علائم و نشانه های ضعیف بودن انزال در مردان

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/24

12:59


انزال ضعیف می تواند باروری را کاهش دهد یا ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.ما در این مطلب از ساعد نیوز علائم انزال ضعیف را بیان می کنیم.

انزال ضعیف به کاهش مقدار مایع منی در انزال یا کاهش قدرت انزال اشاره دارد. پزشکان همچنین ممکن است انزال ضعیف را انزال تأخیری یا مهار شده بنامند.

علائم انزال ضعیف در آقایان

اغلب افراد ضعف انزال را به صورت دوره­ای تجربه می­کنند.انزال ضعیف به این معناست که فرد تحریک جنسی شده باشد و میل به انزال داشته باشد اما یکی یا هر دو حالت زیر مانع آن شود:

  • کاهش توان فرد برای انزال(انزال نارس)

  • کاهش حجم مایع منی

  • انزال ضعیف ممکن است منجر به کاهش شدت ارگاسم فرد نیز شود که این حالت با بالارفتن سن افزایش می­یابد.

طبق گزارش انجمن بین المللی پزشکی جنسی، متوسط ​​حجم مایع منی در هر انزال از 1.25 تا 5 میلی­لیتر متغیر بوده و این مقدار معادل یک چهارم تا 1 قاشق چایخوری مایع منی است.

نکتۀ مهم این است که حجم مایع منی از زمانی به زمان دیگر(یک فرد در انزال های متعدد خود می­تواند حجم متفاوتی از مایع منی را داشته باشد.) و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.فردی که چندین روز انزال نداشته نسبت به فردی که اخیراً انزال داشته، حجم مایع منی بیشتری خواهد داشت.

باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه برخی از مردان، حجم کمی از مایع منی را موقع انزال دارند اما بطور کلی از کیفیت و کمیت خوبی از اسپرم برخوردارند.بر اساس بررسی های انجام شده در سال 2016، داشتن حجم انزالی کمتر از 2 میلی­لیتر در دو نوبت جداگانه می­تواند نشانۀ یک اختلال مهم پزشکی باشد.

زن و مرد

سخن پایانی

اگر افراد دوره های مداوم انزال ضعیف را دارند بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. انزال ضعیف بندرت یک مشکل جدی پزشکی است. با این حال، کسی که مرتباً آن را تجربه می کند ممکن است از وضعیت خودش نگران شود. اگر فردی به مدت 6 ماه دارای دوره های انزال ضعیف است، باید با پزشک مشورت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو