مناظره جنجالی تازه مصطفی میرسلیم: «مردم نیازی به خودرو ندارند!» + ویدئو

مناظره جنجالی تازه مصطفی میرسلیم: «مردم نیازی به خودرو ندارند!» + ویدئو


منبع: روزیاتو

3

1402/4/21

12:04


مناظره جنجالی تازه مصطفی میرسلیم: «مردم نیازی به خودرو ندارند!» + ویدئو

مناظره جنجالی تازه مصطفی میرسلیم: «مردم نیازی به خودرو ندارند!» + ویدئو

مصطفی میرسلیم نماینده ی جنجالی مجلس که از حامیان سرسخت خودروی داخلی است در مناظره ی جدید خود بار دیگر اظهاراتی جنجالی درباره ی موضوع واردات خودرو به کشور داشته است. میرسلیم در برنامه اینترنتی «راه دیگر» با مجری گری یاشار سلطانی، با علی خسروانی، مالک بزرگ ترین مجموعه خصوصی فروش خودرو در بازار ایران و تحلیلگر بازار خودرو به مناظره نشست، مناظره ای که در آن به نظرات دو جریان موافق و مخالف واردات خودرو پرداخته شد.

مناظره مصطفی میرسلیم

مصطفی میرسلیم که با اظهارنظرهای حاشیه سازش شناخته می شود، در این مناظره نیز ضمن پافشاری بر مواضع پیشین خود در مخالفت با واردات خودرو به کشور، صحبت های بحث برانگیزی را مطرح کرد.

او در بخشی از این مناظره گفت: «مردم به خودرو نیازی ندارند، زمانی که حمل و نقل عمومی وجود دارد.»

این نماینده مجلس همچنین گفت: «نباید انقدر زیاد خودرو داشته باشیم. ما تولیدات داخلی خودمان را داریم و نیازی به واردات نیست.»

میرسلیم درباره ی چرایی حسرت شهروندان ایران از خودروهای خارجی و ترکیه گفت: «خودروی خارجی که حسرت خوردن ندارد، من آنم که رستم بود پهلوان.»

وی مدعی شد: «ترکیه اصلا صنعت خودروسازی و تولید ندارد و از از ما کپی‌ برداری کرده است.»

همچنین علی خسروانی که از موافقان واردات خودرو به کشور است در بخشی از این مناظره در پاسخ به اظهارات میرسلیم گفت: «پدربزرگ‌ های ما هم‌تیپ شما هستند. فقط میگن همینه که من میگم، منتهی فرقش چیه؟ اونا کنترل تلویزیون و کولر دستشونه، جنابعالی کنترل مملکت رو دستت گرفتی.»

ویدئوی کامل این مناظره را می توانید از طریق این لینک تماشا کنید.

پس از انتشار این مناظره، خسروانی در توییتر خود درباره ی میرسلیم نوشت:

برای مصطفی میرسلیمِ بعد از مناظره در ذهنم احترام بیشتری نسبت به قبل از منظره قائل هستم. همانطور که حدس میزدم او خود واقعی اش است، نقش بازی نمیکند به صحبت های نادرستی (البته از نگاه من) که میزند واقعا اعتقاد دارد، نیّت اش خیر است اگرچه خروجی عملکردش فاجعه است و به اقتضای سن اش نمیخواهد بپذیرد، راه عصبانی کردنش را بلد بودم ولی روی آنها پافشاری نمیکردم چون نمیخواستم بحث و برنامه را خاتمه بدهد ، او را تا پایان روی صندلی لازم داشتم تا کلام بیشتری مبادله شود. استخوان خرد کردنش در سیاست از طمأنینه اش مشخص بود،شاید او مقصر نیست، اینکه در ایران سیاستمداران بازنشسته نمیشوند پاشنه ی آشیل اوست.

مناظره مصطفی میرسلیم

مصطفی میرسلیم در مناظره ی چندی قبل خود درباره ی واردات خودرو که با حضور جلال رشیدی کوچی، دیگر نماینده ی مجلس و در برنامه ی زنده ی تلویزیونی «تهران ۲۰» انجام گرفت نیز اظهارات بحث برانگیزی را مطرح کرده بود که وی را با انتقادات زیادی مواجه ساخت.

پس از این مناظره ی جنجالی، دفتر مصطفی میرسلیم اعلام کرد این نماینده مجلس در نامه ای بابت مناظره‌ ی خود با رشیدی‌ کوچی از مدیر شبکه پنج و مجری و تهیه کننده ی برنامه «تهران ۲۰» به دفتر قائم مقام صدا و سیما شکایت کرده است.

میرسلیم در بخشی از این نامه، انتقاد رشیدی کوچی از بی‌ کیفیت بودن برخی خودروهای داخلی با الفاظی خاص را برابر با «توهین به رهبر انقلاب» عنوان کرده بود. او نوشته بود: «رشیدی‌کوچی در مناظره از خودروهای داخلی به عنوان “آشغال‌های داخلی” نام برده که بی‌احترامی محرز به ساحت ‎رهبر معظم انقلاب است.»

پس از انتشار این نامه، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به این ادعای میرسلیم، در توییتر خود نوشت:

آنچه در نامه اخیر دفتر آقای مهندس میرسلیم، به صداوسیما «اهانت به رهبری» تلقی شده سخنی نسنجیده و ناصواب است.

مناظره مصطفی میرسلیم

جلال رشیدی کوچی نیز در واکنش به نامه ی میرسلیم در توییتی نوشت:

آقای میرسلیم و دوستان همفکرش خوب بدانند توهین به ساحت رهبری آن زمانی اتفاق افتاد که شما برای رسیدن به اهدافتانشان و جایگاه عالی ترین مقام کشور را در حد یک پراید یا یک گوشی موبایل و … تنزل دادید . و با کلام و رفتار ناصوابتان تلاش کردید مردم و رهبری را مقابل هم بگذارید . شرم بر شما.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو