چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود / بهترین زمان مصرف

منبع: مینویسم

9

1402/4/27

13:28


فلوکستین یک دارو برای درمان افسردگی می باشد. اما بهترین زمان مصرف این دارو کی می باشد. در این مقاله زمان مصرف فلوکستین گفته شده است.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود / بهترین زمان مصرف

فلوکستین دارویی برای بیماری های اعصاب و روان است که برای درمان اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، و برخی دیگر از مشکلات روانی تجویز می‌شود. اما چرا باید فلوکستین را صبح ها مصرف کنیم؟ در ادامه دلیل مصرف فلوکستین هنگام صبح را توضیح داده ایم.

چرا بهتر است فلوکستین را صبح مصرف کنیم

مصرف فلوکستین بهتر است مطابق دستورات پزشک شما صورت گیرد. ولی معمولا فلوکستین روزانه یک بار مصرف می‌شود و برخی از پزشکان توصیه می‌ کنند آن را در صبح یا بعد از صبحانه مصرف کنید. دلیل این توصیه این است که مصرف فلوکستین تا حدی می‌ تواند خواب‌ آلودگی را کاهش دهد و احتمال تأثیر منفی بر روی خواب را کمتر کند.

اما برخی افراد ممکن است این دارو را در ساعت‌های دیگری از روز مصرف کنند. همچنین، اگر پزشک شما داروی دیگری به همراه فلوکستین تجویز کرده باشد، ممکن است زمان مصرف این داروها با هم متفاوت باشد تا اثربخشی بهتر و کمترین تداخل‌ها ایجاد شود.

بنابراین، بهتر است همیشه دستورات پزشک خود را رعایت کنید و در صورتی که ابهامی در مورد زمان مصرف فلوکستین یا هر داروی دیگری دارید، با پزشک خود مشورت کنید. از تغییر زمان مصرف دارو بدون مشاوره پزشک خود خودداری کنید، زیرا می‌تواند تأثیر منفی بر روی درمان و بهبودی شما داشته باشد

مصرف قرص فلوکستین عوارض دارد؟

فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. بسیاری از افراد این دارو را بدون هیچ عارضه‌ی جانبی مهم مصرف می‌ کنند، اما برخی از افراد ممکن است به عوارض زیر برخورد کنند:

عوارض شایع:

  1. نشانه‌های خستگی و کم‌ انرژی
  2. خواب‌ آلودگی یا مشکلات خواب
  3. کاهش اشتها یا افزایش وزن
  4. اضطراب و عصبی‌ بودن
  5. تهوع و استفراغ
  6. اسهال یا یبوست
  7. کاهش یا افزایش دلخواه وزن

عوارض جانبی نادر و جدی‌ تر:

  1. افکار خودکشی یا تفکر‌های ناامن
  2. تغییرات شدید مزاج و افسردگی شدید
  3. اضطراب شدید یا خشم بیش از حد
  4. اختلالات خواب شدید
  5. افزایش ضربان قلب یا مشکلات قلبی
  6. افزایش خونریزی یا آسیب زخم‌ها

توجه داشته باشید که هرچند که عوارض جانبی نادر هستند، اما اگر هر گونه تغییر جدی در وضعیت روحی و جسمی خود را در طول مصرف فلوکستین مشاهده می‌کنید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو