ثبت نام لاتاری 1402 توسط شرکت کارت سبز

ثبت نام لاتاری 1402 توسط شرکت کارت سبز


منبع: فوت و فن

8

1402/5/1

18:27


لاتاری که با نام DV Lottery نیز شناخته می‌شود، یکی از راه‌های موجود برای دریافت گرین کارت در کشور آمریکاست.

ثبت نام لاتاری 1402 توسط شرکت کارت سبز

لاتاری که با نام DV Lottery نیز شناخته می‌شود، یکی از راه‌های موجود برای دریافت گرین کارت در کشور آمریکاست. برگزاری یک قرعه‌کشی برای انتخاب برندگان به صورت سالانه توسط دولت آمریکا صورت می‌گیرد و بر اساس نتایج این قرعه‌کشی، 55000 نفر موفق به دریافت مجوز اقامت دایم در آمریکا می‌شوند. حال در ادامه این مطلب قصد بررسی مزایای لاتاری و معرفی مرجع ثبت نام آن در ایران را داریم، اگر قصد شرکت در این قرعه‌کشی را دارید، در ادامه اطلاعات تکمیلی را مطالعه کنید.

مزایای لاتاری چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای Lottery را در لیست زیر مشاهده می‌کنید. در ادامه توضیحاتی نیز در رابطه با برخی از آن‌ها برای شما ارایه کرده‌ایم.

  • در جریان ثبت نام، هیچ محدودیتی در رابطه با سن، نژاد، دین، مدارک تحصیلی و … وجود ندارد؛

  • امکان سکونت قانونی در آمریکا

  • امکان کارکردن در هر ایالت از آمریکا (حتی مشاغل فدرال)

  • امکان تحصیل در مراکز آموزشی و تحصیلی معتبر کشور آمریکا

  • امکان دریافت امتیاز شهروندی آمریکا

  • امکان سیتیزن شدن فرزند تازه متولد شده

  • دریافت پاسپورت آمریکا

  • امکان برخوردار شدن از مزایای بیمه

  • امکان دریافت ویزا برای بستگان درجه یک

  • امکان خروج و ورود مجدد به امریکا بدون نیاز به ویزا

  • مصاحبه در سفارت مربوطه به زبان فارسی است و نیازی نیست تا زمانی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید؛

  • هزینه پایین نسبت به دیگر روش‌ها برای مهاجرت به آمریکا

  • شانس بیشتر برای اتباع ایرانی به منظور دریافت ویزا آمریکا

  • راحت بودن جریان ثبت نام

  • سریع بودن

  • و …

عدم محدودیت سنی، نژادی، دینی و …

به واسطه قانونی که دولت آمریکا برای لاتاری مشخص کرده است، نیازی نیست تا نگرانی بابت شرایط ثبت نام در آن داشته باشید؛ زیرا محدودیت‌هایی مانند: نژاد، سن، کشور، دین، زبان، تحصیلات، سابقه کاری، میزان دارایی و … ملاک نیستند.

امکان سکونت در کشور آمریکا

با برنده‌شدن در قرعه‌کشی، فرد می‌تواند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در هر ایالت مد نظر خود از کشور آمریکا اقامت کند. با دریافت گرین کارت که همان مجوز سکونت در کشور آمریکاست، فرد می‌تواند تا 10 سال در ایالات متحده به صورت قانونی و با بهره‌مندی از تمامی مزایا زندگی کند و پس از آن، مجددا گرین کارت خود را تمدید کند. با این روش، شما با برنده‌شدن در قرعه‌کشی لاتاری و گرفتن گرین کارت، فرصتی به دست خواهید آورد که برای هر زمانی که دلتان می‌خواهد، در آمریکا زندگی کنید و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور بهره‌مند شوید.

امکان کارکردن در هر ایالت از آمریکا

ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر برنده قرعه‌کشی لاتاری شوید و در آمریکا زندگی کنید، آیا می‌توانید کار کنید؟ با دریافت گرین کارت، شما مجوز کار و اشتغال در آمریکا را نیز کسب می‌کنید و می‌توانید آزادانه در شغل دلخواه خود در این کشور فعالیت کنید؛ اما بهتر است بدانید که دولت آمریکا شغلی برای شما در نظر نگرفته و بلافاصله پس از ورود به آمریکا شما را در شغل مربوطه استخدام نمی‌کند؛ در واقع، شما پس از رسیدن به آمریکا و اتمام مراحل اقامت، اجازه دارید که به دنبال کار بگردید و کارفرمایان آمریکایی هیچ محدودیتی برای استخدام شما ندارند.

البته، بسیاری از افراد با استفاده از روش‌های مختلف، مانند توصیه دوستان یا آشنایان در آمریکا یا با کمک موسسات مهاجرتی، قبل از ورود به آمریکا شغل خود را پیدا می‌کنند و بلافاصله پس از ورود به آمریکا می‌توانند در جایگاه خود مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند. انجام این پروسه به شرایط هر فردی بستگی دارد و بسیاری از کارفرمایان آمریکایی به علت محدودیت‌هایی که برای استخدام اتباع خارجی وجود دارد، ترجیح می‌دهند پس از ورود شخص به آمریکا، به او تضمین استخدام ندهند. به طور خلاصه، برندگان قرعه‌کشی Lottery با دریافت گرین کارت، مجاز به کار در آمریکا هستند.

امکان تحصیل در مراکز آموزشی و تحصیلی معتبر کشور آمریکا

برندگان قرعه‌کشی، با دریافت اقامت در آمریکا، می‌توانند در این کشور تحصیل کنند. شهریه پرداختی توسط افراد مقیم آمریکا برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی، دقیقا برابر با شهریه پرداختی توسط شهروندان آمریکایی است و این یک امتیاز بزرگ است؛ بنابراین، مزیت ویزای لاتاری نسبت به ویزای تحصیلی این است که هزینه تحصیل کم‌تری دارد و این ویزا یک ویزای مهاجرتی است، در حالی که ویزای تحصیلی یک ویزای غیرمهاجرتی است و دانشجویان پس از اتمام تحصیل، مجبور به ترک آمریکا هستند.

امکان گرفتن امتیاز شهروندی آمریکا

در بخش‌های قبلی اشاره شد که برندگان قرعه‌کشی لاتاری، با دریافت گرین کارت، به مدت 10 سال مجاز به اقامت در آمریکا هستند و در صورت تمایل می‌توانند گرین کارت خود را برای اقامت بیشتر در آمریکا تمدید کنند؛ اما برای کسب امتیاز شهروندی آمریکا یا همان سیتیزن شیپ، بعد از حداقل 30 ماه اقامت در آمریکا، می‌توانند درخواست شهروندی را ارایه دهند.

امکان سیتیزن شدن فرزند تازه متولد شده

قوانین مهاجرتی آمریکا به این شکل است که فرزندان افرادی که در آمریکا اقامت دارند، در صورت متولد شدن در خاک آمریکا، به عنوان شهروند یا سیتیزن آمریکا شناخته می‌شوند.

امکان گرفتن پاسپورت آمریکایی

فردی که دارای گرین کارت آمریکاست، می‌تواند برای کسب امتیاز سیتیزنی آمریکا اقدام کند. پس از کسب شهروندی آمریکا، فرد می‌تواند پاسپورت آمریکایی دریافت کرده و با آن به بیش از 184 کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کند. البته باید به این نکته توجه کنید که سفر به برخی کشور‌های مذکور، نیازمند اخذ ویزای فرودگاهی پس از ورود به کشور مورد نظر است.

امکان استفاده از خدمات شهروندی مانند بیمه و دسترسی به نظام بهداشت و درمان

فردی که دارای گرین کارت است، پس از ورود به آمریکا، شماره SSN دریافت می‌کند و می‌تواند از خدمات شهروندی مانند بیمه و نظام بهداشتی و درمانی استفاده کند. همچنین به غیر از دو مورد مطرح شده کد SNN می‌تواند به شما در دریافت گواهینامه نیز کمک کند، دریافت شماره SSN برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای ۱۰ سال سابقه کار در آمریکا هستند، همراه با مزایای بازنشستگی خواهد بود.

امکان درخواست ویزای خانوادگی برای بستگان درجه اول

برندگان قرعه‌کشی لاتاری پس از نهایی‌شدن مهاجرت به آمریکا، می‌توانند برای فرزندان خود درخواست ویزای خانوادگی دهند و آن‌ها را به آمریکا بیاورند. همچنین، در صورتی که درخواست سیتیزن آنان تایید شود و بتوانند شهروندی آمریکا را کسب کنند، علاوه بر فرزندان، می‌توانند برای والدین، برادر و خواهر خود نیز درخواست ویزای خانوادگی دهند.

امکان خروج و ورود مجدد به امریکا بدون نیاز به ویزا

بعد از دریافت گرین کارت، فرد انتخاب شده در قرعه‌کشی که در حال حاضر در آمریکا اقامت دارد، می‌تواند از آمریکا خارج شود و بدون نیاز به ویزا به آمریکا بازگردد. با این حال، باید به این نکته توجه کنید که در صورت تمایل به کسب شهروندی آمریکا، حداقل باید در طول 5 سال اول حداقل 30 ماه در آمریکا اقامت کنید و سفر‌هایی که به خارج از آمریکا داشته‌اید، نباید به شکل مداوم بیشتر از 6 ماه طول کشیده باشد.

معرفی مرجع ثبت نام برای لاتاری در ایران

حال که با مزایای Lottery آشنا شدید، نوبت به معرفی یک بستر مناسب برای ثبت نام لاتاری است. کارت سبز به عنوان اولین کمپانی بین‌المللی مهاجرت و اقامت از نقطه ابتدایی تا انتهایی این فرایند در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین با استفاده از سایت این شرکت، اقدام به ثبت نام در لاتاری کنید. در بخش بعدی به بررسی جزیی‌تر مراحل ثبت نام خواهیم پرداخت.

سایت‌های متعددی در رابطه با ثبت نام در لاتاری فعالیت دارند، ولی نیاز است بدانید مرجع اصلی این جریان، سایت کارت سبز است و تمامی خدمات تکمیلی در رابطه با مهاجرت به آمریکا را نیز ارایه می‌دهد. این شرکت به عنوان اولین شرکت فعال در حوزه مهاجرت، فعالیت خود را شروع کرده و دارای تجربه قابل قبول و سابقه درخشانی در این رابطه است.

آموزش ثبت نام در لاتاری با کارت سبز

شما می‌توانید با طی‌کردن یک سری مراحل ساده، ثبت نام لاتاری را تکمیل کنید و منتظر نتایج قرعه‌کشی بمانید. همان‌طور که در بالاتر گفتیم، می‌توانید با استفاده از دو روش حضوری و آنلاین اقدام به ثبت نام در Lottery کنید. در ادامه به صورت جداگانه با مراحل مورد نیاز برای ثبت نام آشنا خواهید شد.

ثبت نام به صورت اینترنتی

به منظور ثبت نام اینترنتی مراحل زیر را باید طی کنید:

  • کلیک بر شروع فرم ثبت نام

  • تعیین‌کردن وضعیت تاهل

  • در صورت متاهل بودن باید اطلاعات همسر و فرزندان خود را نیز وارد کنید؛

  • مشخصات فردی خود را تکمیل کنید؛

  • تکمیل اطلاعات هویتی همسر در صورت متاهل بودن

  • ارایه مشخصات تماس

  • پرداخت هزینه مربوطه

  • دریافت کد رهگیری

با استفاده از بستر اینترنتی موجود در سایت، نیازی نیست تا به صورت حضوری اقدامات لازم را انجام دهید؛ اما با این حال اگر قصد دارید تا این فرایند را حضوری طی کنید، می‌توانید به آدرس دفتر این مجموعه در تهران، اتوبان همت غرب، شهرک گلستان، بلوار کوهک، مجتمع تجاری اداری طوبی چیتگر، برج A شمالی، طبقه 11، واحد 1 مراجعه کنید.

خلاصه مطلب

ثبت نام لاتاری یکی از خدمات اصلی شرکت کارت سبز است که در این مطلب به صورت کامل در رابطه با مزایای آن صحبت کردیم. همچنین در مورد فرایند ثبت نام در این قرعه‌کشی به شما آموزش دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با شرکت در ارتباط باشید تا متخصصین این شرکت شما را راهنمایی کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو