نکاتی درباره کاشت مژه که باید بدانید

نکاتی درباره کاشت مژه که باید بدانید


منبع: آرگا

4

1402/5/6

17:42


کاشت مژه به روش های نوین امروزه طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد. در مقاله زیر درباره این روش و نحوه نگهداری از مژه های کاشته شده برایتان خواهیم گفت.

امروزه کاشت مژه یکی از روش های نوین برای زیباتر شدن می باشد. این روش زیبایی دو نوع دارد موقت و دائم. در ادامه این مطلب با توضیحاتی کوتاه در این باره در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

کاشت مژه دائم

قبل از کاشت مژه باید بدانید:

کاشت مژه موقت فقط یک هفته دوام می آورد. ماندگاری کم ای نوع مژه به خاطر نوع چسبی است که انتخاب می شود. تعداد مژه هایی که کاشته می شود به تعداد مژه های طبیعی فرد بستگی دارد و به همان اندازه مژه مصنوعی کاشته می شود. چرا که مژه های جدید بر روی مژه طبیعی گذاشته می شوند. مژه های مصنوعی جدید که کاشته می شوند از جنس از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم یا حتی موی انسان می باشند و طبیعی تر نسبت به مژه های قدیمی به نظر می رسند. چسب هایی که امروزه برای کاشت مژه ها استفاده می شوند مخصوص همین کار ساخته شده اند. امکان دارد چشم شما، به این چسب ها حساسیت داشته باشد اما باید بگوییم که استفاده از این چسب ها موجب نابینایی نخواهد شد فقط ممکن است برای مدتی ایجاد عفونت کنند و دیدتان نسبت به قبل تار شود. برای این که متوجه بشوید بعد از کاشت مژه دچار حساسیت می شوید یا خیر بهتر است در ابتدا دو عدد مژه بکارید و چند روز صبر کنید. اگر مشکلی احساس نکردید می توانید بقیه کار را نیز ادامه دهید.

کاشت مژه به دو روش موقت و دائم

گاهی سوال می شود که آیا کاشت مژه مصنوعی موجب ریزش مژه های طبیعی می شود یا خیر؟ در این رابطه این نوید را به شما می دهیم که اگر مراقبت کافی انجام شود و درست چسبیده شده باشند و تا ۲۴ ساعت آب نخورد عوارض خاصی نخواهد داشت. نکته دیگری که بهتر است در رابطه با این مطلب به شما یادآوری کنیم این است که بعد از کاشتن مژه نباید هیچ گونه آرایش چشم مثل فرمژه و ریمل بر روی چشمان شما انجام شود. بعد از کاشت مژه بهتر از خاراندن و مالیدن چشم خودداری کنید. استفاده از سونا و فشار شدید آب به چشم موجب آسیب دیدن مژه های کاشته شده خواهند شد. خوابیدن بر روی شکم و مالیدن پماد بر روی چشم نیز موجب از بین رفتن مژه های کاشته شده می شود.

کاشت مژه موقت

افرادی که مشکلات چشمی دارند و افرادی که مژه های طبیعی بلند و پر پشت دارند بهتر است مژه نکارند. بهتر است چشم ها را به طور مرتب شستشو دهید تا دچار آلودگی نشود اما برای انجام این کار بهتر است آن را به آرامی شست و سپس با یک دستمال مرطوب پاک کرد. برای داشتن مژه های طبیعی بلند و پرپشت بهتر است در زمینه تغذیه خود تغییر ایجاد کنید. روغن زیتون و روغن کرچک از جمله موادی هستند که موجب تقویت مژه می شوند. شب ها قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید و یکی از روغن های نام برده را به سطح مژه بزنید و صبح ها آن را با آب گرم شستشو دهید. ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت بدون چربی همچنین دانه های سویا، آووکادو و انواع حبوبات به تقویت مژه، ناخن و موهای شما کمک شایانی خواهد کرد.

نکات کاشت مژه

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه کاشت مژه طبیعی و نکات آن کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو