علت نشت اسپرم و مایع منی در مردان

منبع: ساعد نیوز

3

1402/9/26

14:59


تصور می شود منی فقط هنگام رابطه جنسی یا خودارضایی از آلت تناسلی مرد خارج می شود، اما برخی اوقات منی بدون تحریک جنسی از آلت تناسلی مرد خارج می شود.ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره علل نشت مایع منی بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

هنگام انزال مایع سفیدرنگی از آلت تناسلی مرد خارج می شود که منی نام دارد. این ماده از مایع منی ساخته شده که توسط پروستات و وزیکول های منی تولید می شود. وزیکول های منی غدد کوچکی هستند که پشت پروستات قرار دارند. به طور کلی تصور می شود منی فقط هنگام رابطه جنسی یا خودارضایی از آلت تناسلی مرد خارج می شود، اما برخی اوقات منی بدون تحریک جنسی از آلت تناسلی مرد خارج می شود.

نشت اسپرم در هنگام ادرار کردن

عوامل مختلفی می توانند در مشکل نشت اسپرم در هنگام ادرار نقش داشته باشند و این علل ممکن است در افراد متفاوت باشد. اگرچه خودارضایی بیش از حد به عنوان دلیل اصلی این موضوع می‌باشد، انزال رتروگراد که در آن مایع منی به مثانه می رود اغلب منجر به نشت مایع منی می شود. سایر مشکلات پزشکی مانند تغییر شکل اندام های تناسلی، کمبود روی، عفونت مزمن دستگاه ادراری تناسلی و سوء مصرف الکل نیز از علل نشت اسپرم هستند. کاهش استعمال دخانیات، کاهش مصرف الکل و مهمتر از همه، کاهش خودارضایی برای کاهش این مشکل مهم است.

نشت اسپرم در طول تعامل با همسر‎

برخی از مردان در هنگام صحبت جنسی با همسر یا شریک جنسی خود مشکل نشت اسپرم دارند. این ممکن است درست قبل از رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی یا صرفاً در حین صحبت کردن با شریک جنسی زندگی خود اتفاق بیفتد. علت دقیق این امر مشخص نیست و میزان اسپرم انزال شده از فردی به فرد دیگر متفاوت است. توجه داشته باشید در صورتی که آلت مرد در معرض تماس جنسی با پارتنر خود قرار گیرد ممکن است احتمال بارداری را افزایش دهد و همچنین در صورت ناقل بودن بیماری، آن را انتقال دهد. عملا هیچ راهی برای جلوگیری از نشت اسپرم وجود ندارد، به جز کنترل برانگیختگی جنسی. استفاده از کاندوم از همان ابتدا رابطه برای جلوگیری از هر نوع اتفاق ناخواسته بسیار مهم است.

مرد

نشت اسپرم هنگام مدفوع کردن

یکی دیگر از مشکلات رایج مردان، ترشح مایع منی در حین مدفوع یا اجابت مزاج می باشد. فرآیند تولید مایع منی ثابت است و بیضه ها به تولید سطح مشخصی از منی کمک می کنند در حالی که غدد پروستات بیشتر آن را تولید می کنند. هنگامی که اعصاب ضعیف می شوند یا غدد پروستات دچار احتقان می شوند، ممکن است منجر به نشت اسپرم در حین استفاده از توالت شود. شایع ترین علل، برانگیختگی مکرر آلت بدون انزال و افراط در افکار شهوانی می باشد.

سخن پایانی

اگر خروج منی پس از ادرار به طور دائم اتفاق نمی‌افتد، نیازی به درمان نمی‌باشد؛ اما در صورتی که این اتفاق به طور مداوم تکرار می‌شود، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اگر خروج منی به دلیل ورود اسپرم به مثانه باشد مادامی که تمایل به بچه‌دار شدن ندارید نیازی به درمان ندارد. برای درمان این حالت بسته به دلیل ایجادکننده آن اقدام می‌شود. ممکن است حالتی تحت عنوان انزال خشک تجربه شود و در صورتی که در ادرار نشانه‌ای از منی نباشد ممکن است مشکل از عوامل سازنده مایع منی باشد. اگر این حالت در نتیجه جراحی پروستات یا دیگر اندام داخلی ایجاد شود، ممکن است درمان آن دشوارتر باشد. برای درمان این حالت ممکن است از داروهایی همچون داروهای فشار خون یا ضد آلرژی و التهاب استفاده شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو