طرز تهیه کمپوت ازگیل خانگی با طعم ایده آل

منبع: آرگا

6

1402/4/20

19:37


شما نیز در صورتی که قصد دارید، میوه های تابستانی را در طولانی مدت نگهداری کنید، حتما در این بخش طرز تهیه کمپوت ازگیل را مطالعه نمایید.

ازگیل یک میوه جنگلی با طعم فوق العاده است که توصیه می کنیم حتما کمپوت آن را تجربه کنید. در این بخش نیز طرز تهیه کمپوت ازگیل قرار داده شده است که می توانید با دستور تهیه آن آشنا شوید.

برای اینکه انواعی از کمپوت های خانگی را داشته باشید، می توانید در لینک همراه ما باشید. در لینک با طرز تهیه کمپوت آلو و کمپوت گوجه سبز آشنا می شوید که دارای خواص زیادی هستند.

کمپوت ازگیل

مواد اولیه:

  • ازگیل: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۳۰۰ گرم
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت ازگیل:

این کمپوت که طعم بی نظیری دارد را شما می توانید با دستور تهیه های مختلفی تهیه کنید. ما در این بخش یک دستور تهیه ساده از این نوع کمپوت را ارائه می دهیم که می توانید به راحتی در خانه یک کمپوت جنگلی داشته باشید.

مواد اولیه کمپوت ازگیل

ابتدا ازگیل ها را به خوبی درون ظرفی پر از آب هم زده تا تمیز شود. بعد چند مرتبه آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. شما می توانید این کمپوت را با دانه نیز سرو کنید و در غیر این ضورت باید دانه های ازگیل را خارج نمایید.

درست کردن این کمپوت با دانه موجب شده تا شکل بهتری داشته باشد و له نشود. شکر را با استفاده از ۲ لیوان آب ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و شکر درون آن باز شود. قبل از اضافه کردن ازگیل ها باید زعفران و مقداری گلاب هم اضافه نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت ازگیل مواد را مجدد روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا کمی ازگیل بجوشد. در زمان پخت نیز نباید درب قابلمه را قرار دهید چون در این صورت ازگیل ها له و نرم می شوند.

شما به همین راحتی یک مپوت عالی دارید که می توانید برای فصل های مختلفی از سال داشته باشید. برای اینکه این کمپوت را در مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید، می توانید در یخچال نگهداری کرده و بعد از هر بار باز کردن درب شیشه ها حتما ان را به خوبی محکم ببندید.

طرز تهیه کمپوت ازگیل خانگی

قبل از اینکه کمپوت ها را در یخچال قرار دهید، ابتدا زمان دهید تا هوای اضافی کمپوت ها خارج شده و بعد درب آن را قرار دهید و درون یخچال بگذارید. این کمپوت در مدت طولانی نیز نگهداری می شود.

کمپوت ازگیل و هل:

برای داشتن این نوع کمپوت با طعم و عطر عالی نیز می توانید از چند دانه هل کوبیده شده استفاده کنید که عطر و بوی فوق العاده ای به کمپوت شما می دهد. در صورتی که طعم ملس تری در کمپوت ها را می خواهید، تجربه کنید با استفاده از چند قطره لیموی تازه می توانید، مزه کمپوت را بهتر و دلخواه تر کنید.

در زمان جوشیدن کمپوت ها درون قابلمه نیز باید توجه کنید به اندازه لازم بجوشد تا دچار کپک زدگی نشود. میزان افزودن شکر نیز در این کمپوت دلخواه بوده و در صورت نیاز می تواندف مقدار ان را کم و زیاد کنید. شما با همین شیوه می توانید، انواعی دیگر از کمپوت ها را تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو