آشنایی با انواع محل اقامت به هنگام سفر

آشنایی با انواع محل اقامت به هنگام سفر


منبع: فوت و فن

3

1402/4/28

22:54


به هنگام سفر ممکن است با انواع مختلف محل اقامت روبه‌رو شوید و ندانید که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است.

آشنایی با انواع محل اقامت به هنگام سفر

به هنگام سفر ممکن است با انواع مختلف محل اقامت روبه‌رو شوید و ندانید که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است. در این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی انواع محل اقامت، ویژگی‌های آن‌ها و مناسب بودن هر کدام بسته به سفر شما بپردازیم.

هتل

هتل‌ها می‌توانند امکانات بسیار زیادی را در اختیار مهمانان خود قرار بدهند و در همه سطح نیز وجود دارند. سطح ستاره هتل‌ها اغلب توسط کشور تعیین می‌شود و مقام یا سازمانی جهانی دخالتی در آن ندارد. از همین رو، شاید یک هتل پنج ستاره در یک کشور، همانند یک هتل چهار ستاره در کشوری دیگر باشد. به طور کلی، هتلی یک ستاره اتاقی ساده با لوازم ضروری را درون خودش دارد و بعید است که همراه با استخر، بار یا چیز دیگری باشد.

با بالا رفتن تعداد ستاره‌ها نیز مزایا و امکانات هتل همچون مبلمان زیباتر، امکانات بیشتر در داخل اتاق و همچنین اطراف هتل نیز بیشتر می‎شوند. در اتاق‌ها احتمالاً تلویزیون‌های بزرگتر و بهتر، تختخواب‌های راحت‌تر و در برخی موارد صندلی توالت گرم‌کن و… نیز وجود خواهند داشت. در اطراف هتل نیز استخر، امکانات تناسب اندام، اسپا، بار و رستوران‌های متعدد نیز به چشم خواهد خورد.

علاوه بر این، سطح ستاره‌های هتل تعیین‌کننده خدمات آن نیز است. هتل‌های با رتبه بالاتر کارکنان بیشتر، خدمات پیشخدمت و نگهبان ۲۴ ساعته دارند و همه تلاش خودشان را می‌کنند تا مهمانان بتوانند شگفت‌انگیزترین اقامت ممکن را داشته باشند.

آپارتمان یا اتاق اجاره‌ای

آپارتمان، اتاق، کلبه، کابین یا ویلا برای اقامت‌های طولانی‌تر یا برای کسانی که به دنبال داشتن فضای خصوصی بیشتر هستند یا دوست دارند خودشان آشپزی کنند، گزینه بسیار عالی به شمار می‌رود. بسیاری از این مکان‌های اجاره‌ای همراه با اثاثیه و امکانات بسیار خوب ارائه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند تا اقامت راحتی داشته باشید. ویلاها در کشورهای گرم حتی ممکن است در داخل خود استخر نیز داشته باشند.

خوابگاه یا هاستل

هاستل‌ها اغلب ارزان‌ترین نوع اقامت را ارائه می‌دهند و معمولاً اتاق‌های مشترک با تخت‌های دو طبقه هستند اما برخی از آن‌ها اتاق‌های خصوصی نیز دارند. این خوابگاه‌ها اغلب اوقات امکاناتشان به‌صورت مشترک است و حوله یا لوازم بهداشتی نیز در اختیار شما قرار نمی‌دهند و باید خودتان آن‌ها را تهیه کنید.

با این وجود، هاستل‌ها گزینه‌های اقامتی بسیار فوق‌العاده‌ای هستند. آن‌ها معمولاً فضایی دوستانه دارند و برای آشنا شدن با افراد تازه عالی هستند. این در حالی است که اغلب آن‌ها نیز در مکان‌های بسیار خوب در داخل شهرها و در اطراف جاذبه‌های گردشگری عالی قرار دارند.

مهمان‌خانه

مهمان‌خانه‌ها نیز فوق‌العاده هستند و معمولاً نیز به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند. میزبانان اغلب اوقات به ملک خود افتخار می‌کنند، اثاثیه خوبی دارند و حس خانه خودتان را به شما انتقال می‌دهند. مهمان‌خانه معمولاً امکانات بیشتری همانند حمام و آشپزخانه دارند. غذای خانگی نیز از جمله ویژگی‌های بسیار محبوب مهمان‌خانه‌ها به شمار می‎رود.

استراحتگاه یا ریزورت

یکی دیگر از محل‌های اقامت به هنگام سفر در استراحتگاه یا ریزورت است. استراحتگاه‎‌ها معمولاً مستقل هستند و همه امکانات مورد نیاز شما را درون خودشان دارند و می‌توانند برای گذراندن یک تعطیلات خانوادگی عالی باشند. آن‌ها معمولاً در مکان‌های بسیار خوب قرار گرفته‌اند و برای تعطیلات ماه عسل نیز گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

کلبه‌های اسکی

کلبه‌ها نوع متداول اقامتگاهی هستند که در پیست‌های اسکی دیده می‌شود. این کلبه‌ها به‌خاطر فضای داخلی دنج و ساختار خوب حس خانه را دارند و اغلب اوقات نیز دارای نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه هستند. این کلبه‌ها ممکن است ویژگی‌های برجسته دیگری همچون سونا یا اتاق بخار، جکوزی و گاهی اوقات یک استخر کوچک نیز داشته باشند. یکی از بزرگترین مزایای کلبه‌ها در پیست‌های این است که اغلب اوقات از شما پذیرایی می‌شود و صبحانه، چای بعدازظهر، کیک و همچنین شام را به شما ارائه می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو