ارتش آمریکا در حال توسعه نوعی میکروب جاسوس با قابلیت ارسال و دریافت پیام است!

منبع: تکراتو

4

1402/5/4

15:01


میکروب جاسوس جدیدترین تکنولوژی آمریکا برای تجزیه و تحلیل وضعیت دشمن بوده که می‌تواند داده‌ها را ارسال و یا دریافت کند. این میکروب قابلیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه نوشته به آنها می‌پردازیم.

ارتش آمریکا در حال توسعه نوعی میکروب جاسوس با قابلیت ارسال و دریافت پیام است!

میکروب جاسوس جدیدترین تکنولوژی آمریکا برای تجزیه و تحلیل وضعیت دشمن بوده که می‌تواند داده‌ها را ارسال و یا دریافت کند. این میکروب قابلیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه نوشته به آنها می‌پردازیم.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) درحال توسعه یک نوع میکروب جاسوس است که نسبت‌به تغییرات دما، عبور وسایل و ادوات دشمن و غیره حساس بوده و قادر است تمامی اطلاعات را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد. شاید با این تکنولوژی دیگر نیازی به یگان‌هایی مانند شناساسی در نیروهای نظامی نباشد چرا که تکنولوژی حاضر پیشرفته‌ترین تکنولوژی جاسوسی را در اختیار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ارسال اسناد نظامی آمریکا برای متحد آفریقایی روسیه به علت اشتباه تایپی!

میکروب جاسوس با قابلیت دریافت و ارسال پیام در راه است

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)، در حال بررسی امکان استفاده از میکروب‌ها به عنوان یک ردیاب بی‌صدای تشخیص‌دهنده فعالیت‌های دشمن و ابزاری برای هشدار دادن به نیروهای آمریکایی است.

این تحقیقات که با نام تل‌آس (Tellus) در جریان است، امکان طراحی و توسعه حسگرهای میکروبی را تحت بررسی قرار داده است، جاسوس‌های بسیار کوچک و نامرئی که در حالت خفته باقی مانده و در صورت حس کردن فعالیت دشمن، یک سیگنال مخفی را برای نیروهای آمریکایی ارسال می‌کند.

این فعالیت‌ها ممکن است شامل عبور تانک‌ها و مخازن از نقطه‌ای خاص، راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای و موارد مشابه دیگر باشد.

میکروب جاسوس با قابلیت در یافت و ارسال پیام در راه است

به عنوان مثال، کشوری را در نظر بگیرید که اخیراً یک راکتور هسته‌ای با هدف تولید سوخت برای سلاح هسته‌ای راه‌اندازی کرده است. در صورتی که این راکتور برای خنک‌سازی سیستم‌های تولیدکننده گرما در کنار یک دریاچه ساخته شده باشد، نیروهای دارپا می‌توانند از میکروب‌های جاسوس خود در این آب استفاده کرده و هرگونه تغییر در دما یا مواد موجود در دریاچه را گزارش دهند.

دارپا که به عنوان آژانس توسعه‌دهنده واکسن‌های RDA و اینترنت شناخته می‌شود، اکنون قصد توسعه فناوری‌های میکروبی برای ردیابی نیروهای دشمن را دارد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این آژانس امنیتی، پروژه Tellus که بر اساس یک الهه رومی به معنای خدا زمین نام‌گذاری شده، به دنبال ایجاد دامنه‌ای از سیگنال‌های شیمیایی و فیزیکی است که برای دستگاه‌های میکروبی قابل تشخیص بوده و تحت هرگونه شرایط محیطی نیز می‌توانند به درستی عمل کنند.

به گفته محققان دارپا، سیگنال‌های شیمیایی شامل مواد سمی یا رادیواکتیو و آلاینده‌های فلزات سنگین خواهد بود؛ در حالی که سیگنال‌های فیزیکی شامل نور، جریان الکتریکی و میدان‌های مغناطیسی است.

به گزارش Popularmechanics، یکی از مزایای این پروژه عجیب و کمی ترسناک، تقویت و ترمیم خود به خودی میکروب‌ها بوده و آن‌ها به هیچ منبع تغذیه خارجی یا حتی نگهداری نیاز ندارند.

زمانی که میکروب‌ها یک فعالیت خاص از پیش تعیین شده را تشخیص دهند، می‌توانند سیگنال‌های شیمیایی و فیزیکی از جمله نور، ترکیبات آلی غیر سمی یا جریان الکتریکی تولید کرده و این سیگنال‌های هشدار دهنده را برای اطلاع نیروهای آمریکایی ارسال کنند.

میکروب جاسوس با قابلیت در یافت و ارسال پیام در راه است

در حال حاضر پروژه Tellus در حال آزمایش بر روی باکتری‌ها، قارچ‌ها و ریزجلبک‌ها است. محققان به دنبال میکروبی هستند که بتواند در محیط‌های مختلف از جمله فضای باز در سطح دریا، زیر زمین (بدون نور خورشید)، زیر آب و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی دوام آورده و در کنار عناصر دیگر بدون مشکل زندگی کند.

محققان دارپا در نظر دارند که هم‌زمان با پایان یک تلاش 2.5 ساله در این زمینه، اولین نمونه از میکروب جاسوس خود را به مرحله آزمایش گذاشته و برآوردی روی سرعت طراحی و استقرار آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره توسعه میکروب جاسوس توسط ارتش آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو