دعا برای کودکان بیش فعال برای آرامش و کنترل انرژی آن ها

منبع: مینویسم

3

1402/4/26

02:04


کودکان بیش فعال به دلیل داشتن انرژی زیاد نمی توانند آرام باشند و همیشه در حال فعالیت هستند و این موضوع سبب خسته شدن و ناراحتی والدین آنها می شود با خواندن دعا می توانید برای آنها از خداوند طلب آرامش کنید.

دعا برای کودکان بیش فعال برای آرامش و کنترل انرژی آن ها

اگر کودک شما بیش فعال است می توانید راه های مختلفی را برای کنترل انرژی او انجام بدهید. داشتن فعالیت بدنی زیاد سبب افزایش تمرکز و کم شدن استرس و اضطراب کودک می شود همچنین اگر علاقه و استعداد کودک بیش فعال خود را پیدا کنید به او کمک می کنید تا انرژی خود را در این زمینه صرف کند. در کنار همه این ها خواندن دعا برای آرامش کودک بیش فعال بسیار مفید و موثر می باشد. در ادامه دعا برای کودکان بیش فعال وجود دارد که می توانید آنها را بخوانید.

دعا برای آرامش کودکان بیش فعال

بسم الله الرحمن الرحیم، اللهم أسألك أن تمنح الباركة والسكينة للأطفال النشيطين والنشطات. يا رب، أرجوك أن تهديهم في نموهم العقلي والجسدي المناسب وتساعدهم على التعبير عن طاقتهم بشكل بنّاء وصحي.

ارزقهم الفرح والتركيز والصبر، وساعدهم في تحسين قدراتهم الاجتماعية. يا رب، برحمتك ورفقتك، قوِّهم لمواجهة التحديات وامنحهم مزيدًا من الفهم والتعاطف.

أرجوك أن تمنح والديهم الصبر والامتنان والوعي الأكبر، وكن واعظًا لهم في إيجاد طرق مناسبة لإدارة طاقة وعواطف أطفالهم.

أرجوك أن تكون مع الأطفال النشيطين في حياتهم بالمحبة والرحمة، وأن تمنحهم المزيد من الثقة والاحترام. تعاون مع المعلمين والمربين ليتمكنوا من إظهار مهاراتهم ومواهبهم المذهلة في مجالات مختلفة.

أرجوك أن تكون في طريق نمو وتطور هؤلاء الأطفال بقيادتهم وتوجيههم. منحهم المزيد من الحافز والإبداع، وكن معهم في سعيهم لتحقيق أهدافهم.

أنا أؤمن بك وأعلم أنك ستجيب دعائي بالطريقة التي تعلمها أنت الأفضل. أنت الذي تكون دومًا حاميًا وملجأ لي، وأنا متأكد من قدرتك على حل مشاكلي. أرسل هذا الدعاء بنية نمو سليم وسكينة للأطفال النشيطين.

ترجمه فارسی:

به نام خداوند بخشنده و مهربان، خداوندا از تو می خواهم تا برکت و آرامش را برای کودکان پرانرژی و فعال ببخشی. ای خداوند، خواهانم که به آن‌ها در رشد مناسب روحی و جسمانی کمک کنی و به آنها کمک کنی که انرژی خود را به صورت سازنده و سالم در زندگی خود مصرف کنند.

آنها را شادابی، تمرکز و صبر بخش و در بهبود توانمندی‌ های اجتماعی آنها کمک کن. خداوند، با بخشش و مهربانی خود، آنها را در مقابله با چالش‌ها قوی ساز و فهم و همدلی بیشتری به آنها عطا کن.

خواهانم که به والدین آنها صبر، قدردانی و آگاهی بیشتری بدهی. راهنما و راهبر برای آنها باش و به والدینشان کمک کن که راه‌ های مناسبی برای مدیریت انرژی و احساسات فرزندانشان پیدا کنند.

خواهانم که با عشق و مهربانی خود، کودکان پرانرژی را در زندگی‌شان همراهی کنی و به آنها اعتماد آرامش و روحی آرام بدهی. با معلمان و مربیان همکاری کن تا این کودکان با استعداد و شگفتی خود را در زمینه‌ های مختلف به رخ بکشند.

خواهانم که در مسیر رشد و توسعه این کودکان رهبر و راهبرداشن باشی. به آنها انگیزه و خلاقیت بیشتری بده و در کنارشان باش تا به اهدافشان دست یابند.

من به تو ایمان دارم و به طرزی که تو بهتر می‌دانی، به دعایم پاسخ می‌دهی. با تو که همیشه پشت و پناه من هستی و از تواناییت در حل مشکلاتم مطمئنم. این دعا را با هدف رشد سالم و آرامش کودکان پرانرژی فرستاده‌ام تا آنها را یاری و کمک کنی.

سوره قرآن برای کودکان بیش فعال

سوره‌های مختلفی در قرآن کریم به خاطر محتوا و خصوصیات خود، می‌توانند برای کودکان بیش فعال مفید باشند. در ادامه، چند سوره را برای شما معرفی می‌کنم:

  1. سوره طه: خواندن این سوره برای کودکان بیش فعال بسیار موثر است و سبب آرامش روح و روان آنها می شود.
  2. سوره الرحمن: این سوره به تبیین بخشندگی و رحمت خداوند و نعمت‌های بی‌شمار او می‌پردازد. با خواندن و تدبر در این سوره، کودکان می‌توانند از لطف و کرم الهی آگاه شده و احساس سپاسگزاری و صمیمیت با خداوند را تقویت کنند.
  3. سوره قصص: خواندن این سوره برای رسیدن آرامش کودک بسیار موثر است. هر روز این سوره را در خانه ودر حضور کودک تلاوت کنید.
  4. سوره صف
  5. سوره سجده

همچنین بخوانید: کودک بیش فعال را چگونه درمان کنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو