گرانترین دستبند طلا

منبع: زیبامون

4

1402/5/4

17:44


در ادامه با تعدادی از گرانبهاترین دستبندهای طلای جهان آشنا می شوید

گرانترین دستبند طلا

شاید شما هم دوست داشته باشید که با گران‌ترین دستبند طلا آشنا شوید. بسیاری از افراد برای خلق استایل مناسب دستبند را با انگشتر، ساعت و رنگ لباس ست می‌کنند.‌ دستبندهای طلای گران‌ قیمتی در دنیا موجود است که طراحان آن را با عیار بالا و سنگ‌های قیمتی طراحی و تولید کرده‌اند. اگرچه آقایان هم از دستبند در کامل‌ کردن استایل خود استفاده می‌کنند؛ اما خانم‌ها بیشتر به آن‌ها علاقه دارند. شناخت گران‌ قیمت‌ترین دستبندها شاید کمی سخت باشد؛ چرا که امروزه طرح‌ها و مدل‌های مشابه آن‌ها در طلافروشی‌های معمولی پیدا می‌شوند.

ما در سایت طلا و جواهری حقانی آماده‌ایم تا بهترین دستبند‌های طلا را به مشتریان ارائه کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت حقانی انواع دستبند طلا زنانه جدید را مشاهده و خریداری کنید. اگر در ذهن‌تان با سوال یا ابهامی در مورد آن‌ها روبرو هستید با کارشناسان ارتباط بگیرید.

اگر قصد خرید طلا دارید، جهت اطلاع از قیمت سرویس طلا ظریف، قیمت انگشتر ازدواج، قیمت دستبند طلا و… می‌توانید از کارشناسان فروش حقانی کمک بگیرید؛ همچنین برای خرید آنلاین طلا از جواهری حقانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.
haghanigold.com

معرفی گران‌ترین دستبند طلا در جهان

گران‌ترین دستبند طلا در جهان

گران‌ترین دستبند طلا در جهان در انواع مختلفی موجود است. امروزه شاهد تولید دستبندهای متنوعی از لحاظ طرح و مدل هستیم. انواع آن‌ها شامل دستبند طلا النگویی، دستبند طلا زنجیری، دستبند طلا ساعتی و … هستند؛ اما گرانبهاترین دستبندهای طلای جهان عبارتند از:

 

  • دستبند مروارید خلیج پارور Gulf Pearl Parure

 


مروارید خلیج پارور Gulf Pearl Parure

یکی از گران‌ترین دستبندها در جهان که در کنار جواهرات دیگر به فروش رسید، متعلق به دستبند مروارید خلیج پارور است. این دستبند در مجموعه مروارید خلیج پارور و در کنار حلقه، گوشواره و گردنبند قرار می‌گیرد. فروش آن در سال ۲۰۰۶ در Royal House Sale انجام شد و از گران قیمت‌ترین دستبندهای مروارید جهان محسوب می‌شود. در این دستبند از 24 الماس استفاده شده است که 12 الماس brilliant cut و 12 الماس دیگر آن marquise cut هستند. این دستبند 19.5 سانتی‌متر طول داشته و مرواریدهای کروی و اشکی در لبه‌های آن قرار دارند.

  • دستبند الماس مارتین کاتز Martin Katz Diamond


دستبند الماس مارتین کاتز Martin Katz Diamond

انواع طراحی جواهرات مارتین کاتز به‌صورت منظم روی فرش قرمز نمایش داده می‌شود. در این مجموعه انواع گردنبند، گوشواره‌، دستبند منبت کاری شده الماس و سنگ‌های قیمتی خیره کننده مشاهده می‌شود. لیست مشتریان مشهور که از طلا و خصوصا دستبند طلا زنانه مارتین کاتز استفاده می‌کنند، عبارت هستند از: نیکول کیدمن، آنجلینا جولی، ساندرا بولاک و کیت وینسلت. در سال 2008 ، کاتز دستبند نفیس الماس را برای پیش نمایش مد ۸۰ در مراسم سالانه اسکار طراحی کرد که 1 میلیون دلار آمریکا ارزش داشت.

 

  • دستبند اونیکس و الماس Wallis Simpson Onyx and diamond panther


دستبند اونیکس و الماس Wallis Simpson Onyx and diamond panther

دستبند دیگری که جزو گران‌ترین دستبند طلا بوده و از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد، به شکل پلنگ است. این دستبند را شاه ادوارد هشتم در مراسم ازدواجش به‌عنوان هدیه به همسرش Wallis Simpson داده است. شاه ادوارد هشتم برای اینکه با او ازدواج کند تاج و تخت خود را ترک کرده و گران‌ترین دستبند جهان را تقدیم او کرد. فروش آن با قیمت بالای 12.5 میلیون دلار انجام شد.

  • دستبند زمرد Emerald

 

دستبند زمرد Emerald

این دستبند زیبا که ساخته شده از زمرد و الماس است جزئی از مجموعه Bvlgari Emerald محسوب می‌شود. این دستبند جذاب با گردنبند، انگشتر، سنجاق و گوشواره با قیمت بالایی فروخته شد.

 

  • دستبند الماس بسیار مهم جرارد Highly Important Diamond Bracelet by Gerard

این دستبند زیبا که در زمره گران‌ترین دستبند طلا به‌شمار می‌رود از طلای فرانسه حاصل شده و دارای الماس‌های باشکوهی به وزن 29.01 قیراط است. سنگ الماس بزرگی در مرکز بازوهای آن قرار دارد و دو ردیف الماس در دو طرف این سنگ مشاهده می‌شود. نوارهای آن ۱۷.۵ سانتی‌متر طول دارد. شخصی این دستبند را که در مجموعه‌های جواهرات و ساعت‌های خانه سلطنتی قرار داشت در سال 2006 در یک حراجی خریداری کرد و سرانجام با قیمت $1513024 در ژنو فروخته شد.

 

  • دستبندهای Pair of Diamond ساخت JAR

دستبندهای تولید شده مزبور یک جفت هستند که الماسی به رنگ صورتی کمرنگ دارند. قیمت آن را $500,000 تخمین زدند؛ اما $1,136,000 فروخته شد. این الماس دارای برش cushion cut بوده که JAR Paris، طراح مشهوری در جهان آن را با فلز پلاتین طراحی کرد و ساخت.

 

  • دستبند نادر الماس Rare 18th Century Diamond Golden Fleece

 

دستبند نادر الماس Rare 18th Century Diamond Golden Fleece

این جواهر زیبا که از گران‌ترین دستبند طلا بوده و دستبندی تاریخی و باستانی محسوب می‌شود، در سال 1770 ساخته شد. این دستبند در سال 2001 در حراجی خیابان King’s فروخته شد. طراحی آن به سبک نشان ارتش سلطنتی استرالیا بوده و متشکل از چهار ردیف الماس oval shaped است. این دستبند از طلا و نقره ساخته شده و در حراج Christie’s به فروش رفت. دستبند مذکور به علت شکل نشان ارتش استرالیا و دارا بودن ویژگی‌های کمیاب در جهان معروف شده و قیمت بالایی دارد.

 

  • دستبند Natural pearl and diamond Parure جرارد

مجموعه Parure از گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر تشکیل شده است. این مجموعه با قیمت $1,467,666 به فروش رفت. این دستبند در مرکز خود مروارید درشتی دارد و با الماس‌های دورش شبیه یک گل است که 50.56 قیراط وزن دارد. شش ردیف مروارید طبیعی در دو طرف مروارید مرکزی جای گرفته‌اند. طول این دستبند، 18 سانتی‌متر است. به علت اینکه از مرواریدهای طبیعی در آن استفاده شده است، قیمت بالایی دارد. تعداد مرواریدهای آن 134 عدد بوده و دستبند بسیار درخشانی را ارائه داده است.

 

  • دستبند Barbara Hutton’s Jadeite Bangle

 ثروت فروشگاه Woolworth به باربارا هاتون رسید. او از مجموعه جواهرات منحصر به فردی برخوردار بود. یکی از جواهرات معروف او در این مجموعه یک النگوی Jadeite بود که از نوعی یشم بسیار کمیاب بوده که بسیار قیمت بالایی دارد. وقتی که Sotheby آخرین جواهرات هاتون را پس از مرگ او به حراج گذاشت، النگوی جیدیت او با $908,000 آمریکا به فروش رفت.

 

  • دستبند Diamond 18k white Gold

 این دستبند $1, 35,811 قیمت دارد و یکی دیگر از گران‌ترین دستبند طلا در جهان محسوب می‌شود. از الماس‌های پاک و طبیعی در ساخت آن استفاده شده است. این دستبند، شکلی شبیه النگو دارد. الماس‌های آن 38.60 قیراط وزن دارند و در طراحی و ساخت آن از طلای سفید k18 بهره گرفته‌اند.

 

  •  دستبند الماس ون کلیف و آرپلز Diamond Bracelet by Van Cleef & Arpels

دستبند الماس ون کلیف و آرپلز (Van Cleef & Arpels) یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین دستبندها در جهان است. دلیل محبوبیت بسیار زیاد این دستبند طراحی بسیار زیبا و هنرمندانه آن بود. به همراه یک گردنبند و گوشواره و انگشتر به قیمت 1,467,466 میلیون دلار فروخته شد.

انگشترها و دستبندهای ون کلیف و آرپلز به عنوان نمادهایی از زیبایی، شیوه و سلیقه‌ی خاص محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و به‌طور عمده در تاج‌ها، جواهرات زنانه و مجلسی به‌کار گرفته می‌شوند.

 

گران‌ترین دستبند طلا چه مشخصاتی دارد؟

گران‌ترین دستبند طلا به عنوان یک جواهر لوکس و ارزشمند، باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات معینی باشد که آن را از سایر دستبندهای طلا تمایز دهد. این مشخصات عبارتند از:

 

  1. کیفیت طلا: گران‌ترین دستبند طلا باید از طلای با کیفیت بالا و خالص تهیه شده باشد. طلاها معمولاً به چهار عیار مختلف تقسیم می‌شوند که عیار 24، 22، 18 و 14 معروف‌ترین‌ها هستند. عیار 24 بیشترین خلوص را دارد و طلاهای 22، 18 و 14 عیار به‌ترتیب کمترین خلوص را دارند.
  2. وزن طلا: گران‌ترین دستبند طلا باید دارای وزن بالا باشد که به‌طور معمول به گرم و اونس اندازه‌گیری می‌شود. وزن طلا به معنای خالصیت و ارزش دستبند نیز است.
  3. طراحی: گران‌ترین دستبند طلا باید دارای طراحی‌های منحصر به فرد، هنرمندانه و دقیق باشد. استفاده از سنگ‌های برجسته و تزئینات با جواهرات ارزشمند، به‌عنوان عوامل افزایش قیمت و ارزش دستبند طلا محسوب می‌شوند.
  4. جواهرات و الماس‌ها: گران‌ترین دستبند طلا باید دارای الماس‌ها و جواهرات ارزشمند با کیفیت بالا باشد. الماس‌ها به‌عنوان سنگ‌های قیمتی و طراحی‌های با کیفیت بالا، ارزش و جذابیت دستبند را افزایش می‌دهند.
  5. کمیاب‌بودن: گران‌ترین دستبند معمولاً دارای اجزا و تزئیناتی است که نادر و کمیاب هستند. اجزا و جواهراتی که به‌صورت محدود تولید می‌شوند و با ارزش بالا و کیفیت عالی در دستبند قرار می‌گیرند.
  6. نام تجاری معروف: نام تجاری معروف به عنوان یک نشان از کیفیت و قیمت بالای جواهرات استفاده می‌شود.

 

سنگ‌های قیمتی در گران‌ترین دستبند‌های طلا

گران‌ترین دستبند‌های طلا معمولاً با استفاده از سنگ‌های قیمتی و گران‌قیمت تزئین می‌شوند که ارزش آن‌ها به عنوان جواهرات افزایش می‌یابد. برخی از سنگ‌های قیمتی که معمولاً در ایجاد گران‌ترین دستبند‌های طلا استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • الماس


الماس

 الماس از گران‌ترین و ارزشمندترین سنگ‌های قیمتی است. الماس‌های با کیفیت بالا و برش‌های خاص می‌توانند قیمت گران‌ترین دستبند‌های طلا را به شدت افزایش دهند.

الماس به دلیل براقیت، شفافیت و کمیابی به‌عنوان سنگ قیمتی بسیار محبوب است و همواره جزء جواهرات لوکس و ارزشمند به‌شمار می‌آید.

قیمت دستبند طلا با الماس به‌طور چشم‌گیری تأثیرگذار است و بستگی به عوامل زیادی دارد. این عوامل شامل کیفیت الماس، وزن الماس، عیار طلا، طراحی و شیوه‌ی اشکال‌زنی دستبند و همچنین شهرت و معتبر بودن فروشنده می‌شوند.

 

  • زمرد


زمرد

سنگ زمرد یکی از سنگ‌های قیمتی و مورد علاقه‌ی جواهرسازان و علاقه‌مندان به جواهرات است. در برخی از گران‌ترین دستبند‌های طلا از سنگ‌های زمرد به عنوان سنگ تزئینی استفاده می‌شود. زمرد سنگی است که به دلیل رنگ سبز زیبا و شفافیت آن، جذابیت زیادی دارد و به‌عنوان سنگ متولدین ماه مه نیز شناخته می‌شود.

در دستبند‌های گران‌قیمت، سنگ زمرد می‌تواند به‌صورت تکی یا ترکیب با سنگ‌های قیمتی دیگر، نظیر الماس، روبی، یاقوت و ... به‌کار رود. 

معمولاً دستبند‌های طلا با زمرد‌های کبود روشن و شفاف و با کیفیت بالا به عنوان یکی از گران‌ترین و مجلل‌ترین گزینه‌ها در بازار جواهرات قرار دارند.

 

  •  یاقوت ستاره‌ای

 یاقوت ستاره‌ای یکی از سنگ‌های قیمتی و از گران‌ترین سنگ‌هایی است که می‌تواند در تزئینات گران‌ترین دستبند‌های طلا به‌کار رود. این سنگ‌ها به علت داشتن چرخش ستاره‌ای درون آن‌ها، جلوه‌ی زیبایی از ستاره‌ها را ایجاد می‌کنند که در مختصات مشخصی مشاهده می‌شوند. 

استفاده از یاقوت ستاره‌ای در دستبند طلا باعث ایجاد جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای در طراحی می‌شود و می‌تواند ارزش و قیمت دستبند را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد. دستبند‌های طلا با یاقوت ستاره‌ای به‌عنوان یکی از جواهرات لوکس و ارزشمند، بیشتر در بازار جواهرات کلاسیک و مجلل قرار دارند.

 

  • یاقوت پادپرسی


یاقوت پادپرسی

یاقوت پادپرسی از گران‌ترین و نادرترین انواع یاقوت‌ها است که به دلیل رنگ طبیعی خاص و منحصربه‌فرد خود، مورد توجه علاقه‌مندان به جواهرات قرار می‌گیرد. این نوع یاقوت به رنگی مخصوص به‌نام "پادپرسی" شناخته می‌شود که یک ترکیب از رنگ‌های صورتی و نارنجی با روشنایی و شفافیت خاص است.

دستبند‌های طلا با یاقوت پادپرسی به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین گزینه‌ها در بازار جواهرات شناخته می‌شوند. 

یاقوت پادپرسی به دلیل کمیابی و خاصیت رنگی‌اش، ارزش زیادی دارد و ممکن است در برخی از دستبند‌های طلا با قیمت بسیار بالا به‌کار رود. همچنین، ترکیب با دیگر سنگ‌های قیمتی مانند الماس، روبی، زمرد و ... نیز می‌تواند جذابیت و ارزش دستبند را افزایش دهد.

 

  • سنگ روبی


سنگ روبی

سنگ روبی یا سنگ قرمز ملکوتی یکی از گران‌ترین و ارزشمندترین سنگ‌های قیمتی است که به دلیل رنگ قرمز زیبا و شفافیت آن، بسیار محبوب است. 

روبی به دلیل کمیابی و شکوه طبیعی خود، ارزش بسیار زیادی دارد و در گران‌ترین دستبند‌های طلا استفاده می‌شود. 

 

استفاده از هر یک از این سنگ‌های قیمتی در تزئینات دستبند طلا، قیمت آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. البته، علاوه بر این‌ها، دیگر سنگ‌های قیمتی نیز وجود دارند که در ایجاد جواهرات گران‌قیمت و دستبند‌های لوکس استفاده می‌شوند. همچنین، ترکیب سنگ‌های مختلف با هم نیز می‌تواند زیبایی و ارزش دستبند طلا را بیشتر کند.

 

سخن پایانی

 دستبند از جمله طلاهای مورد علاقه خانم‌ها و حتی آقایان محسوب می‌شود. گران‌ترین دستبند طلا در جهان که سبب معروف شدن آن‌ها در دنیا شد به دلیل ظاهر خاص و زیبا یا داستانی است که پشت آن‌ها وجود دارد. امروزه هم همچون گذشته دستبندهای بی‌نظیری تولید می‌شوند که زیبایی خیره کننده‌ای دارند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو