پلاژن تراپی چیست؟ عوارض، کاربرد و فواید پلاژن تراپی پوست چیست؟

پلاژن تراپی چیست؟ عوارض، کاربرد و فواید پلاژن تراپی پوست چیست؟


منبع: وقت مد

4

1402/7/23

14:36


کلاژن تراپی؛ یکی از راه های بهبود ظاهر پوست، جوانسازی و لایه برداری پوست بدون استفاده از روش های تهاجمی است. به همین دلیل پلاژن تراپی، که با القای کلاژن به پوست کار می‌کند، به ترند روز تبدیل شده است. اما آیا با فواید و عوارض پلاژن تراپی آشنا هستید؟ آیا استفاده از پلاژن تراپی …

پلاژن تراپی چیست؟ عوارض، کاربرد و فواید پلاژن تراپی پوست چیست؟

کلاژن تراپی؛ یکی از راه های بهبود ظاهر پوست، جوانسازی و لایه برداری پوست بدون استفاده از روش های تهاجمی است. به همین دلیل پلاژن تراپی، که با القای کلاژن به پوست کار می‌کند، به ترند روز تبدیل شده است. اما آیا با فواید و عوارض پلاژن تراپی آشنا هستید؟ آیا استفاده از پلاژن تراپی پوست برای شما مفید است؟ آیا روش پلاژن درمانی، ایمن است؟
در این سری از مطالب علمی سلامت و زیبایی پوست، از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را از نوع عملکرد، فواید، عوارض و کاربرد پلاژن تراپی آگاه می‌کنیم.

پلاژن تراپی چیست؟

پلاژن تراپی(pollogen therapy)، یک روش غیر تهاجمی برای پوست است که چین و چروک و خطوط ریز صورت را بهبود می‌بخشد و منجر به شادابی، هیدراته شدن و جوانسازی پوست می‌شود. پلاژن درمانی، به دلیل غیر تهاجمی، بدون درد و سریع بودن بسیار پر تقاضا است و به میکرونیدلینگ شباهت بسیاری دارد. در مورد علائم، علت و روش های درمان پوست دهیدراته، پیشر در مجله علمی و سلامتی vaghtemod، توضیح دادیم.
در این روش زیبایی پوست، با یک درمان لایه برداری، تزریق و اکسیژن رسانی، پوست را حجیم و سفت کنید. پلاژن تراپی موثر تر از میکرودرم ابریژن شناخته می‌شود.

پلاژن تراپی(pollogen therapy)، یک روش غیر تهاجمی برای شادابی، هیدراته شدن و جوانسازی پوست است.

پلاژن تراپی(pollogen therapy)، یک روش غیر تهاجمی برای شادابی، هیدراته شدن و جوانسازی پوست است.

پلاژن تراپی(pollogen therapy)، یک روش فناوری جدید است که برای درمان از فرکانس های رادیویی استفاده می‌کند. در این روش، از دستگاه های عمودی ارتعاشی، برای ایجاد کانال های تزریق در پوست استفاده می‌کنند. سپس هیالورونیک برای هیدراتاسیون عمیق تزریق شده و کلاژن سازی فعال می‌شود. این اتفاق منجر به تحریک بافت و جوانسازی پوست می‌شود که چندین ماه ماندگاری دارد.

از جمله فواید پلاژن تراپی که در بخش پایین به صورت کامل توضیح داده ایم؛ بازسازی بافت، جوانسازی پوست، القای کلاژن، کاهش آکنه و اسکار، رفع چین و چروک و کاهش اندازه منافذ پوست است.

درباره زیبایی پوست بدانید: مزوتراپی صورت و جوانسازی پوست! معایب، فواید و کاربرد مزوتراپی پوست.

پلاژن تراپی چگونه کار می‌کند؟

در درمان پلاژن، از فناوری میکرو سوزن، انرژی فرکانس رادیویی غیر تهاجمی و فعال سازی پویا ماهیچه استفاده می‌شود.
این پلت فرم، انرژی هیبریدی دارای انرژی فرکانس رادیویی سه قطبی و فناوری منحصر به فرد برای فعال سازی پویا است. این دو فناوری با هم ترکیب شده تا پوست سفت تر و جوان تر شود.

در طول درمان، یک متخصص از دستگاه پلاژن برای اعمال امواج فرکانس رادیویی بر روی پوست استفاده می‌کند. این امواج به پوست نفوذ کرده و منجر به گرم شدن بافت های پوستی که کلاژن ریشه دار است، می‌شود. در نتبجه این نفوذ، تولید کلاژن و الاستین همراه با کاهش چربی تقویت می‌شود. به همین دلیل شلی پوست رفع شده و پوست جوان تر می‌شود.

مراحل درمان پلاژن تراپی به چه صورت است؟

برای درمان پلاژن پوست سه مرحله وجود دارد که در بخش پایین از این مطلب سلامت آنها را مشاهده می‌کنید:

  1. حذف سلول های مرده: در مرحله اول از پلاژن تراپی(pollogen therapyلایه برداری، سلول های مرده را از بخش بالایی پوست پاک می‌کند.
  2. رسوب مواد فعال: عوامل احیا کننده و بازسازی کننده به پوست تزریق می‌شوند. دو ماده فعال برای جوانسازی، ضد پیری و برای سفید و روشن کردن پوست استفاده می‌شوند.
  3. اکسیژن رسانی: در این مرحله حباب های CO2 تولید می‌شود؛ به آرامی روی سطح پوست می‌ترکند و باعث ایجاد یک واکنش فیزیولوژیکی می‌شوند که خون غنی از اکسیژن را به ناحیه تحت درمان انتقال می‌دهند. این فعالیت منجر به افزایش جریان مویرگی و متابولیسم پوست شده و اکسیژن رسانی باعث جذب بهینه مواد فعال می‌شود.

مراحل درمان پلاژن تراپی شامل حذف سلول های مرده، رسوب مواد فعال و اکسیژن رسانی است.

مراحل درمان پلاژن تراپی شامل حذف سلول های مرده، رسوب مواد فعال و اکسیژن رسانی است.

درمورد سلامت و آرایش صورت بدانید: بوتاکس پیشانی چیست؟ کاربرد، عوارض، مزایا و میزان ماندگاری.

کاربرد و فواید پلاژن تراپی چیست؟

هدف از درمان پلاژن تراپی، سفت کردن، لایه برداری و جوانسازی پوست است. با استفاده از دستگاه امواج رادیویی و با انرژی دادن مجدد به بیولوژی طبیعی پوست، روند ضد پیری پوست اتفاق می‌افتد. این روش برای نواحی ظریف پوست نیز موثر است.

در قسمت پایین تمامی کاربرد و فواید پلاژن تراپی را خواهید خواند:

  • پلاژن درمانی منجر به تحریک و بازسازی سلولی می‌شود.
  • رفع شلی و افتادگی پوست و سفت و محکم شدن آن (برای آشنایی بیشتر، مطلب دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید! را بخونید.)
  • یکی دیگر از فواید پلاژن تراپی، طراوت و آبرسانی پوست است.
  • بازگرداندن حجم پوست با کلاژن سازی
  • منجر به روشن شدن و احیای رنگ پوست می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای مهم درمان پلاژن، کاهش چین و چروک می‌باشد.
  • منجر به حداقل رساندن منافذ پوست می‌شود.
  • کاهش لکه های رنگدانه پوست، به حداقل رساندن ضایعات رنگی مانند ملاسما و لکه های پیری از دیگر فواید پلاژن تراپی است.
  • نتیجه بلافاصله پس از اولین درمان قابل مشاهده است.
  • پلاژن تراپی برای انواع جنس پوست کاربردی و مفید است.
  • منجر به کانتورینگ پوست صورت می‌شود.
  • بهبود اسکار
  • پلاژن تراپی، تولید کلاژن و الاستین در بدن را تحریک می‌کند، در نتیجه فواید طولانی مدتی دارد و ماندگاری قابل قبولی را دارا می‌باشد.
  • نیاز به بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی و سریع انجام می‌شود.
  • این روش، بدون درد است.

از جمله فواید پلاژن تراپی، کاهش لکه های رنگدانه پوست و رفع شلی و افتادگی پوست است.

از جمله فواید پلاژن تراپی، کاهش لکه های رنگدانه پوست و رفع شلی و افتادگی پوست است.

در مورد پوست بدانید: اندولیفت چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید، حقایق علمی.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو