طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن خوش طعم و قرمز رنگ مرحله به مرحله

منبع: آشمزی

4

1402/4/26

02:10


آبغوره را می توان به سادگی در خانه تهیه کرد و نیازی به صرف هزینه برای تهیه آن از مغازه ها نیست. از خواص آبغوره می توان به بهبود دهنده فشار خون، مفید برای پوست، ضد سرطان و… اشاره کرد. از آبغوره می توان در تهیه سالاد های مختلف استفاده کرد و چاشنی خوبی به […]

طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن خوش طعم و قرمز رنگ مرحله به مرحله

آبغوره را می توان به سادگی در خانه تهیه کرد و نیازی به صرف هزینه برای تهیه آن از مغازه ها نیست. از خواص آبغوره می توان به بهبود دهنده فشار خون، مفید برای پوست، ضد سرطان و… اشاره کرد. از آبغوره می توان در تهیه سالاد های مختلف استفاده کرد و چاشنی خوبی به سالاد ها به خصوص سالاد شیرازی داد. با استفاده از غوره انگور و کمی نمک و طی چند مرحله شما می توانید آبغوره خانگی و سالم خود را تهیه کنید. شاید فکر کنید که باید آبغوره را پس از تهیه در معرض خورشید قرار دهید اما باید گفت که قرار دادن آبغوره در معرض نور خورشید باعث ایجاد تغییرات شیمیایی زیانباری می شود. امروز در آشمزی طرز تهیه آبغوره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه آبغوره

غوره۱ کیلو
نمککمی

طرز تهیه آبغوره

مرحله اول: آماده کردن غوره ها

غوره ها را پاک کنید و دم آن را بگیرید. با دست چند بار غوره ها را چنگ بزنید. سپس غوره ها را در آبکش بریزید و بشویید. غوره ها را آبکشی کنید و روی یک پارچه پهن کنید تا آب آن گرفته شود.

مرحله دوم: آبمیوه گیری غوره ها

غوره ها را در آبمیوه گیری بریزید و آب آن را بگیرید. این کار را با مخلوط کن نیز می توانید انجام دهید. برای این کار ابتدا غوره ها را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. سپس تفاله های غوره را از صافی عبور دهید و آب غوره ها را در یک ظرف بریزید.

مرحله سوم: ریختن آب غوره در ظرف

آب غوره را در یک پارچ بریزید و برای مدتی در جایی دور از گرد و غبار بزارید تا کف روی آن بایستد و املاح و دانه هایی که از صافی رد کرده بودید نیز در ته پارچ ته نشین شود. سپس آب غوره ها را در شیشه یا بطری مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید تا هوا به داخل آن نفوذ نکند.

مرحله چهارم: نگهداری طولانی مدت آبغوره

برای نگهداری طولانی مدت آبغوره آن را با کمی نمک بجوشانید. با قاشق کف روی آن را بگیرید و حواستان باشد که حرارت گاز کم باشد و بعد از ۱۵ دقیقه گاز را خاموش کنید. در ادامه بزارید کمی ته نشین شود و سپس در بطری بریزید.

طرز تهیه آبغوره

طرز تهیه آبغوره

فوت و فن های طرز تهیه آبغوره

  1. غوره ای که استفاده می کنید بهتر است از نوع عسگری باشد که هسته ندارد و برای تهیه آبغوره بهتر است.
  2. دم غوره و چوب های آن را به خوبی جدا کنید تا آبغوره شما طعم گس نداشته باشید.
  3. بهتر است آبغوره را در شیشه های نسبتا کوچک نگهداری کنید تا به آسانی کپک نزند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو