تسویه مطالبات بازنشستگان آغاز شد | واریز تمام معوقات حقوق بازنشستگان در ماه آینده

8

1402/4/19

13:35


تسویه مطالبات بازنشستگان آغاز شد | واریز تمام معوقات حقوق بازنشستگان در ماه آینده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 ابراهیم محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش خواهیم کرد بیشتر مطالبات بازنشستگان و شاغلان این شرکت امسال تسویه شود.

محمودزاده در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شرکت مخابرات برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلان شرکت افزود: به عنوان یک راهبرد در مجموعه مخابرات از طرف هیئت مدیره و مدیرعامل می‌توانم عرض کنم که سال ۱۴۰۲ سال افزایش رضایتمندی و توافقات ما و تسویه احتمالی بیشترین مطالبات بازنشستگان خواهد بود.

وی افزود: برای ایثارگران هم اقدامات ما تمام شده است و منتظر دو وزارتخانه رفاه و ارتباطات هستیم که آخرین توافقی را که داشتیم اعلام کنند و هفته آینده اعلام می‌شود.

محمودزاده گفت: مطالبات بازنشستگانی را که پایان سال گذشته بازنشسته شدندنیز تا یک ماه آینده تسویه می‌کنیم.

حقوق بازنشستگان

در روزهای اخیر، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در ارتباط با ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار متناسب سازی سال ۱۴۰۱امیدواریم تا پایان تیر ماه تکلیفمان روشن شود.

به گفته وی، با این اعتبار قرار است حقوق بازنشستگان کشوری متناسب‌سازی شود؛ رحیم سرابی (بازنشسته بهداشت و درمان) در این رابطه می‌گوید: بازنشستگان در تیر ماه انتظار اجرا شدن و صدور احکام متناسب سازی را دارند نه فقط وعده.

او ادامه داد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در اوایل سال جاری اظهار داشتند که ۹۰٪ کار انجام شده است، با سازمان خصوصی سازی قرار داد بسته شده و منتظر افزایش قیمت سهام هستیم تا به محض افزایش قیمت، سهام را بفروشیم و متناسب سازی را انجام دهیم. حالا بعد از این همه کش وقوس تازه باید منتظر بمانیم تا پایان تیرماه تکلیف مشخص شود.

سرابی اضافه می‌کند: آیا بعد از گذشت ۱۶ماه از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پایان تیرماه پایان تراژدی متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری است یا تازه بحث شیوه نامه اجرایی و نحوه اقدام و غیره مطرح می‌شود و بازهم باید منتظر بمانیم؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: وقتی نمایندگان مجلس خلاف نص صریح قانون عمل می‌کنند، چگونه به دنبالِ استمرار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه توسعه هفتم هستند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست هفتگی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز ما مسائل مختلفی داریم؛ از دستمزد و برنامه هفتم گرفته تا موضوعاتِ پیرامون درمان پایه و مکمل و مسئله‌ی‌ عدم اجرای قانون الزام. بسیای از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولت منطبق با چارچوب اسلام و قرآن نیست و وقتی ما می‌بینیم دولت، قانونی را تنظیم می‌کند و در آن قانون، حقوق ضعفا را تضییع می‌کند، چگونه می‌توانیم ساکت باشیم؟ 

وی گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۲ حقوق کارمندان و بازنشستگان را تنها بیست درصد تعیین کرد و همین مبنای تعیین حداقل دستمزدِ کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شد. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفندماه سال گذشته ۶۳درصد و نرخ تورم در بهمن ماه - یعنی زمانی که این مباحث مطرح شده بود - ۴۷.۷ درصد بود. وقتی نمایندگان مجلس خلاف نص صریح قانون عمل می‌کنند، چگونه در لایحه برنامه توسعه هفتم از استمرار همسان‌سازی صحبت می‌کنند؟ 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو