میتوان مشاهده کرد.

دبی، رستوران at.mosphere

گوانگژو، رستوران کچ

رستوران کچ در ارتفاع 402 متری واقع شده و یکی از ویژگی های آن، پنل های شیشه ای بکار رفته در سراسرش است. با وجود این پنل ها، تماشای رودخانه زیبای پرل امکان پذیر بوده و قطعا غذا خوردن در این ارتفاع زیاد می تواند تجربه مهیج و متفاوتی باشد.

گوانگژو، رستوران کچ

لاس و گاس، رستوران بام دنیا

این رستوران در ارتفاع 253 متری از سطح زمین در لاس وگاس جای داشته و در مقایسه با رستوران سیروکو در بانکوک، هشت متر بلندتر است. وجود سر آشپزهای مشهوری مانند کلود گتی و ریک گیفن در این رستوران باعث بالا رفتن اعتبار آن شد. در رستوران بام دنیا میتوان از تماشای منظره دریا لذت برد و چشم انداز پیش روی شما را با چرخشی ملایم عوض می کند.

لاس و گاس، رستوران بام دنیا

چین، بوفه غذاهای مدیترانه ای Twist

این رستوران شگفت انگیز و زیبا در ارتفاع 416 متری از سطح زمین و در طبقه 106 ساختمان کانتون جای دارد. این ساختمان به شاهکار معماری گوانگژو چین معروف بوده و در بوفه غذاهای مدیترانه ای Twist انواع غذاهای مدیترانه ای، غربی و چینی با کیفیت بالا طبخ و سرو می شوند.

چین، بوفه غذاهای مدیترانه ای Twist

کلوپ قصر و چائو - جیانگ

ارتفاع کلوپ قصر از سطح زمین 310 متر بوده و در کائو شیونگ چین جای دارد. این رستوران مرتفع در آسمان خراش تان تکس و در طبقه 77 واقع شده و مقرون بصرفه بودن قیمت منو و همچنین طراحی سنتی این رستوران آن را از دیگر رستورانهای لوکس مرتفع دنیا متفاوت کرده است. با توجه به فضای وسیع این رستوران، میهمانان می توانند از یک خلوت دوستانه یا خانوادگی بهره مند شوند و علاوه بر این، چشم انداز شگفت انگیز خط آسمان شهر هم در برابر دیدگان میهمانان قرار دارد.

کلوپ قصر و چائو - جیانگ

شنژن چین، رستوران البا

رستوران ایتالیایی البا Elba در ارتفاع 419 متری از سطح زمین قرار دارد و برخلاف نامش در شهر شنزن چین واقع شد. دلیل انتخاب این نام، طبخ انواع غذاهای ایتالیایی در این رستوران است. شما در این مورد از مرتفع ترین رستوران های آسمانی دنیا می توانید انواع پاستا و پیتزاهای ایتالیایی را بگیرید.

شنژن چین، رستوران البا

رستوران های مرتفع در سایر نقاط جهان

  • رستوران گریل در Grand Hyatt در شانگهای
  • رستوران ال منتها در برج العرب دبی
  • رستوران Altitude 360 در برج میل بانک لندن

رستوران ال منتها در برج العرب دبی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو