جوانسازی پوست در منزل؛ انواع روش های طبیعی و ماسک برای زیبایی پوست

جوانسازی پوست در منزل؛ انواع روش های طبیعی و ماسک برای زیبایی پوست


منبع: تاپ ناز

4

1402/5/4

15:49


یکی از مسائلی که اکثر بانوان در سنین میانسالی با آن درگیر هستند جلوگیری از پیری و افتادگی پوست می باشد،معمولاً افراد بعد از پایان دوره جوانی با تغییرات قابل توجهی در پوست خود مواجه می شوند؛این تغییرات خشکی پوست،چین و چروک و همچنین افتادگی پوست را افزایش می دهد.

برخی از افراد با افزایش سن به کلینیک های زیبایی و پزشکان مراجعه می کنند،برخی دیگر نیز به دلایل مختلف از روش های خانگی برای جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست خود استفاده می کنند؛روش های متفاوت برای انجام آبرسانی به پوست صورت می گیرد که از طریق کرم های آبرسان نیز انجام پذیر است اما ممکن است در طول زمان به دلیل استفاده مکرر از این کرم ها پوست دچار حساسیت و التهاب شود.

امروزه به دلیل هزینه های زیاد محصولات پوستی،پزشکان راهکارهای خانگی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک را به بیماران معرفی می کند و هنگامی که راهکار های خانگی برای درمان پوست تاثیر گذار نباشد با استفاده از روش های دیگر اقدام به جوانسازی پوست می کنند؛در این مقاله قصد داریم به روش های خانگی جوانسازی پوست بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با بهره مندی از مطالب مفید،پوستی شفاف و بدون چین و چروک را به خود هدیه دهید.

جوانسازی پوست در منزل؛ انواع روش های طبیعی و ماسک برای زیبایی پوست

روش های خانگی جوانسازی پوست در منزل

برای داشتن پوست بدون چین و چروک و شفاف در ادامه مقاله به معرفی برخی از راهکار های خانگی می پردازیم،محصولات نام برده شده در این مقاله نسبت به محصولات شیمیایی هزینه کمتری دارند به همین دلیل گزینه های مناسبی برای جوانسازی پوست صورت به شمار می روند.

آلوئه ورا

یکی از محصولاتی که در اکثر کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد آلوئه ورا می باشد؛ژل آلوئه ورا در کرم های مرطوب کننده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از محصولات پر فروش برای جوانسازی پوست شناخته می شود.

برای استفاده از آلوئه ورا کافی است ژل یا عصاره آن را هفته ای یک تا دو بار به پوست خود بمالید و به مدت ۱۰دقیقه ماساژ دهید،بعد از گذشت مدت ذکر شده در مقاله پوست خود را با آب ولرم بشویید؛بعد از گذشت چندین ماه شاهد تاثیرات فراوان این ژل شگفت‌انگیز خواهید بود.

گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست به همه افراد توصیه نمی شود زیرا استفاده کردن از عصاره این محصول قلق خاص خود را دارد که ممکن است تمامی افراد نتوانند آن را به درستی استفاده کنند؛استفاده نادرست از گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست ممکن است باعث ایجاد التهاب،تورم و همچنین سوزش پوست صورت شود.

برای استفاده از عصاره گوجه فرنگی آن را هفته ای یک الی دوبار بر روی پوست خود و مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس بعد از گذشته مدت ذکر شده صورت خود را با آب ولرم بشویید؛بعد از گذشت مدتی می تواند شاهد نتایج استفاده از عصاره گوجه فرنگی باشید.

مطلب مشابه: فواید جوانسازی پوست و انواع روش های زیباسازی چهره

نارگیل

یکی از محصولاتی که برای برطرف کردن خشکی پوست و همچنین برگشت طراوت و شادابی  پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد،روغن نارگیل است؛بیشتر افراد از روغن نارگیل برای بستن منافذ باز و همچنین آبرسانی پوست استفاده می کنند،استفاده از روغن نارگیل در کنار سایر مرطوب کننده ها نتیجه شگفت انگیز را از خود به جای می گذارد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل:

در ابتدا برای استخراج روغن نارگیل چند تکه از نارگیل را توسط بخار گرم کرده و روغن به دست آمده از آن را در ظرف کوچکی بریزید.

در مرحله بعد دست خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و سپس به صورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ دهید،این کار را به صورت مداوم تکرار کنید تا روغن نارگیل به خوبی جذب پوستتان شود.

بیشتر افراد از روغن نارگیل برای جوانسازی پوست استفاده کرده و نظرات مثبتی در این باره داده‌اند،بهتر است برای نتیجه گیری بیشتر روزانه به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید.

جوانسازی پوست در منزل

بادام

بادام یکی از بهترین محصولات جوانسازی پوست به شمار می رود،استفاده صحیح از بادام باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و همچنین آبرسانی به سراسر پوست می‌شود،از دیگر خواص بادام می توان به محافظت پوست در برابر نور خورشید و همچنین جلوگیری از قرمز شدن پوست دربرابر اشعات خورشید اشاره کرد.

نحوه استفاده از بادام:

در مرحله اول برای تهیه اسکراب بادام سه قاشق خامه را با یک فنجان شکر مخلوط کنید و سپس روغن بادام را به آن اضافه نمایید.

در مرحله دوم اسکراب بادام را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید.

در مرحله آخر پس از گذشت مدت زمان ذکر شده در مقاله پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید تا دانه های اسکراب به صورت کامل از روی پوست شما پاک شود و سپس با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.

لیمو

عصاره لیمو یکی از موادی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و همچنین به دلیل وجود ویتامین c در آن یکی از محصولات جوانساز پوست به شمار می‌رود، معمولاً افراد از آبلیمو برای شادابی و همچنین برای از بین بردن لکه‌های صورت استفاده می کنند.

نحوه استفاده از عصاره لیمو:

در مرحله اول برای آماده سازی عصاره لیمو،یک عدد لیموی تازه را به دو نیم تقسیم کنید و سپس برای تاثیر بیشتر مقداری عسل به آن بیافزایید.

در مرحله دوم ترکیب به دست آمده را بر روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه این ترکیب بر روی پوست شما باقی بماند.

در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در مقاله پوست خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید،لازم به ذکر است که برای نتیجه گیری بهتر این ترکیب را هفته ای دو تا سه بار بر روی پوست خود ماساژ دهید تا شاهد نتیجه فوق العاده آن را بعد از گذشت چندین ماه باشید.

مطلب مشابه: روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست صورت و گردن

جوانسازی پوست در منزل

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از موادی است که پس از استفاده باعث سفت شدن پوست و همچنین برطرف شدن چین و چروک پوست می‌شود، از دیگر خواص سفیده تخم مرغ می توان به کاهش منافذ باز پوست، کنترل چربی پوست، جلوگیری از انباشته شدن باکتری بر روی پوست و همچنین جلوگیری از آکنه و جوش سر سیاه اشاره کرد.

نحوه استفاده از سفیده تخم مرغ:

در مرحله اول سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کرده و درون ظرفی بریزید، سپس به کمک یک براش یا قلمو سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت خود بمالید.

در مرحله دوم اجازه دهید سفیده تخم مرغ به پوست شما جذب شود و زمانی که خشک شد این مرحله به پایان می رسید.

در مرحله آخر بعد از خشک شدن سفیده تخم مرغ بر روی پوست صورت می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز خشک نمایید، جالب است بدانید استفاده مرتب از سفیده تخم مرغ آثار شگفت انگیزی بر روی پوست شما می گذارد.

گلاب

گلاب یکی از موادی است که پس از استفاده چین و چروک پوست را به حداقل می‌رساند و همچنین سلول‌های مرده پوست را بازسازی می کند، بیشتر افراد گلاب را یک آنتی اکسیدان طبیعی می دانند که برای پوست بسیار مفید است.

نحوه استفاده از گلاب:

در مرحله‌ی اول دو قاشق چای خوری گلاب را با نیمی از یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید.

در مرحله دوم با استفاده از پنبه، مخلوط به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به پوست شما جذب شود.

در مرحله ی آخر زمانی که مخلوط به دست آمده بر روی پوست خشک شد،می توانید پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس با استفاده از یک حوله تمیز پوست را خشک نمایید؛برخی از افراد در کنار اضافه کردن آبلیمو، عسل و موز را نیز به گلاب اضافه می کنند تا نتیجه بهتری از این ترکیبات بگیرند.

مطلب مشابه: ماسک پونه برای زیبایی پوست + طرز تهیه 2 ماسک ساخته شده با پونه برای جوانسازی

جوانسازی پوست در منزل

انواع ماسک با جوش شیرین

جوش شیرین خواص بسیار زیادی برای پوست دارد،از خواص جوش شیرین می توان به جوانسازی پوست، شادابی پوست، جلوگیری از بروز چین و چروک، شفاف تر شدن پوست،جلوگیری از بروز آکنه،از بین بردن لکه های پوست و … اشاره کرد.

از آنجایی که جوش شیرین خواص فوق‌العاده ای دارد، بیشتر افراد آن را با مواد مختلف ترکیب می کنند که در ادامه مقاله به همه این موارد می پردازیم و نحوه استفاده آن را بیان خواهیم کرد:

ماسک جوش شیرین به همراه آب

یکی از ساده ترین ماسک هایی که همه افراد می توانند آن را به راحتی در منزل تهیه کنند،مخلوط کردن جوش شیرین به همراه آب است؛استفاده از ماسک جوش شیرین با مخلوط آب باعث از بین رفتن چربی های اضافه پوست می شود، از دیگر خواص این ماسک می توان به جوانسازی پوست، ضدعفونی کننده بودن آن و همچنین ضد قارچ بودن آن اشاره نمود.

نحوه استفاده ماسک جوش شیرین با آب:

در مرحله اول جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد،سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید؛لازم به ذکر است که مخلوط به دست آمده را به هیچ عنوان بر روی لب و اطراف چشم ها استفاده نکنید.

در مرحله دوم به مدت ۵ دقیقه مخلوط جوش شیرین و آب را بر روی پوست صورت خود نگه دارید تا به خوبی جذب پوست شده و آثار خود را بگذارد.

در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در مقاله،پوست صورت خود را با آب بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک نمایید.

مطلب مشابه: نحوه جوانسازی دور چشم + روش های زیباسازی پوست دور چشم

جوانسازی پوست در منزل

ماسک جوش شیرین به همراه شیر

شیر یکی از موادی است که پوست را شاداب نگه می دارد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد به همین دلیل مخلوط آن با جوش شیرین مواد معدنی و ویتامین های زیادی را وارد پوست می کند؛همچنین ترکیب جوش شیرین با شیر باعث تولید کلاژن و کاهش چین و چروک در پوست می شود.

نحوه استفاده ماسک جوش شیرین با شیر:

در مرحله اول جوش شیرین را با شیر مخلوط کرده تا مایعی خمیری شکل به دست آید.

در مرحله دوم مخلوط به دست آمده را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید.

در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در مقاله،پوست خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.

جوش شیرین به همراه پرتقال

پرتقال یکی از محصولاتی است که به دلیل اسیدی بودن توانایی بستن منافذ باز پوست را دارد،مخلوط پرتقال و جوش شیرین به عنوان تمیز کننده پوست و همچنین کاهش دهنده منافذ باز پوست بسیار تاثیرگذار است،از دیگر خواص این ماسک می توان به لایه برداری،شفاف شدن پوست صورت و از بین بردن ناخالصی های پوست اشاره کرد.

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین با پرتقال:

در مرحله اول جوش شیرین را با آب پرتقال مخلوط کرده تا مایعی خمیری شکل به دست آید،سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید؛ لازم به ذکر است که از برخورد این ماسک در اطراف چشم و بر روی لب خودداری نمایید.

در مرحله دوم با نوک انگشتان و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید تا تاثیر ماسک و همچنین لایه برداری آن بیشتر شود، این کار را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید.

در مرحله آخر بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از حوله تمیز صورت خود را خشک نمایید.

جوش شیرین به همراه عسل

مخلوط جوش شیرین و عسل از پوست محافظت می کند،از دیگر خواص ترکیب جوش شیرین و عسل می توان به شفاف شدن پوست صورت،کاهش منافذ پوست، آبرسانی به پوست و جوانسازی پوست صورت اشاره کرد.

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین با عسل:

در مرحله اول جوش شیرین را با عسل مخلوط کنید تا مایعی خمیری شکل به دست آید.

در مرحله دوم مخلوط به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و به آن ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اجازه دهید که بر روی پوست صورت شما بماند.

در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در مقاله صورت خود را بشورید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک نمایید.

مطلب مشابه: جوان نگه داشتن واژن | روش هایی برای جوانسازی ناحیه تناسلی

جوش شیرین به همراه دارچین

دارچین یکی از موادی است که خواص فراوانی برای پوست دارد، از جمله خواص دارچین می‌توان به ضد التهاب بودن آن، جلوگیری از بروز آکنه، رفع جای لک،تمیز کنندگی پوست و لایه برداری اشاره کرد، به همین دلیل ترکیب دارچین با جوش شیرین و عسل می تواند تاثیرات فوق العاده ای را بر روی پوست صورت بگذارد و به جوانسازی پوست کمک کند.

جوانسازی پوست در منزل

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین با دارچین:

در مرحله اول دارچین،جوش شیرین و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا مایعی خمیری شکل به دست آید.

در مرحله دوم ماسک را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوست شود.

در مرحله آخر بعد از مدت زمان ذکر شده در مقاله پوست صورت خود را با آب سرد بشویید با استفاده از یک حوله تمیز پوست صورت خود را خشک نمایید.

جوش شیرین به همراه ماست

در مواردی که آکنه های موجود بر روی پوست خفیف باشند از ماسک صورت جوش شیرین با ماسک استفاده می شود، مخلوط کردن این دو ماده اثربخشی و تاثیرات جوش شیرین بر روی پوست را افزایش می دهد.

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین با ماست:

در مرحله اول جوش شیرین و ماست را با یکدیگر ترکیب کنید تا مایعی خمیری شکل به دست آید.

در مرحله دوم ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

در مرحله آخر بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک نمایید.

جوش شیرین به همراه سرکه

ماسک جوش شیرین به همراه سرکه سیب از پوست شما در برابر نور آفتاب و همچنین آلودگی هوا محافظت می کند،از دیگر خواص این ترکیب می توان به از بین رفتن لکه های پوستی،پاکسازی عمیق پوست، از بین رفتن چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست اشاره کرد.

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین با سرکه سیب:

در مرحله اول برای آماده سازی این ماسک،نیمی از یک لیوان آب را با نصف لیوان سرکه ترکیب کنید تا رقیق شود.

در مرحله دوم جوش شیرین را به مواد اضافه نمایید، سپس ماسک به دست آمده را بر روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید که مواد به خوبی جذب پوست شوند؛بهتر است قبل از گذاشتن ماسک بر روی صورت، پوست خود را تمیز کنید.

در مرحله آخر بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب سرد بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک نمایید؛بهتر است این ماسک را شب و قبل از خواب بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

سایر روش ها برای جوانسازی پوست

علاوه بر موارد نام برده شده در مقاله برخی از راهکارها و مراقبت ها نیز به جوانسازی پوست کمک فراوانی می کنند، در ادامه مقاله قصد داریم به سایر روش‌های جوان‌سازی پوست و مراقبت های ضروری بپردازیم.

مراقبت بعد از حمام

افرادی که پوست آنها خشک است بعد از استحمام نباید پوست صورت و بدن خود را با حوله خشک نمایند زیرا این امر باعث خارش پوستی می شود،بهتر است بعد از استحمام از لوسیون های مرطوب کننده برای پوست استفاده نمایید تا رطوبت آن حفظ شود و باعث ایجاد خشکی و خارش پوست نگردد.

مرطوب کننده

بهتر است برای حفظ رطوبت پوست مرطوب کننده مناسبی را انتخاب نمایید،یک مرطوب کننده مناسب از ترکیبات ملایم تشکیل می شود؛روغن های معدنی از مرطوب کننده های پوست به شمار می روند.

ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب از پوست شما در برابر نور و اشعه های خورشید محافظت می کند و پیری پوست را به تاخیر می اندازد؛همچنین می توانید از ماسک های نام برده شده در مقاله برای جلوگیری از تابش و تاثیرات اشعه نور خورشید به پوست استفاده نمایید.

مطلب مشابه: سریع ترین راه جوان‌سازی پوست؛ انواع روش های خوب زیباسازی پوست

جوانسازی پوست در منزل

نکات تکمیلی جوانسازی پوست در منزل

آرد نخودچی یکی از مرطوب کننده هایی است که افراد می توانند از آن برای حفظ رطوبت پوست خود و همچنین از بین بردن چین و چروک استفاده نمایند.

انبه یکی از میوه هایی است که به عنوان پاک کننده طبیعی و قوی برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

برای داشتن پوستی سالم به تغذیه خود دقت نمایید و از غذاهای سالم و مکمل هایی همچون روغن ماهی استفاده نمایید.

در فصول مختلف سال همچون زمستان که خشکی پوست افزایش می یابد، از مرطوب کننده و بالم لب برای مرطوب نگه داشتن پوست لب استفاده نمایید.

به زمان ذکر شده برای نگهداری انواع ماسک ها بر روی پوست دقت نمایید زیرا طولانی نگه داشتن ماسک بر روی پوست ممکن است باعث بروز آسیب جدی به پوست شود.

بهتر است در معرض نور خورشید و هوای آلوده قرار نگیرید زیرا به مرور زمان پوست را دچار پیری و پین و چروک می کند.

برخی از افراد که پوست آن ها به دلیل استفاده نکردن از ماسک ها و همچنین عدم رعایت نکات مراقبتی دچار چین و چروک و پیری زودرس شده است به روش هایی همچون هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس،لیفت صورت با استفاده از نخ و لیزر روی می آورند که نسبت به روش های خانگی هزینه بیشتری دارد.

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات در ارتباط با جوانسازی پوست در منزل را شرح دهیم، در ابتدای مقاله به معرفی انواع ماسک ها برای جوان سازی پوست،حفظ رطوبت ،کاهش منافذ باز پوست ،جلوگیری از آکنه و همچنین جلوگیری از چین و چروک اشاره کردیم؛امیدواریم با مطالعه این مقاله آگاهی شما عزیزان در ارتباط با مراقبت از پوست و جوانسازی آن در منزل افزایش پیدا کرده باشد،متشکریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو