نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان رونمایی شدند!

منبع: تکراتو

5

1402/4/21

17:32


پژوهشگران موفق به تولید اولین ماهیچه‌های مصنوعی شدند. این عضلات مصنوعی قرار است توانایی‌های راه رفتن انسان‌ها را به ربات‌ها آموزش دهد.

نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان رونمایی شدند!

پژوهشگران موفق به تولید اولین ماهیچه‌های مصنوعی شدند. این عضلات مصنوعی قرار است توانایی‌های راه رفتن انسان‌ها را به ربات‌ها آموزش دهد.

نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان توسط تعدادی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ساخته و معرفی شدند. این ماهیچه‌های هوشمند می‌توانند در علوم مختلفی از جمله ربات‌های پیشرفته، دستگاه‌های پزشکی و سیستم‌های موقعیت‌یابی بکار گرفته شده و عملیات‌های مختلف را تسریع بخشد. اما استفاده از این ماهیچه‌ها چالش‌هایی را پیش‌روی دانشمندان قرار می‌دهد که در ادامه نوشته به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی با رعایت اصول اخلاقی ؛ واتیکان دستورالعمل منتشر کرد

نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان معرفی شدند!

گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا موفق به ساخت پلیمر جدید شده‌اند که می‌تواند قدرت کشش مکانیکی فوق‌العاده‌ای را برای ماهیچه‌های مصنوعی فراهم کند. این پلیمر فروالکتریک که در تبدیل کردن انرژی الکتریکی به کشش مکانیکی فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.

از این پلیمر می‌توان در دستگاه‌های پزشکی، رباتیک پیشرفته و سیستم‌های موقعیت‌یابی دقیق استفاده کرد. کشش مکانیکی را می‌توان عامل مهم برای یک محرک به حساب آورد. البته محرک‌ها (مانند جک هیدرولیک) معمولاً سفت و سخت هستند، اما استفاده از محرک‌های نرم مانند پلیمرهای فروالکتریک، انعطاف‌پذیری و سازگاری محیطی بالاتری دارد.

نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان معرفی شدند!

محرک‌های نرم به دلیل استحکام، قدرت و انعطاف‌پذیری خود مورد توجه پژوهشگران حوزه رباتیک هستند. کینگ وانگ به عنوان یکی از پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرده اکنون می‌توانیم تجهزیات رباتیک نرمی را داشته باشیم که از آن به عنوان عضله مصنوعی یاد می‌شود.

وانگ معتقد است که عضله‌های مصنوعی علاوه بر فشار، بار زیادی را نیز تحمل می‌کند و در این پژوهش راه‌حل‌هایی را برای دو چالش عمده در زمینه تحریک مواد نرم پیشنهاد کرده‌ایم. یکی این است که چگونه می‌توان نیروی مواد نرم را بهبود بخشید.

چالش دوم میدان محرکه بسیار بالایی است که برای یک محرک پلیمری فروالکتریک نیاز است. راه حل پیشنهادی برای بهبود عملکرد پلیمرهای فروالکتریک، توسعه نانوکامپوزیت پلیمری فروالکتریک قابل نفوذ است.

نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان معرفی شدند!

پژوهشگران برای حل این چالش‌ها با ترکیب کردن نانوذرات در نوعی پلیمر موسوم به Polyvinylidene fluoride یک شبکه به‌هم‌پیوسته از قطب‌ها را در پلیمر به وجود آوردند. این شبکه نیروی مورد نیاز برای ایجاد میدان‌های الکتریکی را بسیار کاهش می‌دهد.

وانگ در همین رابطه افزود:

ما روش جدیدی را برای بهبود عملکرد عضله‌های مصنوعی با استفاده از گرمایش ایجاد کردیم. از آنجا که میدان محرکه بسیار پایین‌تر از ۱۰ درصد خواهد بود، این ماده جدید می‌تواند برای بسیاری از کاربردها مانند دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های نوری و رباتیک نرم که برای موثر بودن به میدان محرکه پایین نیاز دارند، استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین ماهیچه‌های مصنوعی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو