روش های درمان انزال ضعیف

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/26

17:30


انزال ضعیف به کاهش مقدار مایع منی در انزال یا کاهش قدرت انزال اشاره دارد. ما در این مطلب از ساعد نیوز به روش های درمان این مشکل خواهیم پرداخت.

انزال ضعیف یک بیماری پیچیده ­است که می­تواند علل زیادی داشته باشد.انزال ضعیف به ندرت به عنوان اورژانس پزشکی در نظر گرفته می­شود اما، برای افرادی که مرتباً آن را تجربه می­کنند، می­تواند بسیار نگران کننده باشد.

درمان انزال ضعیف

روش های درمانی برای رفع انزال ضعیف به علت اصلی آن بستگی دارد. برخی از درمان های بالقوه این وضعیت، عبارتند از:

تمرینات عضلات لگن

در برخی موارد، پزشکان ممکن است انجام تمرینات کگل یا نوعی دیگر از تمرینات عضلات لگن را توصیه کنند. این تمرینات به تقویت عضلات کنترل کننده انزال کمک می کند. ممکن است به ویژه برای هر کسی که مشکلات انزال ناشی از پیری طبیعی است مفید باشد.تمرینات کگل شامل سفت و آزاد کردن عضلات کف لگن است. عضلات کف لگن عضلاتی هستند که مردم می توانند در صورت توقف جریان ادرار در میانه جریان، احساس کنند.

در مورد مردان، آنها باید هر بار 5 ثانیه عضلات را منقبض و سپس آنها را آزاد کنند. تکرار این روند 10 تا 20 بار در روز، یک مجموعه تمرین را کامل می کند.برای تقویت ماهیچه هایی که به شما در انزال کمک می کنند، می توانید تمرینات کگل را امتحان کنید. یک مطالعه کوچک، بهبود انزال زودرس پس از 12 هفته تمرین عضلات کف لگن، از جمله تمرینات کگل را نشان داد.

داروها

در حال حاضر هیچ داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان انزال ضعیف وجود ندارد. با این حال، پزشکان ممکن است چندین داروی مختلف برای تقویت عملکرد جنسی تجویز کنند. نوع دارویی که پزشک تجویز می کند به علت اصلی انزال ضعیف بستگی دارد.

مکمل

چند مکمل برای درمان انزال ضعیف تبلیغ شده است. با این حال، هیچ مدرکی در مورد عملکرد این محصولات وجود ندارد. و از آنجا که بسیاری از مکمل های گیاهی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، بدون مشورت با پزشک از آنها استفاده نکنید.

روان درمانی

یک پزشک ممکن است از فرد در مورد هرگونه عوامل روانشناختی که می تواند بر عملکرد جنسی وی تأثیر بگذارد، سوالاتی را بپرسد. در صورت لزوم، پزشک ممکن است فرد را به یک درمانگر یا روانپزشک از جمله روانپزشکان متخصص در مسائل جنسی ارجاع دهند.

مرد

سخن پایانی

در صورتی که فرد به طور مداوم، نه دوره ­ای، انزال ضعیف را تجربه می­کند باید به پزشک مراجعه کند.انزال ضعیف به ندرت به عنوان اورژانس پزشکی در نظر گرفته می­شود اما، برای افرادی که مرتباً آن را تجربه می­کنند، می­تواند بسیار نگران کننده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو