قطع برق دیتاسنتر افرانت منجر به از دسترس خارج شدن برخی سرویس‌ها شد

منبع: تکراتو

4

1402/4/19

21:31


قطع برق دیتاسنتر افرانت به دلیل مشکلات زیرساختی منجر به از دسترس خارج شدن برخی از سرویس‌های محبوب این پلتفرم شد.

قطع برق دیتاسنتر افرانت منجر به از دسترس خارج شدن برخی سرویس‌ها شد

قطع برق دیتاسنتر افرانت به دلیل مشکلات زیرساختی منجر به از دسترس خارج شدن برخی از سرویس‌های محبوب این پلتفرم شد.

امروز دوشنبه، 19 تیرماه 1402 قطع برق دیتاسنتر افرانت منجر به از دسترس خارج شدن برخی از سرویس‌های این پلتفرم شد. محسن مالکی، معاون بازرگانی افرانت ضمن اعلام این موضوع گفت که علت اصلی این قطعی برق، مشکلات در زیرساخت بوده است. لازم به ذکر است که سرویس آنلاین اسنپ‌فود یکی‌از سرویس‌های تحت پوشش این پلتفم است که امروز از دسترس خارج شد.

بیشتر بخوانید: رکورد مصرف برق کشور بار دیگر جابجا شد

قطع برق دیتاسنتر افرانت سرویس‌های این پلتفرم را از دسترس خارج کرد

از دسترس خارج شدن اسنپ‌فود (سرویس سفارش آنلاین غذا) با واکنش کاربران روبرو شد و این سرویس اعلام کرد به دلیل قطعی برق دیتاسنتر، از دسترس خارج شده است. پس از این رخداد، مظفری مدیر اجرایی گرین‌وب در توییتر خود نوشت اختلال در سرویس اسنپ‌فود به دلیل قطعی برق در دیتاسنتر افرانت در خیابان بهشتی تهران رخ داده است. به گفته او، این دومین قطعی برق دیتاسنتر افرانت در ۳۰ روز گذشته است که حدود ۷۵ دقیقه طول کشید.

قطع برق دیتاسنتر افرانت سرویس‌های این پلتفرم را از دسترس خارج کرد

محسن مالکی، معاون بازرگانی افرانت با تایید این قطعی برق گفت:

شرکت‌ها در دو موضوع به نهادهای بالادستی وابستگی دارند؛ برق و اینترنت. به همین دلیل قطعی برق دیتاسنتر را تا یک حدی می‌توانیم کنترل کنیم. مشکل ایجاد شده از ناحیه زیرساخت‌های انرژی است که در کنترل ما نیست.

براساس استانداردهای دیتاسنتر در ایران، سطح ۱ دیتاسنتر (پایین‌ترین سطح) می‌تواند از یک مسیر واحد برای سیستم، برق و خنک‌کننده فراهم کند و اجازه دارد تا ۲۸.۸ ساعت از کار افتادگی در سال داشته باشید.

معاون بازرگانی افرانت درباره تامین برق اضطراری گفت: «ما به تمهیداتی برای جلوگیری از این قطعی‌ها اندیشیده‌ایم ولی برخی مشکلات فنی از کنترل ما خارج است؛ اما لایه‌ای که تحت کنترل ما است، کاملاً پایدار و مورد اعتماد است.»

مالکی در پاسخ به این سوال که تجهیزات پشتیبان در این شرایط چگونه قابل استفاده است پاسخ داد:

اگر برق قطع شود، ما تجهیزات پشتیبان داریم، اما آن هم محدودیت دارد؛ زیرا در کشور قطعی برق و افت ولتاژ بسیار زیاد است. برق پشتیبان هم محدودیت خودش را دارد، برای آنها هم ذخیره در نظر گرفته شده است به همین دلیل اگر برق شهر زیاد قطع شود، ما هم به مشکل برمی‌خوریم.

۴۰ درصد سهام افرانت متعلق به همراه اول و ۲۰ درصد در اختیار شرکت مخابرات ایران است.

۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال، قطع برق دیتاسنتر شرکت زیرساخت، باعث اختلال در سرویس‌دهی برخی پیام‌رسان‌های داخلی شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قطع برق دیتاسنتر افرانت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو