جاهای دیدنی بوشهر | جاذبه ها گردشگری و تفریحات این شهر زیبا

جاهای دیدنی بوشهر | جاذبه ها گردشگری و تفریحات این شهر زیبا


منبع: تاپ ناز

4

1402/4/28

17:21


جاهای دیدنی بوشهر | جاذبه ها گردشگری و تفریحات این شهر زیبا

بوشهر یکی از شهرهای بندری در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس است که مکان های دیدنی و بناهای تاریخی زیادی دارد. زمانی در بوشهر تجارت دریایی با هند و آفریقا رونق بسیار داشت و تاجران زیادی در آن فعالیت داشتند.

جاهای دیدنی بوشهر | جاذبه ها گردشگری و تفریحات این شهر زیبا

اکنون این شهر زیبا یکی از مقصد های اصلی سفر به جنوب است که به دلیل جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی و سواحلی که دارد سالانه میزبان گردشگران زیادی است. در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی بوشهر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

عمارت ملک

عمارت ملک

عمارت ملک یکی از جاهای دیدنی و تاریخی بوشهر است که حدود 100 سال قدمت دارد و در زمان قاجار به سبک معماری قدیمی جنوبی و با مصالح بومی ساخته شده است. صاحب این عمارت یکی از تجار و بازرگان های مشهور و ثروتمند بوشهر به نام محمد مهدی ملک التجار بود.

عمارت ملک

این عمارت قسمت های مختلفی مانند شاه نشین، سالن مهمانی و ضیافت، سالن ملاقات، اتاق ها و حیاط و ایوان های مختلف دارد که بعد ها توسط نظامیان انگلیسی تسخیر و به مقر نظامی انگلیسی ها تبدیل شد.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی اهواز و جاهای قشنگ این شهر که حتما باید ببینید

عمارت گلشن

عمارت گلشن

عمارت گلشن یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر است که در خیابان خلیج فارس قرار دارد و متعلق به دوران قاجار است. این عمارت سه طبقه حدود 170 سال پیش در محله قدیمی بهبهانی بوشهر به سبک بیت میلانی ساخته شد.

عمارت گلشن

عمارت گلشن از یک حیاط مرکزی تشکیل شده است که دور تا دور آن اتاق های پنج دری با درهای چوبی و ساختمان اصلی قرار گرفته است و چهار پله ی مارپیچی به سمت پشت بام دارد.

عمارت گلشن

طبقه اول شامل آشپزخانه، آب انبار، حمام دستشویی و محل سکونت خدمه است و طبقه دوم و سوم برای سکونت اهل خانه ، انجام امور تجاری و پذیرایی از مهمان ها می باشد. این عمارت در حال حاضر متعلق به سازمان میراث فرهنگی است و بنیاد ایران شناسی بوشهر در آن مستقر است.

ساحل ریشهر بوشهر

ساحل ریشهر بوشهر

ساحل ریشهر یکی از جاهای دیدنی بوشهر است که در جنوب بندر بوشهر قرار دارد. این منطقه دارای تاریخی بسیار کهن است. آجر نوشته های ایلامی نشان می دهد که این منطقه در زمان قدیم لیان نامیده می شد.

ساحل ریشهر بوشهر

در این پارک می توانید طبیعت زیبای سواحل خلیج فارس و غروب زیبای خورشید را تماشا کنید و از امکانات تفریحی مانند قایق سواری، شنا و پیاده روی لذت ببرید.

مطلب مشابه: جاذبه های گردشگری تبریز | مکان های دیدنی و تفریحی بی نظیر و قشنگ

پارک ساحلی شغاب

پارک ساحلی شغاب

پارک ساحلی شغاب یکی از پارک های قدیمی بوشهر است که در خیابان بهمنی واقع شده است. امکانات تفریحی ، رفاهی و سرگرمی ، فضای زیبا و طراحی این پارک ساحلی و همچنین شرایط خوب برای شنا و آب تنی در دریا باعث محبوبیت زیاد این پارک و جذب گردشگران بسیار می شود.

پارک ساحلی صدف

پارک ساحلی صدف

پارک ساحلی صدف یکی از پارک های معروف بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس است. این پارک فضای سرسبز و بسیار زیبا و امکانات رفاهی مانند آلاچیق برای تفریح و استراحت دارد به همین علت مقصد مسافران زیادی است.

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک در 145 کیلومتری بوشهر و بین شهرستان های دشتی و دیر واقع شده است و به عنوان یکی از بزرگ ترین و زیباترین کوه های نمکی در ایران و خاورمیانه شناخته می شود.

گنبد نمکی جاشک

این کوه نمکی فعال دارای یخچال های نمکی ، گنبدهای نمکی، آبشارهای نمکی، غارهای نمکی، پدیده تخت دیو و کانی ها و بلورهای نمکی در رنگ های سفید، قهوه ای، نارنجی، زرد، مشکی و قرمز هستند.

مطلب مشابه: جاهای گردشگری کرمان و مکان های دیدنی و زیبای این شهر

بازار قدیم بوشهر

بازار قدیم بوشهر

بازارهای قدیمی و سنتی هر شهر یکی از جاذبه های دیدنی آن است. بازار بوشهر نیز یک بازار قدیمی و تجاری است که در جنوب شهر قرار دارد.

بازار قدیم بوشهر

این بازار در دوران قاجار با معماری بسیار زیبایی ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از مکان های دیدنی و مراکز خرید سوغاتی و صنایع دستی شناخته می شود که در آن محصولاتی مانند انواع خشکبار، تنقلات محلی، پارچه های دست بافت، قالیچه های سنتی و… به فروش می رسند.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی بندر عباس و لیست جاهای دیدنی و تاریخی با تصاویر

نخلستان های سرسبز بوشهر

نخلستان های سرسبز بوشهر

نخلستان یکی از معروف ترین مکان های گردشگری استان بوشهر است. بوشهر بیش از 39 هزار هکتار جنگل نخل و 6 میلیون اصله نخل دارد.

نخلستان های سرسبز بوشهر

نخل های سرسبز و بلند قامت در ورودی اکثر شهر های آن دیده می شوند و بیشترین نخل ها در دشتستان، آبپخش، جم و دشتی قرار دارند.

نخلستان های سرسبز بوشهر

آب انبار قوام

آب انبار قوام

آب انبار قوام مربوط به دوران قاجاریه است و 150 سال قدمت دارد. در زمانی که آب لوله کشی نبود، این آب انبار محل تامین آب شرب مردم بوشهر بود و رونق بسیار زیادی داشت. معماری این آب انبار به سبک معماری بناهای محلی و از سنگ های رسوبی است.

آب انبار قوام

آب انبار قوام یکی از جاهای دیدنی بوشهر است و می توانید از آن بازدید کنید. البته فقط قسمتی از آن روی زمین قرار دارد و قابل دیدن است و بخش اصلی زیر خاک قرار گرفته است که اکنون بازسازی شده و تبدیل به یک رستوران سنتی شده است.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی مازندران و جاهای دیدنی آن برای گردشگران شمال با عکس

ساحل آب شیرین کن

ساحل آب شیرین کن

ساحل آب شیرین کن هم یکی از پارک های ساحلی زیبای بوشهر است که در خیابان بهمنی واقع شده است. این پارک منظره ی بسیار زیبا و چشم نوازی دارد و در کنار ساحل آلاچیق هایی برای تفریح و استراحت دارد.

ساحل آب شیرین کن

همچنین در اطراف این پارک ساحلی، کافی شاپ، رستوران و بوفه هایی که غذاهای محلی و فست فود عرضه می کنند وجود دارند و یکی از بهترین مقصد های تفریحی و توریستی بوشهر محسوب می شود.

موزه رئیس علی دلواری

موزه رئیس علی دلواری

رئیس علی دلواری یکی از سرداران مبارزه با استعمار بود و در دوران جنگ ایران و عراق فعالیت های مهمی در جنبش ملی ایران داشت. خانه ی او در روستای دلوار در سال 1376 به ثبت ملی رسیده و در حال حاضر تبدیل به موزه ای برای گردشگران شده است.

موزه رئیس علی دلواری

این موزه با رنگ سفید و گچ بری های زیبا مزین شده است و از آثار موجود در این موزه می توان به وصیت نامه رئیس علی دلواری، عکس ها، اشیاء و اسناد مربوط به دوران جنگ های ایران و عراق و همچنین جنبش ملی ایران اشاره کرد.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی رشت و جاهای دیدنی بی نظیر این شهر شمالی زیبا

موزه دریانوردی

موزه دریانوردی

موزه دریانوردی یا عمارت کلاه فرنگی یکی از جاذبه های بوشهر است که در محله بهمنی قرار دارد. این موزه به دوران قاجار تعلق دارد و در ساختمان کنسولگری و کلاه فرنگی ساخته شده است.

موزه دریانوردی

این عمارت به عنوان مقر نمایندگی سیاسی خلیج فارس در منطقه، در اختیار انگلیسی ها بود و در سال 1325 پس از انتقال نمایندگی انگلیس به بحرین، در اختیار دولت ایران و بعد از آن در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت.

موزه دریانوردی

آثاری مانند کشتی قدیمی پرسپولیس، نقشه ها و نقشه برداری های دریایی، اشیاء و تجهیزات مرتبط با دریانوردی، دوات و تسلیحات جنگی در این موزه نگهداری می شوند.

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت در سال 1278 توسط احمد خان دریابیگی حکمران بوشهر ساخته شده است. معماری این مدرسه از چوب است و پنجره های آن با شیشه های رنگی کار شده است.

مدرسه سعادت

این مدرسه محل تحصیل بسیاری از پزشکان ، شاعران و فرمانده ها و رزمنده های جنگ بوده است و اکنون اشیاء و عکس های مربوط به مدرسه در آن نگهداری می شوند و بخشی از آن به گالری هنری برای فروش صنایع دستی و سوغات بوشهر اختصاص دارد.

مدرسه سعادت

عمارت کازرونی

عمارت کازرونی مربوط به دوران قاجار است و معماری سنتی و زیبایی دارد. ابتدا مالک این عمارت یکی از تاجران مشهور به نام محمدرضا کازرونی بود اما پس از گذشت زمان و تغییر مالکان ، این عمارت به مسکن فرماندار شهر تبدیل شد و سپس به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی ، به عنوان یک موزه مربوط به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اختصاص پیدا کرد.

عمارت کازرونی

عمارت کازرونی سه طبقه دارد که در طبقه اول آن، سالن هایی با دکوراسیون و آثار هنری قابل توجه وجود دارد. همچنین در طبقه دوم و سوم اتاق هایی با دکوراسیون سنتی و قدیمی مشاهده می شود.

قلعه نصوری

قلعه نصوری

قلعه ی نصوری یک قلعه تاریخی است که در شهرستان کنگان و در شهر بندر طاهری واقع شده است. این قلعه که قلعه شیخ هم نام دارد حدود 180 سال پیش و در دوران قاجار به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شده است.

قلعه نصوری

در ساخت این قلعه از سنگ های بزرگ و گل و گچ استفاده شده است و با گچ بری های زیبا به شکل پرندگان ، گل و شاخه و برگ و نقش های دیگر مزین شده است.

مسجد جامع بردستان

مسجد جامع بردستان

مسجد جامع بردستان یکی از اولین مساجدی است که در بوشهر ساخته شده است که قدمت آن به قرون ابتدایی اسلام برمی گردد.

مسجد جامع بردستان

این بنای هزار ساله با وجود آسیب های زیادی که دیده است بسیار محکم و استوار است. معماری این مسجد یک ساختمان سفید به سبک ایرانی و اسلامی است و گچ بری های زیبایی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو