بهترین فیلم های ترسناک مستقل از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های ترسناک مستقل از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

4

1402/4/29

21:30


هنگامی که سینما هنوز بر دست کمپانی‌های ابرقدرت نیقتاده بود، اکثر فیلم‌ها مستقل ساخته می‌شدند و در ادامه به معرفی بهترین فیلم های ترسناک مستقل خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های ترسناک مستقل از نگاه سایت فیگار

هنگامی که سینما هنوز بر دست کمپانی‌های ابرقدرت نیقتاده بود، اکثر فیلم‌ها مستقل ساخته می‌شدند و در ادامه به معرفی بهترین فیلم های ترسناک مستقل خواهیم پرداخت.

برخی از برترین فیلم های ترسناکی که مسقل ساخته شدند به صورت رایگان در دسترس هستند، اما تنها تعداد کمی از آنها ارزش وقت گذاشتن دارند. برخی از این فیلم‌ها، ابتدا به صورت مستقل ساخته می‌شدند و در ادامه برای توزیع، زیر مجموعه کمپانی‌هایی مانند یونیورسال قرار می‌گرفتند.

با شوکه‌کردن طرفداران سریال‌های کلاسیک کودکان توسط Winnie the Pooh: Blood and Honey، سینما به بینندگان یادآوری می‌کند که در طول سال‌ها، چه تعدادی از خواص عالی در مالکیت عمومی قرار گرفته‌اند و مردم قدر فیلم های برتر ترسناکی که مستقل بودند را بیشتر می‌دانند.

تقریباً هر کسی می‌تواند فیلم‌های شرلوک هلمز را بسازد. بهترین راهنما این است که هر چیزی که قبل از سال 1923 منتشر شده باشد، تحت مالکیت عمومی است. در سال 2024، تاریخ به سال 1928 می‌رسد. با این حال، در حالی که این روشی است برای دیدن ویژگی‌های قدیمی که اکنون در دسترس همه برای بازسازی هستند، فیلم‌های جدیدتری نیز وجود دارند که به دلایل دیگر مستقل ترین فیلم های ترسناک هستند.

بهترین فیلم های ترسناک مستقل از نگاه سایت فیگار

ترسناک ترین فیلم های مستقل جهان

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک مستقل را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

دنیای فیلم‌های ترسناک، با انبوهی از چیلرهای به یاد ماندنی پر شده است. از وحشت‌های بی‌صدا مانند Nosferatu گرفته تا فیلم‌های زامبی تأثیرگذار مانند Night of the Living Dead، برخی از بهترین فیلم‌های کلاسیک ترسناک هستند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک

بهترین فیلم های ترسناک 2023

A Bucket Of Blood

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

برترین فیلم های ترسناکی که مسقل ساخته شدند

راجر کورمن در راه تبدیل شدن به پرکارترین کارگردان هالیوود در تمام دوران، سهم خود را از فیلم‌های ترسناک بزرگ ساخت. A Bucket of Blood داستان هنرمند مبارزی است که شروع به استفاده از اجساد مرده در آثار هنری خود می‌کند که اعتبار فزاینده‌ای برای او در جامعه هنری به دست می‌آورد.

اگرچه بیش از آن که ترسناک باشد، A Bucket Of Blood یک فیلم کلاسیک ترسناک است که از دهه‌ای که تحت سلطه علمی تخیلی بود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با انتقادات گزنده از دنیای هنر، و همچنین فرهنگ تسخیر دهه 1950، خندیدن به همان اندازه آسان است که هنگام تماشای شاهکار کورمن فریاد بزنیم.

The Phantom Of The Opera

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

فیلم های برتر ترسناکی که مستقل بودند

علیرغم این واقعیت که این یک فیلم سینمایی از استودیوی یونیورسال بود، فانتوم اپرای صامت اصلی با این وجود در مالکیت عمومی قرار گرفت. حتی پس از گذشت نزدیک به یک قرن از انتشار، همچنان به عنوان بهترین اقتباس از The Phantom of the Opera باقی مانده است.

اپرای پاریس، مملو از اتفاقات اسرارآمیز است که همگی به فانتوم فرضی برمی‌گردد که ستاره‌های این شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فیلم که بیشتر به خاطر نمایش چهره ترسناکش به لطف گریم غم‌انگیز لون چنی به یاد می‌آید، شایستگی‌های سینمایی دیگری نیز دارد. مجموعه‌های مجلل عظیم که در مقیاسی حماسی ساخته شده‌اند، اجازه می‌دهند تا اکشن فیلم با جاذبه‌ای تقریباً تئاتری اجرا شود.

The Hands Of Orlac

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

ترسناک ترین فیلم های مستقل جهان

نویسنده آلمانی فیلم ترسناک اتریشی Hands of Orlac را در سال 1924 کارگردانی کرد، فیلمی با بازی کنراد وید در نقش یک پیانیست کنسرت که دستان خود را در یک تصادف راه آهن از دست داد. زمانی که همسرش از یک جراح معروف برای نجات دستانش التماس می‌کند، دکتر دستان قاتلی را که به تازگی اعدام شده پیوند می‌زند.

در این فیلم ترسناک دوران صامت ، اورلاک معتقد است که دست‌ها تمایلات قاتل را به ذهن او می‌آورند. بعد از اینکه متوجه می‌شود دیگر نمی‌تواند با دست‌های جدید پیانو بنوازد، در نهایت پدرش را مرده می‌بیند و باور می‌کند که بدون اینکه بداند به یک قاتل تبدیل شده است. در حالی که پس از اکران آن بحث برانگیز بود، از آن زمان به کلاسیک دوران فیلم صامت اکسپرسیونیست آلمان تبدیل شده است.

Carnival Of Souls

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

مستقل ترین فیلم های ترسناک

وحشت همیشه مرزها را جابجا کرده است و کمتر فیلمی به اندازه کارناوال ارواح در تاریخ سینما اثری ماندگار بر جای گذاشته است. زن جوانی پس از جان سالم به در بردن از یک حادثه دردناک، به طور مرموزی به یک شهر دورافتاده کشیده می‌شود، جایی که یک کارناوال ارواح او را تسخیر می‌کند.

در زمانی که فیلم‌های ترسناک بسیار ساده بودند، Carnival of Souls با داستان و اجرای خود کاملاً جا افتاده شد. این فیلم که مملو از مضامین عمیق‌تر احساسی در مورد تروما و مرگ است و بسیار بیشتر از چیلرهای بی‌سابقه‌ای است که در آن زمان در سینماها تسخیر شده بود. اگرچه خود فیلم به طرز غم‌‎انگیزی کمتر دیده می‌شود، اما تأثیر آن بر سینمای وحشت هنوز تا به امروز احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خفن ترین فیلم های موزیکال ترسناک 2023 و تمام دوران

Der Golem

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

Der Golem در حالی که به اندازه فیلم‌های هم عصر خود، Nosferatu و The Cabine of Dr. Caligari نام برده نمی‌شود، اما همچنان یکی از مهم‌ترین فیلم های ترسناک در مکتب اکسپرسیونیست آلمانی عصر صامت در ژانر گوتیک است. پل وگنر پیش از این نسخه‌ای از گولم را در سال 1915 کارگردانی کرده بود، اما با فیلم Der Golem در سال 1920 شاهکاری از آن دوران را خلق کرد.

چیزی که ممکن است فیلم را تا حدودی به رسمیت بشناسد، اسطوره شناسی قدیمی است که از آن زمان در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. Der Golem داستانی از مصیبت یهودیان است و یک خاخام به نام لوو را دنبال می‌کند که یک گولم را ایجاد کرده و آن را زنده می‌کند تا مردمش را نجات دهد.

Häxan

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

با وجود اینکه Häxan به عنوان یک مستند ساختگی ساخته شده است، همچنان یک قطعه غیرقابل انکار از سینمای صامت است. این فیلم بخش‌های تخیلی تاریخ اروپا، به ویژه در مورد رواج جادوگری و شیطان را بازگو می‌کند.

در حالی که این فیلم، به راحتی می‌توانست خشک و خسته‌کننده باشد، جلوه‌های بصری‌های فیلم همان چیزی است که آن را به یک کلاسیک ترسناک تبدیل می‌کند. بسیاری از بازسازی‌های دراماتیک مملو از تصاویر سورئال و تصاویری کاملاً هولناک از شیاطین در این فیلم است.

House On Haunted Hill

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

جواهر تاج در رزومه تاثیرگذار ویلیام کسل کارگردان از آثار کلاسیک، خانه در تپه خالی از سکنه یکی از شناخته شده‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه 50 است. یک گروه پنج نفره سعی می‌کنند شب را در خانه‌ای شبح وار بمانند و این شانس را دارند که مبلغ زیادی از یک میلیونر عجیب و غریب به دست آورند.

این فیلم مملو از تمام وحشت‌های موزون یک خانه خالی از سکنه است. این فیلم یک استاد کلاس در تنش و سرگرمی موثر است. وینسنت پرایس همان دیوانه همیشگی است و فیلم به طرز ماهرانه‌ای بین طنز و ترسناک جابجا می‌شود. House on Haunted Hill یک سواری کوتاه اما هیجان‌انگیز در میان مجموعه‌ای از فیلم‌های ترسناک قابل تشخیص است.

White Zombie

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

تقریباً در همان زمانی که بازیگر بلا لوگوسی در فیلم دراکولا سروصدا کرد، او یک بار دیگر در فیلم کلاسیک ناخوانده، زامبی سفید، سر و صدا کرد. این فیلم درباره مرد جوانی است که به یک جادوگر مراجعه می‌کند تا معشوقش را از نامزدش دور کند.

زامبی سفید یک جشن اتمسفری برای حواس است و برخی از زیباترین طراحی‌های منظره هر فیلم از دهه 30 را به نمایش می‌گذارد. لوگوسی مانند لژاندر مغناطیسی است و نگاه هیپنوتیزمی او از زمان او به عنوان کنت بدنام منتقل شده است. اگرچه فیلم به سختی بیش از یک ساعت طول می‌کشد، اما ضربه وحشتناکی دارد که مدت‌ها بعد بیننده را جذب می‌کند.

The Cabinet Of Dr. Caligari

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

اکسپرسیونیسم آلمانی یک جنبش فیلم کوتاه مدت بین جنگ‌های جهانی بود، اما هنوز هم یکی از پرماجراترین دوره‌های هنر باقی مانده است و بیشتر به خاطر مطب دکتر کالیگاری به یادگار مانده است.

این فیلم، یک اثر هیپنوتیزم کننده را دنبال می‌کند که از یک شریک برای انجام یک سری قتل‌های انتقامی استفاده می‌کند. کالیگاری با سایه‌های نقاشی شده و مجموعه‌های عجیب و غریبش بسیار شبیه رویایی می‌باشد که در فیلم ثبت شده است. سکوت فیلم، تنها به عامل خزنده می‌افزاید و کمتر فیلمی توانسته است اصالت آن را برابری کند. سزاره خواب آور به الهام بخشیدن تقریباً به هر هیولای معروفی که بعد از آن وارد شد کمک کرد، حتی اگر او اغلب در ردیف آنها به حساب نمی‌آید.

Nosferatu

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

بهترین فیلم های ترسناک مستقل

نوسفراتو که یکی از اولین اقتباس‌های دراکولا است، هنوز به‌عنوان برداشتی واقعاً هولناک از داستان خون‌آشام‌ها یاد می‌شود. کنت اورلوک مرموز و خون‌آشام در آلمان اقامت می‌کند و در آنجا شروع به عذاب شهر می‌کند.

نمادین‌ترین قطعه فیلم، ظاهر وحشتناک کنت است و علیرغم اینکه یک قرن قدمت دارد، جلوه‌های بصری فیلم همچنان آزاردهنده است. این فیلم ده‌ها تکنیک هنری جدید را تجربه کرد و نه تنها یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های زمان خود است، بلکه یکی از تأثیرگذارترین و آینده نگرترین فیلم‌ها نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک مستقل سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو