این مشاغل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند

منبع: فوت و فن

4

1402/4/22

17:55


یافته‌های پژوهشی جدید نشان می‌دهد آرایشگرها و حسابدارها بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

این مشاغل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند

یافته‌های پژوهشی جدید نشان می‌دهد آرایشگرها و حسابدارها بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

به گزارش اسکای نیوز، بر اساس این پژوهش که در دانشگاه مونترال کانادا انجام شده است، افرادی که در بخش فروش، صنایع پوشاک و ساخت‌و‌ساز مشغول به کارند نیز بیشتر احتمال دارد به سرطان تخمدان مبتلا شوند.

در این پژوهش داده‌های مربوط به ۴۹۱ زن کانادایی مبتلا به سرطان تخمدان بررسی و با داده‌های ۸۹۷ زن سالم مقایسه شد.

پژوهشگران همچنین احتمال تماس با برخی مواد شیمیایی در محل کار را بررسی کردند. با توجه به عوامل موثر احتمالی، آن‌ها دریافتند که برخی مشاغل ممکن است با افزایش خطر ابتلا به این بیماری مرتبط باشند.

یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که به آرایشگری اشتغال دارند سه برابر بیش از سایرین ممکن است به سرطان تخمدان مبتلا شوند. همچنین زنانی که یک دهه به حسابداری مشغول بوده‌اند دو برابر بیشتر و زنان شاغل در حوزه ساختمان‌سازی سه برابر بیشتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان فروشنده ۴۵ درصد و زنانی که لباس می‌دوزند ۸۵ درصد بیشتر است.

به گزارش اسکای نیوز، پژوهشگران می‌گویند قرارگیری در معرض برخی مواد مانند تالک آرایشی، آمونیاک، هیدروژن پروکساید، پودر مو، الیاف مصنوعی، الیاف پلی‌استر، رنگ‌های طبیعی، و مواد رنگی و دکلره خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا، در حوزه پژوهش سرطان‌های مرتبط با شغل، به زنان توجه لازم نشده است.

آن‌ها با اشاره به ضرورت بررسی خطرهای شغلی زنان و تدوین راهبردهای احتمالی مقابله با این مسئله، می‌گویند: «با در نظر نگرفتن زنان، فرصت شناسایی عوامل خطرزا در زمینه سرطان‌های خاص زنان، سنجش تفاوت‌های جنسیتی در میزان خطر، و بررسی قرارگیری در معرض مواد سرطان‌زا در شغل‌های عمدتا زنانه را از دست می‌دهیم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو