پد خنک کننده یا همان کول پد لپ تاپ یک لوازم جانبی ضروری برای افرادی است که از لپ تاپ خود برای مدت طولانی به خصوص برای بازی یا کارهای سنگین استفاده می کنند.فن های خنک کننده لپ تاپ برای خنک نگه داشتن لپ تاپ شما با ایجاد یک لایه جریان هوای اضافی در اطراف پایین دستگاه طراحی شده اند. بهترین پدهای خنک کننده لپ تاپ حتی دارای ویژگی های اضافی مانند پایه های داخلی یا طراحی های ارگونومیک برای بهبود تجربه کلی شما هستند. هنگام خرید پد خنک کننده، حتماً اندازه و سازگاری آنها با لپ تاپ خود و همچنین عملکرد خنک کننده و هر ویژگی اضافی که ممکن است، برای شما مفید باشد را در نظر بگیرید. در این مقاله سلام دنیا 5 نمونه از بهترین کول پد و فن خنک کننده لپ تاپ را مورد بررسی قرار می دهیم.

5 نمونه از بهترین کول پد و فن خنک کننده لپ تاپ

1. پد خنک کننده Master NotePal X-Slim (کول پد گیمینگ)

  • وزن: 1.6 پوند | سایز لپ تاپ: تا 17 اینچ
  • پورت های اضافی: 1xUSB | ارتفاع قابل تنظیم: دارد

این پد خنک‌کننده لپ‌تاپ علیرغم شیک و سبک بودن، می‌تواند حتی لپ‌تاپ‌های سایز بزرگ تا اندازه صفحه نمایش 17 اینچی را در خود جای دهد.این امر آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین پدهای خنک کننده لپ تاپ گیمینگ تبدیل می کند. اگرچه هیچ گزینه ای برای تنظیم سرعت فن در اینجا وجود ندارد، اما شما دو تنظیم ارتفاع مختلف برای قرارگیری بهینه دریافت می کنید.


حتما بخوانید: معرفی 5 مدل از بهترین پاور بانک لپ تاپ با ویژگی و مشخصات


این فن خنک‌کننده لپ‌تاپ از یک پورت USB برای کارکردن استفاده می‌کند، اما خوشبختانه، کابل USB دارای طراحی عبوری است، به این معنی که لازم نیست یک پورت USB را برای وصل کردن به این فن درگیر کنید. هزاران بررسی مثبت در آمازون دارد که این فن خنک کننده لپ تاپ را به دلیل عملکرد و سهولت حمل آن تحسین می کند.

  • مزایا: حمل آسان در کیف، می تواند لپ تاپ های بزرگ را روی خود جا دهد.
  • معایب: نمی توان سرعت فن را تنظیم کرد، ممکن است برای لپ تاپ های دارای دریچه های جانبی موثر نباشد.

پد خنک کننده Master NotePal X-Slim

2. فن خنک کننده OImaster Laptop

  • وزن: 1.2 پوند | سایز لپ تاپ: حداکثر 15 اینچ
  • پورت های اضافی: خیر | ارتفاع قابل تنظیم: دارد

از آنجایی که به خودی خود یک پد خنک کننده نیست، پس لازم نیست نگران نصب لپ تاپ خود روی آن باشید. از جنبه منفی، شما جایگاه برجسته و مایل را که اکثر پدهای خنک کننده لپ تاپ ارائه می دهند، ندارید. این فن خنک کننده دارای دو پایه با تنظیمات ارتفاع قابل تنظیم برای تنظیم لپ تاپ شما می باشد. همچنین می توانید از آنها برای پشتیبانی از تبلت و گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

خود فن دارای تنظیمات سه سرعته است و حتی می توانید آن را به صورت عمودی قرار دهید تا از آن به عنوان فن رومیزی استفاده کنید، کاری که هیچ فن خنک کننده لپ تاپ دیگری نمی تواند انجام دهد. با این حال، اگر یک لپ‌تاپ مخصوص بازی با دریچه‌هایی در پایین یا درگاه‌هایی در پشت دارید، ممکن است این فن برای شما مفید نباشد.

  • مزایا: می توان از آن برای خنک کردن دستگاه های دیگر استفاده کرد، به راحتی می توان با آن سفر کرد.
  • معایب: برای لپ‌تاپ‌هایی با دریچه‌های پایین یا درگاه‌های پشتی مفید نیست.

 فن خنک کننده OImaster Laptop

3. فن خنک کننده KLIM Cool + Metal

  • وزن: 0.9 پوند | سایز لپ تاپ: همه سایزها
  • پورت های اضافی: خیر | ارتفاع قابل تنظیم: ندارد

فن خنک کننده KLIM Cool + Metal همچنین همراه با چندین پایه مکش در اندازه ها و اشکال مختلف برای اطمینان از سازگاری جهانی با لپ تاپ ها ارائه می شود.اگر لپ‌تاپ شما هیچ دریچه‌ای در کنار یا پشت ندارد، ممکن است به یک پد خنک‌کننده واقعی برای خنک کردن آن از پایین نیاز داشته باشید. هزاران کاربر آن را به عنوان یک فن خنک کننده لپ تاپ گیمینگ عالی مورد تحسین قرار داده اند، زیرا اتلاف حرارت با راندمان بالا، بارهای پایدار CPU یا GPU را به حداکثر می رساند.


حتما بخوانید: جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ با 10 روش کاهش دمای لپ تاپ


اگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ مانند Alienware استفاده می‌کنید، طراحی سنگین و هوادهی جانبی آن چیزی است که اکثر پدهای خنک‌کننده لپ‌تاپ معمولی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. اما این فن نیز یکی از بهترین خنک کننده های لپ تاپ های Alienware است. به یاد داشته باشید که فقط روی سطوح صاف استفاده می شود و نمی توانید آن را به لپ تاپ خود حمل کنید.

  • مزایا: خنک کننده کارآمد، روی لپ تاپ های سنگین کار می کند.
  • معایب: برای لپ‌تاپ‌هایی که دریچه‌های پایینی دارند، فقط برای سطوح صاف کار نمی‌کنند.

فن خنک کننده KLIM Cool + Metal

4. پد خنک کننده لپ تاپ KeiBn RGB Lights

  • وزن: 2.57 پوند | سایز لپ تاپ: تا 17 اینچ
  • پورت های اضافی: 2xUSB | ارتفاع قابل تنظیم: دارد

در کنار نوارهای LED، فن ها دارای چراغ نیز هستند و می توانید رنگ های قرمز، آبی یا بنفش را انتخاب کنید. در حالی که می‌توانید نوارهای LED را در صورت نیاز خاموش کنید، چراغ‌های فن زمانی که خنک کننده کار می‌کند روشن می‌مانند، پس این را در نظر داشته باشید. این پد خنک کننده همچنین دارای یک صفحه نمایش LCD کوچک است که می توانید از آن برای تنظیم حالت های نور و سرعت فن استفاده کنید.

اکثر کاربران قابلیت خنک کنندگی این پد را حتی در حین انجام بازی های سنگین کافی می دانند.حتی می‌توانید از بین هفت تنظیم ارتفاع مختلف انتخاب کنید و لپ‌تاپ خود را بین 4.3 تا 7.5 اینچ بالا ببرید تا حالتی راحت داشته باشید. همچنین دارای پورت های USB اضافی و نگهدارنده تلفن همراه مخفی است. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود که آن را برای بهترین پد خنک‌کننده لپ‌تاپ که می‌توانید بخرید انتخاب کنیم.

  • مزایا: چراغ های RGB، طراحی چند فن.
  • معایب: چراغ‌های فن در حین کار روشن می‌مانند، ممکن است حمل آن در کیف دشوار باشد.

پد خنک کننده لب تاپ KeiBn RGB Lights

5. میز لپ تاپ Moclever با فن خنک کننده

  • وزن: 4.2 پوند | سایز لپ تاپ: حداکثر 15 اینچ
  • پورت های اضافی: 4xUSB | ارتفاع قابل تنظیم: دارد

با وزن 4.2 پوند، این فن خنک کننده چیزی نیست که بخواهید آن را حمل کنید، اما طراحی میز تاشو آن به این معنی است که می توانید از آن بر روی سطوح مختلف استفاده کنید. اگر فضای کافی برای ماوس خود می خواهید، میز روی میز آنقدر بزرگ است که لپ تاپ های کوچک تا متوسط ​​را در خود جای دهد.اکثر منتقدان طراحی پای ثابت آن را ستایش می کنند، که می تواند برای افرادی که دوست دارند از لپ تاپ خود در رختخواب استفاده کنند ارزشمند است.

سینی لپ‌تاپ در کنار پایه‌های تاشو، تنظیمات شیب متفاوتی برای تجربه‌ای راحت دارد.عملکرد فن خنک کننده رضایت بخش است، اگرچه شکایاتی در مورد ضعیف بودن کابل USB ارائه شده وجود دارد.بنابراین، با احتیاط با آن کار کنید. ویژگی های همه کاره آن همچنان آن را به یکی از بهترین پایه های خنک کننده لپ تاپ تبدیل می کند.


حتما بخوانید: نحوه اتصال اسپیکر بلوتوث به لپ تاپ در ویندوز و مک


  • مزایا: طراحی میز تاشو، چهار پورت اضافی.
  • معایب: کابل USB همراه آن ضعیف است و برای لپ‌تاپ‌های بزرگ مناسب نیست.

میز لب تاب Moclever با فن خنک کننده

سوالات متداول:

1. آیا لپ تاپ ها به پد خنک کننده نیاز دارند؟

استفاده از پد خنک کننده لپ تاپ ضروری نیست، به خصوص اگر از لپ تاپ خود در اتاقی استفاده می کنید که از قبل خنک است. با این حال، اگر از لپ‌تاپ خود در یک محیط گرم استفاده می‌کنید یا از آن برای کارهای پرمصرف که گرمای زیادی تولید می‌کنند استفاده می‌کنید، یک پد خنک‌کننده می‌تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و افزایش طول عمر لپ‌تاپ شما کمک کند.

2. بهترین پد خنک کننده لپ تاپ چیست؟

هنگام انتخاب پد خنک کننده لپ تاپ، مهم است که اندازه و وزن لپ تاپ و نوع سیستم خنک کننده آن را در نظر بگیرید. اکثر پدهای خنک کننده جریان هوا را در نزدیکی قسمت پایین ارائه می دهند، در حالی که برخی از لپ تاپ ها ممکن است دریچه های هوا را منحصراً در طرفین یا پشت داشته باشند. همچنین، همه پدهای خنک کننده نمی توانند لپ تاپ های بزرگتر با صفحه نمایش 15 اینچی یا بالاتر را در خود جای دهند.

3. صدای خنک کننده لپ تاپ ها بلند است؟

میزان صدای پد خنک کننده لپ تاپ به مدل خاص و تعداد و اندازه فن هایی که دارد بستگی دارد. برخی از پدهای خنک کننده ممکن است نسبتاً کم صدا باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است صدای بیشتری تولید کنند.با این حال، بهتر است سطح نویز یک پد خنک کننده را قبل از خرید آن بررسی کنید.

سخن پایانی:

پدهای خنک کننده لپ تاپ یک سرمایه گذاری ارزشمند برای هر کسی است که به طور مکرر از لپ تاپ خود استفاده می کند یا برای کارهایی که نیاز به منابع زیادی دارد. با استفاده از پد خنک کننده مناسب، می توانید طول عمر لپ تاپ خود را افزایش دهید و از مشکلات داغ شدن بیش از حد که می تواند باعث کندی عملکرد می شود جلوگیری کنید.