واریز فوق العاده ویژه برای حقوق بازنشستگان | 2 برابر شدن واریزی دولت برای بازنشستگان در این ماه

4

1402/4/23

09:34


واریز فوق العاده ویژه برای حقوق بازنشستگان | 2 برابر شدن واریزی دولت برای بازنشستگان در این ماه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

سوای از مراسم هایی که به مناسبت های مختلف برای تکریم خانواده و بازنشستگان گرفته می شود ؛ آنچه که همیشه برای خانواده ها و بازنشستگانشان هدیه و تکریم است؛ رسیدگی به خواسته هایشان خواهد بود؛ در شرایطی که حال بازنشستگان خوب نیست و مرثیه صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست که خوانده شده، هزاران بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند و هزاران امضا را پای نامه‌های ارسالی خود خطاب به دولتی‌ها می‌زنند. با وجود این درخواست‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ با این حال در اندیشه معاصر پیرامون مراسمات تکریم و مسائل مربوط به بازنشستگان گزارشی تهیه شده است که در ادامه می خوانیم.

در متن پیام تبریک فرماندهی انتظامی کشور آمده است: «بازنشسته از شاغل جدا نیست، بازنشسته آیینه شاغل است، آیینه‌ آینده شاغل است. بازنشسته یعنی آن فردایی که امروز شده؛ همه فرداها یک وقت امروز خواهد شد؛ چون قطعی است” رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز کشورمان را به عنوان الگویی پویا برای آزادی خواهان جهان مبدل ساخته، حاصل اندیشه و عمل انسان های متعهد و مسئولی است که عمر گرانبهای خود را در راه تحقق این مهم صرف نموده اند و امروز در قامت بازنشستگی همچنان سرمایه‌های عزت و افتخار ایران اسلامی هستند.

تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان و توجه به جایگاه مقدس خانواده، از اصول و ارزش‌های مسلم اخلاق اسلامی و ایرانی است و خدمت به بازنشستگان از وظایف مهم هرسازمانی به شمار می رود. بازنشستگان سازمان انتظامی کشور پس از سال‌ها تلاش صادقانه در عرصه برقراری نظم و امنیت که به افتخار بازنشستگی نائل می آیند، از شریف‌ترین و خدوم‌ترین عضو خانواده بزرگ انتظامی به شمار می‌روند که سال‌ها با عزت نفس زیسته‌اند و اینک چراغ راه و الگوی شایسته و بایسته‌ای برای همکاران و همرزمان جوان خود هستند که باعث افتخار سازمان انتظامی کشور محسوب می‌شوند.

پیشکسوتان و اعضاء وابسته، افتخار سازمان انتظامی و خالق لحظات غرورآفرینی هستند که ایثارگری‌های آنها در راه حفظ و حراست از نظم و امنیت کشور هرگز فراموش نمی‌شود؛ اعضای وابسته انتظامی هویت، شناسنامه و سند افتخار انتظامی کشور هستند.

حقوق بازنشستگان

امنیت،آرامش و آسایش مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران، مدیون تلاش‌های بی‌دریغ و شبانه روزی عزیزان بازنشسته‌ای می باشد که خالصانه و بی‌منت در راه تأمین نظم و امنیت کشور تلاش کردند که بخشی از این موفقیت‌ها مرهون همراهی و کمک خانواده‌های آنهاست.

بدون شک قداست و کرامت نهاد خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست و اکنون مجالی به دست آمد تا با بهره گیری از سیره ائمه اطهار، ضمن ارج نهادن به سالها تلاش و زحمات بی‌شائبه و تجارب گران سنگ بازنشستگان عزیز فراجا که کوله باری از تجربه و توانمندی می باشند، به جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی، ادای احترام گردد.

بی تردید فداکاری و مسئولیت پذیری اساتید و پیشکسوتان گرامی فراجا در انجام وظایف محوله تأثیر بسزایی در پیشرفت امور و دستیابی به اهداف سازمانی داشته است.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان بر خود لازم می‌داند تا از بازنشستگان عرصه نظم و امنیت کشور که عمر گرانبهای خود را در راه تحقق نظم و امنیت مردم شریف ایران اسلامی صرف کرده‌اند و همچنین خانواده‌های عزیز آنها که اگر نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آنها، امروز شاهد ایرانی امن نبودیم، تقدیر و تشکر کند.»

منوچهر صفرپور در آیین تکریم از بازنشستگان چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به دو برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان در امسال گفت: در دو ماه اخیر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان استان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: این میزان تسهیلات به ۹۰۰ نفر از بازنشستگان استان پرداخت شده است و روند پرداخت آن به بقیه بازنشستگان واجد شرایط تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

 

دو برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۲۰ هزار بازنشسته زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد خانم‌ها هستند.

صفرپور با بیان پرداخت ماهانه بیش از دو هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میانگین حقوق پرداختی به این بازنشستگان ماهانه ۱۱۴ میلیون ریال است.

وی با اشاره به پرداخت سه هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: به هر کدام از این بازنشستگان ۱۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

صفرپور اظهار داشت: این صندوق همچنین به فرزندان بازنشستگانی که تاریخ عقد آنان یکم فروردین‌‍ماه ۱۳۹۸ به بعد باشد ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو