طرز تهیه گراتن کدو سبز و پنیر پیتزا مجلسی و آسان با گوشت چرخ کرده

منبع: آشمزی

7

1402/4/26

02:10


گراتن کدو سبز یک غذای خوشمزه و پر از خاصیت هست که در تهیه آن از گوشت استفاده نمی شود. گراتن کدو سبز یک پیش غذای تقریبا رژیمی است که فاقد گلوتن بوده و مناسب تمامی افراد می باشد. از خواص کدو سبز می توان به خواص ضد پیری و چربی سوزی آن اشاره کرد […]

طرز تهیه گراتن کدو سبز و پنیر پیتزا مجلسی و آسان با گوشت چرخ کرده

گراتن کدو سبز یک غذای خوشمزه و پر از خاصیت هست که در تهیه آن از گوشت استفاده نمی شود. گراتن کدو سبز یک پیش غذای تقریبا رژیمی است که فاقد گلوتن بوده و مناسب تمامی افراد می باشد. از خواص کدو سبز می توان به خواص ضد پیری و چربی سوزی آن اشاره کرد همچنین کدو منبعی از ویتامین های مفید و ضروری برای بدنم نیز است. اگر شما از افراد مبتلا به دیابت هستید این غذا برای شما توصیه می شود چون کدو سبز از جمله مواد غیر نشاسته ای است که شما را سیر نگه می دارد و به درمان دیابت کمک می کند. امروز در آشمزی طرز تهیه گراتن کدو سبز راغ به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن کدو سبز

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
کدو۴ عدد
هویج۱ عدد
روغن زیتون۲ ق غذاخوری
نعناع خشکبه مقدار لازم
شیر۲ لیوان
آرد۲ ق غذاخوری
کره۱ ق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه گراتن کدو سبز

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

اگر گوشت را چرخ نکرده اید چرخ کنید سپس پیاز را پوست کنده و خرد کنید در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و پیاز را سرخ کنید. فلفل را شسته و به قسمت های کوچک خرد کرده و به تابه حاوی پیاز فلفل دلمه ای ها را اضافه کرده و فلفل دلمه ای ها را تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شود. سیر را نیز پوست بکنید و رنده کنید سپس گوجه فرنگی ها را شسته و با چاقو پوست آن را گرفته و خرد کنید. کدو را حلقه حلقه خرد کنید سپس هویج ها را پوست گرفته و مانند کدو حلقه حلقه کنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن و تفت دادن مواد

سیر و گوجه فرنگی را به مواد داخل تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهید سپس نمک و فلفل و سایر ادویه ها را اضافه کرده و هم بزنید. تا زمانی که آب درون تابه کمی خشک شود بزارید تابه روی حرارت باشد سپس از روی حرارت بردارید. کدو و هویج را با روغن زیتون و هویج ترکیب کرده و ادویه جات را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت کدو سبز در فر

فر را از قبل گرم کرده و روی دمای ۲۰۰ درجه گذاشته و به مدت نیم ساعت داخل فر بزارید. وقتی کدو سبز را از فر درآوردید مخلوط گوشت چرخ کرده و دیگر مواد را روی کدو سبز پخته شده بریزید.

مرحله چهارم: طرز تهیه سس

برای تهیه سس کره را ذوب کرده و آرد را در تابه بریزید و آن را سرخ کنید برای سرخ کردن می توانید مقدار کمی روغن در تابه ریبخته و آرد را اضافه کنید و مداوم هم بزنید یا می توانید این کار را بدونن روغن نیز انجام دهید وقتی مقداری رنگ آرد قهوه ای رنگ شد شعله را خاموش کنید. شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود و قوام بیاید. در آخر نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کرده و هم بزنید. مواد سس را از روی اجاق گاز بردارید.

مرحله پنجم: آماده شدن گراتن کدو سبز

سس آماده شده را روی گوشت چرخ کرده که به کدو سبز پخته شده اضافه کرده بودید اضافه کنید. مقداری پنیر پیتزا را نیز اضافه کرده و در فر گرم شده قرار داده و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه قرار دهید تا زمانی که طلایی شود.

طرز تهیه گراتن کدو سبز

فوت و فن های طرز تهیه گراتن کدو سبز

  1. برای تهیه سس زمانی که آرد را سرخ می کنید باید مدام هم بزنید و گرنه آرد می سوزد.
  2. وقتی پنیر پیتزا را اضافه کردید می توانید مقداری نعنا خشک یا آویشن در صورت سلیقه بپاشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو