معرفی سریال عشق کوفی ؛ بازگشت تلویزیون به پخش آثار تاریخی و مذهبی!

معرفی سریال عشق کوفی ؛ بازگشت تلویزیون به پخش آثار تاریخی و مذهبی!


منبع: پلازا

9

1402/4/29

11:52


معرفی سریال عشق کوفی ؛ بازگشت تلویزیون به پخش آثار تاریخی و مذهبی!

سریال عشق کوفی یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی مناسبتی محسوب می‌شود که برای محرم 1402 آماده شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا با معرفی کامل این سریال جدید همراه شما شویم.

ساختن یک اثر مناسبتی برای ماه محرم و خصوصا ده روز اول آن، امری مرسوم بود که در دهه 80 تلویزیون به چشم می‌خورد. این آثار یا به روایت داستانی عبرت آموز مانند سریال‌های شب دهم، سفر سبز، وفا، فرات و…. می‌پرداختند و یا یک اثر تاریخی و مذهبی مانند معصومیت از دست رفته، طفلان مسلم و گل سرسبدشان مختارنامه بودند. مختارنامه یکی از پرهزینه‌ترین و کامل‌ترین پروژه‌های روایت عاشورا بود و آنقدر از تلویزیون بازپخش شد که در فضای مجازی تبدیل به سوژه کاربران شده بود و نسبت به پخش بیش از حد آن و ساخته نشدن یک اثر مناسب محرم، معترض بودند. در این مطلب با بهترین سریال‌های محرم ایرانی آشنا شوید.

اما امسال گویی از مختارنامه خبری نیست و سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم به ساخت سریال مناسبتی جدیدی به نام عشق کوفی گرفته است. این اثر به کار‌گردانی حسن آخوندپور، نویسندگی فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی ساخته شده است. همچنین سعید سعدی کارگردانی آن را برعهده دارد. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی سریال عشق کوفی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال عشق کوفی

اولین سوالی که پیش می‌آید این است که سریال عشق کوفی کی پخش میشه و چه زمانی باید آن را تماشا کنیم که در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. ژانر سریال عشق کوفی درام، تاریخی و عاشقانه است. این اثر از تاریخ 29 تیر 1402 به روی آنتن می‌رود و هرهفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 20:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. بازپخش هر قسمت این اثر نیز روز بعد 1 بامداد، 10 صبح و 14 بعداظهر خواهد بود. اگر سوال شما این است که سریال عشق کوفی چند قسمت است؟ باید بگوییم تعداد قسمت های سریال عشق کوفی 15 قسمت است و پخش آن تا شهریور ماه و اربعین ادامه‌دار می‌شود.

داستان سریال عشق کوفی

داستان سریال عشق کوفی

در این بخش با خلاصه سریال عشق کوفی همراه شما هستیم. داستان این سریال در سال 61 هجری قمری اتفاق می‌افتد و در آن شاهد روایتی از عشق پسری کماندار به نام هلال از خاندان علوی و دختری نازپرورده به نام نائله از خاندان عثمانی هستیم که درگیر مسایل سیاسی-مذهبی دوران می‌شود. داستان در زمان ورود مسلم به کوفه و حوادث کربلا رخ می‌دهد. اگرچه قصه سریال تخیلی است اما در آن شخصیت‌های حقیقی این دوران را نیز خواهیم‌ دید.

بازیگران سریال عشق کوفی

نوبت آن رسیده تا با هنرپیشه‌های این سریال آشنا شویم که از نام‌های آشنای بازیگری ایران هستند. با بیوگرافی این بازیگران همراه شما خواهیم بود.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی

لعیا زنگنه بازیگر ایرانی متولد 14 مرداد 1344 است که بازیگری را از سال 1371 و تئاتر شروع کرد. او سپس در سال 1374 وارد تلویزیون شد و با سریال در پناه تو درخشید و در سال بعد با فیلم راز مینا وارد سینما شد. زنده یاد امین تارخ این بازیگر را کشف کردند و دو پیشکسوت بزرگ یعنی مرحوم محمد علی کشاورز و خانم ثریا قاسمی هدایت او را برعهده گرفتند. از آثار مهم دیده شده خانم زنگنه باید به سریال‌های در قلب من، تولدی دیگر، مدار صفر درجه، مادرانه، پشت بام تهران، پدر، آقازاده، فیلم‌های تکیه بر باد، رئیس، جرم، این زن حقش را می‌خواهد و قاتل اهلی اشاره کنیم. لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی نقشی اصلی دارد.

نادر سلیمانی

بازیگران سریال عشق کوفی

نادر سلیمانی بازیگر اهل ایرانی در 14 اسفند سال 1345 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1372 و مجموعه پرواز ۵۷ کار خود را شروع کرد و سپس با ساعت خوش و باغ مظفر مهران مدیری به خوبی دیده شد. آقای سلیمانی فعالیت سینمای خود را در سال 1375 و فیلم لاک‌پشت شروع کرد و عمدتا ایفاگر نقش‌های طنز بوده است. از جمله آثار این بازیگر باید به سریال‌های پیامک از دیار باقی، قهوه تلخ، کلاه پهلوی، ستایش، محله گل و بلبل، فیلم‌های نصف مال من، نصف مال تو، نهنگ عنبر، ۵۰ کیلو آلبالو و ضد اشاره کنیم. او برای ایفای نقش در فیلم ضد برنده جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

سعید شریف

هنرپیشه های سریال عشق کوفی

سعید شریف بازیگر ایرانی در دهه 60 به دنیا آمد‌. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و نخست در سریال ششمین نفر و سپس در آخرین بازی حضور پیدا کرد. این هنرپیشه با ایفای نقش احمد در سریال یاغی بسیار دیده شد و در سریال عشق کوفی نقش هلال جوانی علوی با مهارت بالا در کمانداری را ایفا می‌کند.

شبنم قربانی

زمان پخش سریال عشق کوفی

شبنم قربانی بازیگر ایرانی متولد 19 تیر 1368 است. او بازیگری را از  سال 1396 و تئاتر آغاز کرد. در سال 1397 خانم قربانی با سریال لحظه گرگ و میش موفق به حضور در تلویزیون شده و در سینما نیز با فیلم برف حضور پیدا کرد. شهرت خانم قربانی به سریال ملکت گدایان برمی‌گردد و در فیلم مرد بازنده نیز حضور داشته است. شبنم قربانی نقش نائله دختر عثمانی را در عشق کوفی بازی می‌کند.

سایر هنرپیشه های سریال عشق کوفی عبارتند از:

  • حسین سلیمانی
  •  نادر فلاح
  • سوگل طهماسبی
  • مریم کاویانی
  • مهسا مهجور
  • محمد اشکان‌فر
  • مژگان اخلاقی
  • جمال‌الدین بیات
  • معصومه زینتی‌صافی
  • احسان محسنی‌کیاسری
  • عمار تفتی
  •  سید‌جواد هاشمی
  • ثریا قاسمی
  • و…

نقد سریال عشق کوفی

هنوز این سریال آنقدر پیش نرفته که به بررسی آن بپردازیم. اما به چند نکته مهم درباره سریال اشاره می‌کنیم. این مجموعه اگرچه به عنوان درامی تاریخی ساخته شده و قرار است برشی از حوادث کربلا را نشان مخاطب دهد اما به گفته سازندگان نمی‌توان آن را با سریالی مثل مختارنامه که یک پروژه بزرگ تاریخی است، مقایسه کنیم.

اما از طرف دیگر این مجموعه بازگشت تلویزیون پس از چندین سال به سریال‌های مناسبتی محرم خصوصا با ژانری تاریخی محسوب می شود که قصه محور است و می‌تواند آغازگر تولیدات جدید در این ژانر و سبک برای ماه محرم باشد.

کلام آخر

نقد سریال عشق کوفی

در این مقاله با معرفی بررسی سریال عشق کوفی شبکه سه همراه شما بودیم و آخرین اخبار و اطلاعات آن را مرور کردیم. موضوع سریال عشق کوفی اگرچه نو نیست و بارها به آن پرداخته شده اما زاویه نگاهی جدید دارد و مهمتر از همه این اثر بازگشت تلویزیون پس از چندین سال به سریال‌های مناسبتی محرم به حساب می‌آید‌. آیا شما نیز قصد دانلود سریال عشق کوفی را دارید؟ به نظر شما این سریال چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ چه پیشنهاداتی برای ساخت سریال‌های مناسبتی می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو