کاشت مژه چه روش‌هایی دارد و تفاوت‌های آن‌ها چیست؟

کاشت مژه چه روش‌هایی دارد و تفاوت‌های آن‌ها چیست؟


منبع: مدیسه

19

1401/9/4

16:35


چشم یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است. سوء تفاهم نشود؛ تمامی اعضای بدن از اهمیت و ارزش یکسانی برخوردارند، اما

کاشت مژه چه روش‌هایی دارد و تفاوت‌های آن‌ها چیست؟

چشم یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است. سوء تفاهم نشود؛ تمامی اعضای بدن از اهمیت و ارزش یکسانی برخوردارند، اما وقتی نوبت به چشم می‌رسد، قضيه کمی متفاوت می‌شود. چشم‌ها در زیبایی تاثیر زیادی می‌گذارند؛ بنابراين افراد همواره در تلاش برای زیباتر کردن آن‌ها هستند.

برخی از لنز و یا مژه مصنوعی برای زیباتر شدن چشم‌ها و برخی از انواع و اقسام روغن‌ها برای رشد بیشتر مژه‌ها استفاده می‌کنند. اما در این میان برخی دوست دارند تا از خواب بیدار می‌شوند، مژه‌هایی زیبا، پرپشت و بدون استفاده از ریمل داشته باشند. پس چاره چیست؟ البته که پاسخ کاشت مژه است؛ روشی که در آن می‌توان با استفاده از مژه‌های طبیعی یا مصنوعی، چشمانی زیبا و گیرا داشت.

آیا علاقه‌مند به کاشت مژه شده‌اید و حال می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع آن کسب کنید؟ اگر علاقه به این کار و دانستن جنبه‌های مختلف آن دارید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کاشت مژه چیست؟

همه دوست دارند مژه‌هایی پرپشت و بلند داشته باشند؛ به همین منظور سراغ مژه مصنوعی و اکستنشن مژه می‌روند. اما در این بین مژه مصنوعی دشواری‌های خاص خودش را دارد. در وهله اول نمی‌توان از آن همیشه استفاده کرد و باید در انتهای روز وقتی می‌خواهید بخوابید، آن‌ها را بردارید. همچنین گذاشتن آن‌ها نیز بسیار سخت بوده و برای بسیاری از افراد کاری تقریبا مشکل است.

مالیده شدن چسب به مژه‌ها، نچسبیدن گوشه‌های مژه و در برخی موارد پایین ماندن گوشه بیرونی آن به دلیل فرم پلک، از جمله ایراداتی است که افراد را مجبور به گشتن برای راه‌ها و روش‌های دیگر می‌کند. یکی از این راه‌ها و روش‌های دیگر، کاشت مژه است.

جدا شدن مژه مصنوعی از پلک یکی از نقاط منفی استفاده از آن‌ها است.

کاشت مژه به افزودن مژه‌های مصنوعی به مژه‌های طبیعی افراد گفته می‌شود که چشم‌ها را زیباتر می‌کنند و در صورت مراقبت درست بین 4 تا 6 هفته دوام دارند. کاشت مژه همچنین راه حلی دائمی برای افرادی است که به دلایل مختلف مژه‌های خود را از دست داده‌اند یا دوست دارند چشمانی زیباتر و گیراتر داشته باشند.

دقت داشته باشید که کاشت مژه در خانه خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز حساسیت‌های چشمی و عفونت شود. بنابراین برای انجام این کار باید به شخص مجرب و متخصص مراجعه کنید.

کاشت مژه یکی از راه‌های زیباتر کردن چشمان است.

البته مدل‌های مختلفی درکاشت مژه دارد که بسته به سلیقه می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

کاشت مژه دائم

همانطور که از اسمش پیدا است، کاشت مژه دائم تا ابد باقی می‌ماند. در این روش که مانند پیوند موی سر است، از موی سر و گاهی پا برای پيوند استفاده می‌شوند. این روش برای افرادی مناسب است که موهای بسیاری کمی دارند و به دلایل مختلف پزشکی به طور کلی مژه ندارند. بنابراین این روش مناسب هر شخصی نیست و علاوه بر این، هزینه این نوع پیوند بسیار سنگین بوده و تنها پزشک متخصص قادر به انجام آن است.

کاشت دائم روشی مناسب برای افرادی است که مژه‌های خود را به دلایل مختلف از دست داده‌اند.

کاشت مژه موقت

در روش کاشت مژه موقت شخص مژه مصنوعی را در کنار مژه طبیعی می‌گذارد که این کار جلوه خاصی به چشم‌ها خواهد داد. برای انجام این کار باید به آرایشگاه‌ها مراجعه کرد. این روش کاشت مژه انواع مختلفی دارد که افراد با سلایق گوناگون می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند.

لیست قیمت لوازم کاشت مژه

کاشت مژه طبیعی

یکی از رایج‌ترین انواع کاشت مژه، مدل طبیعی یا نچرال آن است. در این روش افراد سعی دارند مژه‌های خود را به طبیعی‌ترین حالت ممکن حجم دهند. این سبک علاوه بر سادگی بسیار زیبا بوده و آسیب کمی به مژه‌های طبیعی افراد وارد می‌کند؛ این مدل به نام‌های نچرال و هیدن نیز معروف است.

کاشت مژه طبیعی بسیار ساده است و آسیب کمی به مژه‌ها وارد خواهد کرد.

کاشت مژه عروسکی

یکی از مدل‌های جذاب کاشت مژه، کاشت عروسکی است. در این روش از مژه‌های بلند در وسط و مژه‌های کوتاه در انتهای بیرونی و درونی پلک استفاده می‌شود و ظاهری جذاب به چشم افراد می‌دهد. افرادی که پلک‌های افتاده دارند یا چشم‌هایشان بادامی شکل است، می‌توانند از این نوع مدل استفاده کنند. همچنین این مدل از مدل‌های طبیعی است و در میان افراد طرفداران زیادی دارد.

کاشت عروسکی برای افرادی که چشم‌های بادامی شکل دارند، انتخاب مناسبی است.

کاشت مژه‌های مدل گربه‌ای

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کاشت، مدل گربه‌ای است. این مدل که با استفاده از مژه بلند در گوشه انتهایی و حرکت آن به سمت گوشه داخلی با استفاده از مژه‌های کوتاه شکل می‌گیرد، چشمانی جذاب، دلربا و فریبنده برای اشخاص می‌سازد.

این مدل برای چشمان گرد مناسب‌تر است؛ زیرا به آن حالت کشیده داده و ظاهر آن ها درشت و جذاب خواهد کرد. البته اگر گوشه چشم به سمت پایین یا بالا کمی انحنا داشته باشد، کاشت گربه‌ای بهترین گزینه برای این چشمان نیست؛ زیرا ممکن است این انحنا را بیشتر نشان دهد. بنابراين بهتر است این افراد از مدل‌های دیگر کاشت استفاده کنند.

مطالب کاربردی:  لیفت مژه چیست و چه کسانی می‌توانند انجام دهند؟

کاشت مدل گربه‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع کاشت است و ظاهری زیبا به چشمان می‌دهد.

کاشت مژه حجیم

در برخی موارد نداشتن هارمونی سبب زیبایی می‌شود. مژه حجیم نیز همین گونه است. در کاشت مژه حجیم مژه‌های کوتاه و بلند به صورت مخلوط در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و برای افراد با مدل چشم‌های گوناگون بسیار مناسب است.

کاشت مژه حجیم برای انواع فرم‎های چشمی مناسب است.

کاشت مژه کلاسیک

برای  کاشت مژه کلاسیک که شباهت زیادی به روش نچرال دارد، تاکید بر طبیعی بودن جلوه نهایی کار است. در این روش به ازای هر یک مژه فرد، یک مژه مصنوعی قرار داده می‌شود و هدف اغراق نیست. اگر اولین بارتان است که می‌خواهید کاشت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید؛ زیرا جلوه طبیعی دارد و در صورت عدم رضایت از انجام آن پشیمان نخواهید شد.

روش کلاسیک جلوه‌ای طبیعی و زیبا به چشمان شما خواهد داد.

کا‌‌شت مژه والیوم

کاشت مژه والیوم برای افرادی است که می‌خواهند مژه‌های پرپشت و زیادی داشته باشند. در این کاشت از 2 تا 5 تار مژه مصنوعی برای هر یک تار مژه استفاده می‌کنند و به همین دلیل شخص مژه‌هایی پرپشت و مشکی خواهد داشت. البته روش کاشت مگاوالیوم هم وجود دارد که در آن از 5 تا 15 تار مژه مصنوعی روی هر یک مژه طبیعی استفاده می‌شود و ظاهری فوق‌العاده جسور و اغراق‌آمیزی به فرد می‌دهد.

مژه‌های والیوم برای کسانی مناسب است که می‌خواهند مژه‌های زیادی داشته باشند.

به چه نکاتی هنگام کاشت باید دقت داشت؟

برخی ممکن است در ابتدا برای انجام کاشت مردد باشند و شاید دلیل آن دیدن کاشت اغراق آمیز در برخی افراد است، اما باید این را بدانید که مژه‌ها جنبه‌های مختلفی دارند که با توجه به هر یک از آن‌ها باید مژه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ظاهری زيباتری به چشمان خود بدهید.

1- طول

مژه‌ها در اندازه‌های بین 5 تا 18 میلی‌متر در بازار موجود هستند که بنابر درخواست مشتری از آن‌ها استفاده می‌شود. البته در نظر داشته باشید که مژه‌های بلند و صخیم همیشه مناسب نیستند؛ زیرا علاوه بر ایجاد ناراحتی، رشد مژه‌های طبیعی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و آن‌ها را ضعیف می‌کند. بنابراین دقت داشته باشید که در انتخاب اندازه تنها 3 تا 5 میلی‌متر بلندتر از مژه‌های طبیعی خود پیش بروید.

این‌گونه هم احساس سنگینی نخواهید داشت و هم به مژه‌های طبیعی خود آسیب نمی‌زنید. اگر هم طرفدار مژه‌های بلند هستید، حتما از اندازه‌های نازک آن استفاده کنید تا روی پلک شما سنگینی نکنند.

2- حجم

یکی از مهم‌ترین مسائل در کاشت مژه، حجم آن است که در ظاهر مژه تاثیر زیادی دارد. برای کاشت مژه از حجم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که بنابر سلیقه مشتری می‌توان از بین 1 تا 6 تار انتخاب کرد.

3- شکل

در کاشت مژه مسئله دیگری که اهمیت فراوانی دارد، شکل و انحنای تارهای مژه‌ها هستند. این انحنا مژه‌ها را به مدل‌های مختلف +B، C، D، CC، L، L تقسیم می‌کند.

طبیعی‌ترین انحنا مدل B است که انحنای کمی دارد و جلوه نچرالی به مژه‌ها خواهد داد. مدل C یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها است که برای اکثر چشم‌ها مدلی مناسبی است. مدل D برای ایجاد چشم‌های برجسته تاثیر داشته و مناسب افرادی است که مژه‌های فر و ضخیمی دارند. مدل +L و L پایه‌ای صاف داشت که سمت بالا انحنا دارند. در واقع دقیقا مانند شکل حرف انگلیسی L، این مدل مژه حالت شکسته داشته و مخصص افراد با پلک‌های افتاده و افرادی که مژه‌هایشان رو به پایین است، هستند.

بنابراين سعی کنید با تحقیقات کافی اقدام به کاشت مژه کنید تا نتیجه مطلوب و مورد نظر خودتان را بدست آورید.

مطالب خواندنی:  انواع مژه مصنوعی و آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

نحوه مراقبت از مژه‌های کاشت شده

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاشت مژه زمانی است که کار کاشت تمام شده است و باید از آن‌ها تا ترمیم بعدی مراقبت کنید. سهل‌انگاری در مراقبت از چشم‌ها علاوه بر آسیب زدن به مژه‌های طبیعی، موجب ضایع شدن زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

برای استحکام بیشتر و اطمینان از چسبیده شدن مژه‌ها، سعی کنید تا 48 ساعت مژه‌های خود را در برابر آب و رطوبت زیاد حفظ کنید. از استحمام، گریه کردن و عرق ریختن اجتناب کنید و چشمان خود را خشک نگه دارید. در این دوران به هیچ عنوان نباید ورزش کنید. همچنین برای شستن صورت تنها قسمت پایینی صورت را شستشو دهید و موهای خود را نشویید.

  • در 48 ساعت اول چشمان خود را نمالید. سعی کنید در این زمان حتی دست به چشمان خود نزنید؛ زیرا حتی در صورت خشک شدن چسب نیز ممکن است فرم و چینش آن بهم بخورد. همچنین در این دوران به هیچ عنوان از محلول رشد و تقويت مژه و فرمژه استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراب شدن مژه‌های کاشته شده خواهند شد.
  • در روزهای اول آرایش نکنید؛ چون ممکن است مواد داخل مواد آرایشی حاوی روغن باشند که برای استحکام مژه‌ها ضرر دارد. همچنین معمولا مواد پاک کننده آرایشی برای تاثیرگذاری بیشتر روغن دارند که می‌توانند به کلی تمام هزینه‌ها و دشواری‌های کاشت را هدر دهند.
  • پس از گذشت چند روز با اینکه چسب مژه به کلی خشک شده است، برای اطمینان و دوام بیشتر هنگام استحمام از عینک شنا استفاده کنید تا از برخورد آب داغ به مژه‌ها تا حدی جلوگیری شود.

برای دوام بیشتر مژه ها کاشته شده سعی کنید هنگام استحمام از عینک شنا استفاده کنید.

  • برای اینکه مژه‌ها حالت خود را حفظ کنند، باید آن‌ها را شانه کرد. هنگام خواب مژه‌ها نظم خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان شکل کج و کوله خود را حفظ می‌کنند. بنابراین روزانه سعی کنید از براش مخصوص مژه استفاده کرده و مژه‌های خود را شانه کنید.

برای منظم نگه داشتن مژه‌ها، سعی کنید آن‌ها را شانه کنید.

با رعایت نکات بالا مطمئن باشید که دوام مژه‌های کاشته شما بیشتر خواهد شد و نیازی نیست به طور مکرر به آرایشگاه مراجعه کنید.

تجربه شما از کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه روشی برای زیباتر کردن چشم‌ها است و افراد را از استفاده از ریمل، سیاه شدن چشم و عذاب چسباندن مژه مصنوعی نجات می‌دهد. برای انجام آن باید حتما به مراکز کاشت و آرایشگاه‌ها مراجعه کنید و نمی‌توانید در خانه آن را به تنهایی انجام دهید. کاشت مژه انواع مختلفی دارد و افراد با توجه به سلیقه و مدل چشم‌ها باید از میان آن‌ها انتخاب کنند.

 

آیا تاکنون کاشت مژه انجام داده‌اید؟ اگر تاکنون تجربه کاشت داشته‌اید یا در این باره سوالی دارید، خوشحال می‌شویم در زیر مقاله نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان عزیز در میان بگذارید تا علاوه بر به اشتراک گذاری تجارب خود، از نظرات دیگر دوستان نیز استفاده کنید.

 

منبع : byrdie

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو