چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

منبع: همگردی

4

1402/4/31

18:06


ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر گشته، این پرسش مطرح می شود که چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: باید دلایل عدم توجه مناسب به موزه شهرستان آبادان به عنوان موزه ای که جزو قدیمی ترین موزه های کشور است، مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه موزه آبادان یکی از موزه های قدیمی ایران است، خاطرنشان کرد: این موزه در سال 1338 با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و آثاری از دوره های متاخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه های هنرهای سنتی آغاز به کار کرد.

او تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فرسودگی ساختمان، نبود ویترین های مناسب، عدم تجهیز موزه به دوربین های مناسب و بروز نبودن سامانه ها و تجهیزات امنیتی مناسب، اشیا از موزه جمع آوری شده اند و هیچ گونه امکانی برای بازدید از آنها برای مراجعه کنندگان وجود ندارد.

مولوی عنوان کرد: با توجه به ارزش غیرقابل وصف آثار و اشیای گردآوری شده در این موزه این سوال مطرح می شود که چرا برای رفع مشکلات و مسائل مذکور تاکنون اقدام موثری نشده است؟

عضو کمیسیون آموزش، فناوری و تحقیقات مجلس گفت: با طرح این سؤال به دنبال این هستیم تا ضمن احیای این موزه به عنوان یک فرصت گردشگری، برنامه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را برای تعمیر و تجهیز این موزه جویا شویم.

چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو