معرفی انواع روش های کاشت مژه

منبع: زیبامون

3

1402/5/1

13:57


کاشت مژه یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن ظاهری زیبا می‌باشد. برای معرفی انواع روش های کاشت مژه اینجا کلیک کنید.

معرفی انواع روش های کاشت مژه

مژه زیبایی چشمگیری را به چهره افراد می‌دهد. به همین دلیل دغدغه بسیاری از خانم‌ها داشتن مژه‌های بلند و پرپشت می‌باشد. یکی از این راه‌ها کاشت مژه است. بر خلاف مضراتی که چسباندن مژه‌های مصنوعی روی خط مژه دارند اگر این کار توسط یک فرد متخصص صورت بگیرد باعث زیبایی چشمان می‌شود. از همین رو محبوبیت کاشت مژه در دنیا روبه افزایش است و این موضوع باعث شده که افراد زیادی به این صنعت تمایل نشان بدهند و آمارهای روبه افزایشی را در بسیاری از سالن‌های زیبایی در راستای کاشت مژه را شاهد هستیم. برای معرفی انواع روش های کاشت مژه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از کاشت مژه + افزایش ماندگاری آن

 

انواع روش های کاشت مژه

به فرایند افزودن مژه‌های مصنوعی به مژه‌های طبیعی افراد، کاشت مژه گفته می‌شود. مژه‌های مصنوعی برخلاف نامشان در اندازه و شکل‌های زیبا و طبیعی وجود دارند. این محصولات باکیفیت از جنس‌های مختلفی همچون موی طبیعی، پلاستیک و ابریشم ساخته می‌شوند. انواع مژه‌های مصنوعی به صورت تکی یا چند شاخه در بازار وجود دارند که با کمک چسب‌های موقت یا نیمه دائم در لابه لای مژه‌ها قرار می‌گیرند. از طرفی باید یک سری نکات را در حین انتخاب مژه مصنوعی به کار برد. این معیارها مواردی همچون طول مژه، حجم و میزان انحنای آن می‌باشد. رعایت این موارد در کاشت مژه‌ حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. در حالت موقت از مژه‌های سه تایی، یک دست و دیگر اشکال استفاده می‌شود. انواع روش های کاشت مژه به شرح زیر است.

 

کاشت مژه طبیعی

معمول‌ترین روش کاشت مژه، کاشت به روش طبیعی می‌باشد. در این سبک مهم‌ترین هدف ایجاد شکلی زیبا و در عین حال طبیعی برای فرد است. کاشت مژه به روش طبیعی با توجه به طول مژه افراد انتخاب می‌شود و کم‌ترین آسیب را به مژه وارد می‌کند. نام دیگر این سبک نچرال و هیدن می‌باشد که مناسب‌ترین گزینه برای استفاده روزمره محسوب می‌شود. موی استفاده شده در این کاشت از موهای پشت سر است و نمی‌توانند همانند مژه رشد کنند. چرا که با قرار گرفتن فولیکول‌های مو در قسمت مژه، رشد قابل توجه‌ای از خود نشان می‌دهند و این موضوع باعث اصلاح کردن مژه‌ها می‌شود.

 

کاشت مژه عروسکی

کاشت مژه به روش عروسکی محبوبیت بسیاری در بین افراد دارد. روش کاشت به این طریق است که مژه‌های کوتاه‌تری در ابتدا و انتهای پلک قرار گرفته و مژه‌های بلند در وسط پلک افزوده می‌شوند. معمولا طول مژه در وسط پلک ۱۲ میلی متر و تا گوشه چشم به ۸ میلی متر می‌رسد. بنابراین در عین زیبایی باید به طبیعی بودن مژه نیز توجه نمود. زمان کاشت این مدل نیز حدود دو ساعت طول می‌کشد. این مدل کاشت مناسب برای پلک‌های یکدست، افتاده و چشم‌های بادامی شکل فوق العاده خواهد بود. نتیجه این کاشت به گونه‌ای است که چهره شما را از حالت سادگی خارج می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: مژه مصنوعی سه بعدی چیست؟

 

کاشت مژه گربه ای

یکی از خاص‌ترین سبک‌های کاشت، کاشت مژه گربه ای می‌باشد. در این مدل کاشت کوتاه‌ترین مژه‌ها در قسمت داخلی چشم قرار گرفته و هرچه قدر به سمت بیرون حرکت می‌کنیم، مژه‌های بلندتری را شاهد خواهیم بود. این نوع کاشت چهره را به صورت کلی تغییر داده و تمرکز را بر روی چشم‌ها افزایش می‌دهد. این کار به کشیده شدن چشم کمک شایانی می‌کند و برای چشم‌های گرد مناسب‌ترین گزینه است. چرا که حالت گردی چشم را تغییر داده و چشم را درشت‌تر می‌کند. از طرفی این مدل کاشت برای چشم‌هایی که گوشه‌های آن‌ها به سمت بالا و پایین انحنا دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چون باعث عدم تقارن در چشم‌ها خواهد شد. 

 

کاشت مژه حجیم

کاشت مژه به روش حجیمی با وجود تازه‌کاری نسبت به روش‌های قبلی، به یکی از بهترین مدل‌های کاشت مژه تبدیل شده‌است. گاهی عدم تقارن، خود زیبایی منحصر به فردی به چهره افراد می‌دهد. این گونه مژه دارای شکل ترکیبی و نامتقارن می‌باشد و مژه‌های بلند و کوتاه بدون رعایت هیچ نکته‌ای به صورت حجیم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. نکته مثبت این روش این است که کاشت مژه حجیم مناسب هر گونه چشمی می‌باشد و در هر نوع چشمی زیبایی افراد را دو چندان می‌کند. به همین دلیل در بسیاری از سالن‌های زیبایی شاهد کاشت مژه به این روش هستیم.

 

انواع روش های کاشت مژه

 

آگاهی از مدل چشم برای کاشت مژه مناسب

همانطور که در بخش قبلی به معرفی از مدل‌های اصلی کاشت مژه پرداختیم. باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شکل و مدل چشم نیز تاثیر بسزایی در انتخاب مژه مناسب دارد. در نتیجه توجه به ابعاد، میزان انحنا، عمق، مژه طبیعی، میزان حساسیت، رنگ چشم و نوع پلک از مواردی است که در انتخاب مژه تاثیر بسزایی دارد. رعایت هر کی از این نکات لازم و ضروری می‌باشد. برای مثال انتخاب مژه‌های بسیار بلند برای چشمان کوچک به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد. از طرفی برخی چشم‌ها به سمت بالا یا پایین انحنا دارند. برخی دیگر نیز تو رفته یا بیرون آمده، می‌باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 نکته مهم برای مراقبت از اکستنشن مژه

 

نحوه نگهداری مژه‌ها بعد از کاشت

با کاشت مژه زیبایی چهره دو چندان می‌شود ولی نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است. توجه به نکات و اصول مهم بعد از کاشت مژه می‌باشد. به این صورت که پس از کاشت مژه و در ۴۸ ساعت اول، باید به دقت مراقب مژه جدید خود باشید. چرا که در این مدت چسب به کار رفته در حال محکم و سفت شدن می‌باشد. به دلیل عدم ایجاد حساسیت هرگونه خارش و سوزش را جدی بگیرید. چون امکان حساسیت شما به چسب مژه وجود دارد. در ۴۸ ساعت اولیه برای استحکام هر چه بیشتر مژه‌ها آن‌ها را مقابل آب، عرق کردن، اشک ریختن و استحمام محافظت کنید.

 

نحوه نگهداری از کاشت مژه

 

سخن پایانی

کاشت مژه یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به ظاهری زیبا می‌باشد. در این مقاله به معرفی انواع روش های کاشت مژه که به وفور از آن‌ها استفاده می‌شود، پرداختیم. هر چند این امکان نیز وجود دارد که در سالن‌های زیبایی از مدل‌های دیگری همچون کاشت روسی و دیگر کاشت‌های به این شکل نیز استفاده کنند. با این حال دیگر مدل‌ها بر اساس چهار مدل گفته شده، می‌باشد. از طرفی نگهداری بعد از کاشت مژه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر میزان ماندگاری مژه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو