استفاده از قهوه و روغن نارگیل برای جلوگیری از افزایش وزن

5

1402/4/20

20:53


قهوه با روغن نارگیل نوشیدنی‌ای است که برای ترویج کتوز محبوب شده است.بنابراین برای انتخاب یک دوز خوب،یک عامل کلیدی این است که اهداف خود را تشخیص دهید.به خاطر داشته باشید که قهوه کتوژنیک (که قهوه کتو نیز نامیده می شود) ممکن است برای همه مناسب نباشد.

استفاده از قهوه و روغن نارگیل برای جلوگیری از افزایش وزن

فواید نوشیدن قهوه با روغن نارگیل چیست؟

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز قهوه با روغن نارگیل می‌تواند یک سری فواید را برای شما به ارمغان آورد که فراتر از لذت بردن از طعم آن است. یکی از جالب ترین جنبه ها توانایی آن در افزایش انرژی است. آیا می دانستید که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​موجود در روغن نارگیل به طور متفاوتی نسبت به سایر چربی ها متابولیزه می شوند.شواهد حاکی از آن است که این اجزا می توانند عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشند.این نشان می‌دهد که اگر قبل از ورزش یا رویارویی با فعالیت‌های بدنی شدید نیاز به تقویت دارید،این ترکیب می‌تواند برای شما مناسب باشد.البته، مزایای آن به همین جا ختم نمی‌شود.این نوع اسیدها اثرات مثبتی بر عملکرد مغز، به ویژه در بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر دارد.از آنجایی که این چربی ها در کبد به کتون تبدیل می شوند،به یک منبع انرژی جایگزین برای مغز تبدیل می‌شوند.همچنین کتون‌ها می‌توانند تمرکز شما را بهبود ببخشند و به شما کمک کنند عملکرد ذهنی‌تان را تقویت کنید.همچنین،اگر به دنبال کنترل وزن خود هستید،قهوه با روغن نارگیل می‌تواند مکمل آن باشد.به نظر می رسد که این ترکیب می‌تواند به شما کمک کند اشتهای خود را سرکوب کرده و وزنتان را کاهش دهد.همچنین چربی‌های سالم موجود در روغن نارگیل می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و در نتیجه از زیاده‌روی در بقیه وعده های غذایی خود اجتناب می‌کنید.

 

چگونه قهوه را با روغن نارگیل مصرف کنیم تا چاق نشویم؟

 

۱.زیاده‌روی نکنید

 

اگرچه روغن نارگیل منبع عالی ترکیبات فعال زیستی است،مهم است که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید،زیرا در چربی‌های اشباع‌شده نیز فراوان است.پیشنهاد می‌شود از این روغن به میزان ۱۰ تا ۱۵ گرم استفاده کنید.

 

۲.کل کالری دریافتی خود را در نظر بگیرید

 

اگر هدف شما حفظ یا کاهش وزن است، لازم است میزان کالری دریافتی روزانه خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که قهوه با روغن نارگیل با نیازهای کالری روزانه شما مطابقت دارد و از کل کالری دریافتی شما بیشتر نمی‌شود

 

۳.رژیم غذایی خود را متعادل کنید

 

قهوه با روغن نارگیل نباید بر رژیم غذایی شما تسلط داشته باشد.داشتن یک رژیم غذایی متعادل و متنوع، از جمله غذاهای سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل مهم است.

 

۴.مصرف مواد دیگر را کنترل کنید

 

اگر مواد دیگری مانند شکر،خامه یا شیرین کننده‌ها را به قهوه خود اضافه می‌کنید، توجه داشته باشید که این مواد می توانند کالری قهوه را افزایش دهند.پس اگر می‌خواهید به قهوهٔ خود مادهٔ شیرین کننده اضافه کنید،گزینه‌های سالم‌تری مانند شیرین‌کننده‌های طبیعی یا شیر کم‌چرب را انتخاب کنید.

 

۵.سبک زندگی فعال را حفظ کنید

 

علاوه بر کنترل کالری دریافتی، حفظ یک سبک زندگی فعال و ورزش منظم بسیار مهم است. فعالیت بدنی به شما کمک می کند کالری بسوزانید و تعادل انرژی را حفظ کنید.

 

تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۲۳

منبع step to health 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو