بوتاکس مژه چیست؟ نحوه انجام، هزینه، مزایا و عوارض بوتاکس مژه

منبع: وقت مد

3

1402/11/12

12:27


بوتاکس مژه؛ درمانی است که مژه های طبیعی در آن فر، بلند، تقویت و انعطاف پذیر می‌شوند. اگر به دنبال راهی برای فر کردن مژه های خود بدون آسیب هستید، بوتاکس مژه یکی از بهترین گزینه ها برای به دست آوردن نتیجه دلخواه و تغذیه همزمان مژه ها است.در این سری مطالب آرایش و زیبایی …

بوتاکس مژه چیست؟ نحوه انجام، هزینه، مزایا و عوارض بوتاکس مژه

بوتاکس مژه؛ درمانی است که مژه های طبیعی در آن فر، بلند، تقویت و انعطاف پذیر می‌شوند. اگر به دنبال راهی برای فر کردن مژه های خود بدون آسیب هستید، بوتاکس مژه یکی از بهترین گزینه ها برای به دست آوردن نتیجه دلخواه و تغذیه همزمان مژه ها است.
در این سری مطالب آرایش و زیبایی از رسانه وقت مد، همه چیز را در مورد بوتاکس مژه، نحوه انجام، مزایا، هزینه،فواید و عوارض آن خواهید آموخت.

بوتاکس مژه چیست؟

به گزارش تیم تخصصی زیبایی و سلامت مجله وقت مد، بوتاکس مژه؛ با ترکیبی از روغن آرگان، پروتئین، کراتین و ویتامین ها مژه های طبیعی را تقویت و تغذیه می‌کند. این ماسک، مژه ها را از درون بازسازی کرده و آنها را ضخیم تر، پرتر و بلندتر نشان می‌دهد.
این روش زیبایی زنانه، می‌تواند مژه‌های آسیب دیده را ترمیم کرده، رشد مژه ها را تحریک کرده و حتی از مژه ها در برابر آلودگی های محیطی محافظت کند. نتیجه بوتاکس بسته به چرخه رشد طبیعی مژه هر فرد حدودا تا 2 ماه ماندگاری دارد.

بوتاکس مژه چیست؟

پس از اولین درمان، ظاهری زیبا، با مژه های شاداب و قوی خواهید داشت. بوتاکس مژه، باید توسط متخصصان زیبایی و سلامت باتجربه، انجام شود. اگر هنوز اثر جادویی بوتاکس را تجربه نکرده اید، وقت آن است که آن را بشناسید و تراکم و استحکام موهای خود را افزایش دهید. بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو را بدانید.

عکس قبل و بعد از بوتاکس مژه

عکس قبل و بعد از بوتاکس مژه

مواد بکار رفته در بوتاکس مژه چیست؟

بوتاکس اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به همین دلیل انواع آن که شامل بوتاکس معده، بوتاکس پیشانی، بوتاکس ابرو، بوتاکس زیر بغل می‌باشد، رواج پیدا کرده است. در بوتاکس از سم بوتولینوم، برای بی حرکت کردن عضلات استفاده می‌شود، اما در این مورد به دستیابی ساختار مطلوب مژه کمک می‌کند.

مواد بکار رفته در بوتاکس مژه چیست؟

مواد بکار رفته در بوتاکس مژه را در مجله وقت مد بشناسید.

ماده مورد استفاده در فرایند بوتاکس مژه دارای اجزای است که در زیبایی و پزشکی کاربرد زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • روغن آرگان: موها را مرطوب کرده و منجر به جذب توکوفرول می‌شود. خواص روغن آرگان برای مو! با فواید معجزه آسای آرگان برای مو آشنا شوید.
  • اسید سیتریک: سطح pH را عادی کرده و از بافت ها در برابر اثرات منفی محافظت می‌کند.
  • ویتامین E: فرایندهای اکسیداسیون و بازسازی بدن را کنترل و تنظیم می‌کند.
  • ویتامین B و انواع آن، مژه ها را تغذیه و مرطوب می‌کند.
  • پانتنول، التهاب و تحریکات احتمالی را از بین می‌برد.
  • کلاژن، موها را انعطاف پذیرتر می‌کند.
  • اسید هیالورونیک، ساختار آسیب دیده پرزها را بازسازی کرده و رشد مژه را تسریع می‌کند.
  • کراتین: مژه ها را تقویت کرده و از ضعف و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. فرق بوتاکس مو با کراتین مو! کدام بهتر است؟.

آموزش انجام بوتاکس مژه

درمان بوتاکس مژه همراه با لیفت و رنگ کردن آن حدود 45 تا 60 دقیقه زمان می‌برد. برای انجام بوتاکس مژه یک تکنسین حرفه ای مراحل زیر را طی می‌کند:

  1. متخصص ابتدا جنس پوست را ارزیابی کرده و اگر شما دارای پوست حساس باشید؛ ابتدا آزمایش پچ را انجام می‌دهد.
  2. متخصص شروع به تمیز کردن اطراف چشم می‌کند. باید قبل از انجام بوتاکس مژه، هر گونه آلودگی، آرایش و سبوم را پاک کنید، در غیر این صورت لیفت مژه به خوبی کار نمی‌کند.
  3. تکنسین پدهای چشمی سیلیکونی را روی پلک های پایینی قرار می‌دهد. سپس یک پد سیلیکونی میله ای روی مژه های بالایی چسبانده می‌شود. اندازه میله و شکل مژه با توجه به اندازه مژه و ظاهری که شما دوست دارید، انتخاب می‌شود.
  4. چسب مژه روی میله سلیکونی قرار می‌گیرد و مژه ها به سمت بالا شانه شده و به خوبی چسبیده می‌شوند.
  5. پرمینگ که یک محلول پرکننده است، روی مژه ها اعمال شده و آنها را صاف و خوش حالت می‌کند. محلول حدود 10 دقیقه روی مژه می‌ماند، اگر بیشتر بماند مژه ها آسیب می‌بینند.
  6. پس از اینکه مژه ها به اندازه دلخواه پر شد، از محلول خنثی کننده برای فرم دهی مژه ها استفاده می‌شود. این محلول نیز حدود 10 دقیقه روی مژه ها باقی می‌ماند.
  7. این مرحله کاملا اختیاری است، اما در فرایند لیفت مژه عموما انجام می‌شود. در این گام مژه ها را با رنگی که چندین درجه تیره تر از مژه های طبیعی است و ظاهری شبیه به ریمل دارد می‌پوشانند. این رنگ 20 دقیقه طول می‌کشد، عمل کند. بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده مژه را بشناسید!.
  8. در حالی که رنگ روی مژه ها است، یک بوتاکس ویتامینه روی مژه ها اعمال شده تا آنها تقویت و تغذیه شوند. بوتاکس مژه باید تقریبا 10 دقیقه روی مژه ها بماند.
  9. مرحله آخر، شامل تمیز کردن ناحیه تحت درمان است و پس از آن می‌توان چشم ها را باز کرد.

عکس قبل و بعد از بوتاکس مژه

عکس قبل و بعد از بوتاکس مژه

مراقبت های پس از بوتاکس مژه

تا 24 ساعت پس از درمان به چشم ها و مژه های خود به هیچ عنوان دست نزنید. تا یک روز پس از بوتاکس مژه، آنها را خیس نکرده و تا 3 روز از رفتن به شنا و سونا پرهیز کنید. به هیچ عنوان در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرید. تا 24 ساعت بعد از بوتاکس از ریمل، مواد شویند و کرم دور چشم استفاده نکنید. قبل از خواب از روغن آرگان برای تغذیه و آبرسانی مژه ها استفاده کنید.
پس از 24 ساعت از درمان بنا به تشخیص پزشک امکان استفاده از ریمل وجود دارد، اما ریملی را انتخاب کنید که خیلی مرطوب و سنگین نباشد. ریمل ضد آب توصیه نمی‌شود، چرا که شستشو آن دشوار است و به لیفت مژه آسیب می‌رساند. از فوم شستشو و ژل شستشو صورت سبک استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین ژل شستشو ایرانی و خارجی! با بهترین انواع ژل شستشو صورت آشنا شوید.

مزایا بوتاکس مژه

بوتاکس مژه به دلایل زیادی علاوه بر تغدیه مژه ها مفید است که در قسمت سلامت و زیبایی چشم به آن اشاره کرده ایم:

  • چشم ها بزرگتر به نظر می‌رسند.
  • ظاهر طبیعی، تازه و زیبا به چشم می‌دهد.
  • از دیگر فواید بوتاکس مژه این است که برای هر مدل چشم و نوع مو مناسب است.
  • بوتاکس لیفت مژه، ضد آب می‌باشد.
  • دارای مواد فعال برای مژه های قوی و سالم است.
  • فولیکول های مو پس از بوتاکس مژه، بهبود یافته و به رشد سریع و افزایش ضخامت مژه کمک می‌کنند.
  • لیفت مژه و بوتاکس آن حدودا تا 2 ماه ماندگاری دارند، اما تقویت آن برای مدت طولانی تری باقی می‌ماند.
  • اگر علاقه ای به اکستنشن مژه ندارید، این روش انتخاب مناسبی برای شما است.
  • یکی دیگر از فواید بوتاکس مژه این است که کاملا بدون درد بوده و برای اکثر افراد بدون خطر است.
  • دیگر نیاز به استفاده از ریمل و فر مژه ندارید. با این حال در صورت داشتن تمایل، استفاده از ریمل 2 روز پس از درمان مجاز است.

در مورد مژه بدانید: اکستنشن مژه یا کاشت مژه! فواید، مراقبت، عوارض کاشت مژه (eyelash extension)! حقایق باورنکردنی.

عوارض بوتاکس مژه

پوست پلک بسیار نازک است، اگر مواد شیمیایی با آن تماس پیدا کند، منجر به قرمزی و خارش می‌شود. این تحریک خیلی جدی نیست و ظرف یک روز فروکش می‌کند. شما می‌توانید این علائم را با کمپرس سرد بهبود دهید.
تکنسین امکان دارد به اشتباه محلول پرکننده را برای مدت طولانی روی مژه نگه دارد یا از برخی محصولات بی کیفیت استفاده کند که همه ی این موارد منجر به شکنندگی آسیب به مژه می‌شود.

اگر ناحیه تحت درمان به صورت غیر عادی متورم، قرمز و دردناک شد، فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر مواد شیمیایی وارد چشم ها شود، باعث سوختگی و عفونت شبکیه می‌شوند. اگر محلول پرمینگ برای مدت طولانی روی مژه ها بماند، مژه ها بیش از حد فر شده و مصنوعی به نظر می‌رسند.

در مورد سلامت و زیبایی ابرو بدانید: آموزش انواع روش کاشت مژه و اکستنشن مژه! آموزش اکستنشن مژه.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو