طرز تهیه بامیه هندی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

4

1402/4/27

12:24


طرز تهیه بامیه هندی بامیه هندی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و اصیل هندی است که بافتی سبک و ترد دارد …

طرز تهیه بامیه هندی

طرز تهیه بامیه هندی , دستور پخت شیرینی بامیه هندی

بامیه هندی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و اصیل هندی است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، بامیه هندی طعمی عالی و فوق العاده دارد و برای سفره‌های افطار و سحر در ماه رمضان بسیار شیک و مقوی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه بامیه هندی در ادامه با طرز تهیه بامیه هندی همراه باشید.

مواد لازم برای بامیه هندی
آرد شیرینی ۱ پیمانه
آب ۱ و نیم پیمانه
روغن مایع ۳۰ گرم
شربت بار ۱ قاشق سوپ خوری
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۲ تا ۲ و نیم عدد

طرز تهیه بامیه هندی

مرحله اول

برای طرز تهیه بامیه هندی ابتدا مقداری آب را در یک تابه بریزید و سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند بعد آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده در تابه الک کنید.

مرحله دوم

سپس حرارت را خاموش کنید و با لیسک شروع به هم زدن آرد داخل تابه کنید تا آرد و آب کاملاً با هم مخلوط شوند، زمانی که آرد کاملاً با آب ترکیب شد و خمیر شکل گرفت و منسجم شد دوباره حرارت را روشن کنید و با لیسک مدام مخلوط را هم بزنید‌.

مرحله سوم

در هنگام هم زدن خمیر دقت کنید که خمیر را از اطراف تابه جمع کنید و به سمت وسط آن بیاورید و دوباره خمیر را در تابه پهن کنید و وقتی خمیر را جمع کردید آن را برگردانید تا تمام قسمت‌های خمیر حرارت ببیند و به اصطلاح آن را داغ بزنید.

مرحله چهارم

داغ زدن خمیر را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه انجام دادید دهید تا کاملاً رطوبت داخل خمیر کشیده شود و همینطور بافت آن یک دست و صاف شود بعد از این زمان تابه را از روی حرارت بردارید و خمیر را از تابه بیرون آورده و داخل ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله پنجم

سپس با لیسک خمیر را مدام زیر و رو کنید تا خمیر کمی خنک شود و حرارت آن از بین برود در نهایت خمیر باید ملایم باشد یعنی نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

اگر از تخم مرغ‌های بزرگ استفاده می‌کنید دو عدد کافیست اما اگر از تخم مرغ متوسط استفاده می‌کنید به مقدار دو و نیم تخم مرغ را داخل ظرف بریزید بعد تخم مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و عطر وانیل در آن‌ها خوب پخش شود.

مرحله هفتم

سپس نصف مقدار تخم مرغ‌ها را روی خمیر بریزید و شربت بار را که غلظت آن به اندازه غلظت عسل است به مواد اضافه کنید به غلظت شربت دقت کنید تا رقیق نباشد بعد با همزن برقی هم بزنید تا خمیر منسجم شود و بقیه تخم مرغ را بریزید.

مرحله هشتم

با همزن برقی مواد را مدام هم بزنید تا خمیر تشکیل شده نرم و لطیف و یکدست شود سپس با لیسک اطراف ظرف را تمیز کنید و بعد از آن خمیر تشکیل شده را داخل قیف بریزید و به دلخواه و سلیقه خودتان هر ماسوره‌‌ای که خواستید را روی آن قرار دهید.

مرحله نهم

بعد کف سینی یا قالب را چرب کنید و کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید اگر از کاغذهای روغنی نسوز استفاده نمی‌کنید حتماً روی کاغذ را هم با روغن مایع چرب کنید تا هنگامی که خمیر را روی آن پایپ می‌کنید به کاغذ نچسبد و ظاهر آن خراب نشود.

مرحله دهم

سپس با قیف روی کاغذ روغنی شکل و طرح دلخواه خودتان را با فاصله پایپ کنید و بعد سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزند.

مرحله یازدهم

دقت کنید که همه خمیر را در سینی فر پایپ نکنید و ابتدا تعدادی از شیرینی‌ها را آماده کنید و سرخ کنید و داخل شهد بگذارید و روی بقیه خمیر را با پلاستیک بپوشانید و بعد از این که مقداری از آن‌ها آماده شد بقیه خمیر را داخل قیف بریزید و درست کنید.

مرحله دوازدهم

در این فاصله مقداری روغن را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد وقتی که کناره‌های بامیه‌ها کمی طلایی رنگ شد سینی را از فر درآورید و به آرامی بامیه‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و داخل ظرف روغن بریزید.

مرحله سیزدهم

سپس اجازه دهید تا بامیه‌ها سرخ شوند وقتی که هر دو طرف بامیه‌ها طلایی رنگ شد آن‌ها را از داخل روغن بیرون بیاورید و در ظرف شهد ملایم که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و هم بزنید و بیرون بیاورید تا شهد کاملا به خورد بامیه‌ها برود و شیرین شوند.

مرحله چهاردهم

اگر می‌خواهید بامیه‌ها کم شیرین باشند آن‌ها را خیلی سریع از داخل شهد بیرون بیاورید ولی اگر می‌خواهید که میزان شیرینی بامیه‌ها بیشتر باشد اجازه دهید تا آن‌ها به مدت ۱ تا ۲ دقیقه داخل شهد غوطه ور باشند و کمی آن‌ها را داخل شهد جابجا کنید.

مرحله پانزدهم

سپس بامیه‌ها را از شهد بیرون بیاورید و داخل ظرف دیگری بچینید و با توجه به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، خلال بادام، کنجد و مغز فندق خرد شده را روی آن‌ها بریزید و بامیه‌ها را تزئین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو